Λέγοντας ιστορίες

Λένε πως η ιστορία είναι ένα παραμύθι που όλοι πιστεύουν. Λένε επίσης ό,τι το παραμύθι είναι μια ιστορία που κανείς δεν πιστεύει. Αν τα πράγματα είναι έτσι, ο Shakespeare έχει δίκιο καθώς με την Miranda, την ηρωίδα του από το Tempest, δηλώνει ότι: «Η ιστορία σας, κύριε, θεραπεύει τη κουφαμάρα.»

Είναι η δύναμη της αφήγησης που, αιχμαλωτίζει αλλά ταυτόχρονα λυτρώνει, που δείχνει το δρόμο αλλά συνάμα εγκλωβίζει σε αδιέξοδα, που διδάσκει αλλά την ίδια στιγμή αποδεικνύει πως όσα και αν μάθεις, θα είναι πάντα λίγα. Όπως και να έχει το θέμα, δεν υπάρχουν πολλά άλλα που να γοητεύουν τόσο, όσο

Read more...
 
A. R. Burn: Pericles and Athens - (Πέμπτη 1η Σεπτεμβρίου 2016) PDF Print E-mail

Έχοντας ως πρώτη ύλη τις βαθιές, επιστημονικές του γνώσεις, ο Α. R. Burn, καθηγητής της Αρχαίας Ιστορίας στο Πανεπιστήμιο της Γλασκόβης, μας σερβίρει ένα άκρως ενδιαφέρον πόνημα για ότι συνέβη στον τόπο μας και ιδιαίτερα σε αυτή τη «λεπτόγαιη χερσόνησο», την Αττική, κάποιους 26 αιώνες νωρίτερα.

Κεντρικό του πρόσωπο, αυτός που πρωταγωνίστησε στο πιο λαμπερό κομμάτι της Αθηναϊκής Δημοκρατίας. Ο Περικλής του Ξανθίππου.
Για την πρώτη έκδοση θα πρέπει, να πάμε πίσω στο 1948, ενώ η συγκεκριμένη Ελληνική (Γαλαξίας), χρονολογείται από το 1970.

Ξεκινώντας, μας προδιαθέτει:
«Πρέπει να θεωρηθεί βέβαιο, ότι όσα απομένουν να ανακαλυφθούν είναι πολύ λιγώτερα από όσα είναι ήδη γνωστά»
Μας θέτει το ζητούμενο και το αποτέλεσμα ευθύς εκ πρώτης στιγμής, τη στιγμή που προφητεύει το μέλλον με μεγάλη επιτυχία (σ.13):

«Η Ελλάδα δεν πέτυχε την ενότητά της, όπως δεν φαίνεται να την επιτυγχάνη και η σύγχρονη Ευρώπη. Η Αθήνα, κάτω από ηγέτες που μεγαλύτερος τους στάθηκε ο Περικλής, προσπάθησε να επιβάλη την ενότητα δια της βίας, και στην προσπάθεια αυτή τσακίστηκε. Αυτή είναι η Αθηναϊκή τραγωδία.»

Κάνει λόγο για του Μηδικούς πολέμους. Αναφέρεται στην Περσική αυτοκρατορία γράφοντας πως είναι «καλοπροαίρετη, αλλά δεσποτική», ενώ αποκαλεί τους Ελληνες «πολιτικά απείθαρχους, φιλέριδες, μα ελεύθερους και δημιουργικούς», ενώ περιγράφει την μεταξύ τους σύγκρουση, ως «μεγάλη τραγωδία».

Μας ορίζει το πλαίσιο της εποχής, γράφοντας για τους Αθηναίους πως :
«με την υπέροχη αυτοπεποίθησή τους κανένα εγχείρημα δεν φαινόταν υπερβολικά αισιόδοξο.»

Read more...
 
...τις μέρες της μεγάλης ζέστης - (Τρίτη 30 Αυγούστου 2016) PDF Print E-mail

Καθώς τελειώνει ο Αύγουστος και τυπικά το καλοκαίρι, άλλο θέμα αν κάποιοι θα το τραβήξουμε έως εκεί που δεν πάει, ήρθε στην μνήμη μου ένα σχετικά μακρινό καλοκαίρι. Όχι τόσο χρονικά μακρινό, διότι το σκαλοπάτι των 21 χρόνων δεν είνα δα και σπουδαίο, αλλά για ότι μεσολάβησε στο συγκεκριμένο  μεσοδιάστημα, που μοιραία κάμει το θέρος του '95 απόμακρο. Απόμακρο και νοσταλγικό. 

Kάποια 21 καλοκαίρια νωρίτερα, τότε που σε αυτόν τόπο, δεν είχαν προκύψει ούτε οι Ολυμπιακοί αγώνες του '04, ούτε φυσικά η ανάθεσή τους τον Σεπτέμβρη του '97 με τα θλιβερά πανηγύρια , ούτε οι ακροβασίες στο Χ.Α.Α. σε εκείνο το τρομακτικό  θέρος του '99,  μήτε το αχαλίνωτο της καταναλωτικής πίστης, μα ούτε ο οδοστρωτήρας της Ευρωζώνης κι΄ο τόπος ήταν πιο ελληνικός, με ότι καλό ή στραβό σημαίνει αυτό. Ήταν όμως ακόμα δικός μας, ή έστω, περισσότερο δικός μας.

Κάποια 21 καλοκαίρια νωρίτερα, όταν η λέξη Μνημόνιο, είχε μια διαφορετική σημασία και ο σημερινός πρωθυπουργεύων ήταν τριτοετής στο Ε.Μ.Π., ο Ανδρέας και η τελευταία του παρέα, ξόδευαν τους τελευταίους μήνες τους στην εξουσία, πριν αναλάβει ο Κώστας ο καθηγητής. Για να ακολουθήσει ο άλλος ο Κώστας που στην πορεία κουράστηκε και όλοι οι επόμενοι λοιποί καθηγητάδες και απόφοιτοι των Χάρβαρντ, που οδήγησαν το τόπο με τη συνδρομή, βεβαίως  - βεβαίως, των πολιτών στο σημερινό σημείο.

Κάποια 21 καλοκαίρια νωρίτερα, λοιπόν, τότε που όλα ήταν πιο ανθρώπινα, πιο στρόγγυλα, πολύ λιγότερο απαισιόδοξα, περισσότερο ανέμελα, μια δίτροχη περιήγηση στην κεντρική Ελλάδα, έχει κάτι να θυμίσει.


Μεταφέρω το κείμενο αυτούσιο χωρίς καμιά παρέμβαση, όπως γράφτηκε τον Αύγουστο του '95. 

Σχεδόν μεσάνυχτα, το παλιό ραδιόφωνο συντονισμένο σ' ένα κρατικό σταθμό στα μεσαία, έπαιζε κάτι ήρεμο. Κάθε τόσο ένα ισχυρό παράσιτο σκέπαζε τη διαμόρφωση της εκπομπής. Ήταν κεραυνοί, ξεχώριζαν από το χαγιάτι του σπιτιού στο Λευκαδίτι της ορεινής Φωκίδας. Οι δυνατές λάμψεις φαίνονταν στο βορρά, καθώς διέγραφαν στιγμιαία τις κορυφογραμμές από τα Βαρδούσια. Ένα βοριαδάκι σηκώθηκε προμηνύοντας την πτωτική τάση του βαρόμετρου και του θερμόμετρου. Το βράδυ έπαυε να είναι καλοκαιρινό.

Λίγες ώρες νωρίτερα, η πρωτεύουσα πνιγόταν από εκείνο το γνώριμο συνδυασμό νέφους, υψηλής θερμοκρασίας και άπνοιας. Ήταν, οι μέρες της μεγάλης ζέστης...

Τεχνητή λίμνη του Μόρνου. Θα έπρεπε να περάσουν 30τόσες ώρες, για να ξαναδούμε ήλιο.

Το επόμενο ξημέρωμα, ένας μολυβής ουρανός δεν άφησε τις ακτίνες του ήλιου να χαρίσουν τα φωτεινά τους δώρα. Βαριά η νέφωση, θύμιζε πιότερο βροχερό Νοέμβριο παρά κατακαλόκαιρο. Δεν μπορούσες να διακρίνεις που τελείωναν τα όρη, έσβηναν μέσα στα σύννεφα. Τα εξακόσια τόσα κυβικά του DR ήρθαν αμέσως στη ζωή. Ένας τελευταίος έλεγχος και οι τροχοί του κύλησαν προς το βορρά.

Read more...
 
Bjorn: Ο άνθρωπος και η εποχή του - (Κυριακή 28 Αυγούστου 2016) PDF Print E-mail

Σε διάφορες εκδηλώσεις της ανθρώπινης δραστηριότητας, υπάρχουν μερικοί χαρακτήρες που αλλάζουν τα δεδομένα, προσελκύουν τα βλέμματα, ή ακόμα ανοίγουν αγορές. Οι περισσότεροι από  αυτούς τους ξεχωριστούς ανθρώπους αποτελούν ηχηρές παρουσίες.
Ε λοιπόν ο Bjorn Waldegaard, ο πρώτος ράλυμαν που στέφθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής το 1979, δεν ανήκε σε αυτήν την κατηγορία. Την ηχηρή.


Όλος ο δυναμισμός που είχε πίσω από το βολάν, το ορμητικό στυλ που έβγαζε τους τροχούς πάνω από το χάος, η τρομερή ωμή ταχύτητα που κατέθετε σε κάθε είδος αγώνα, δεν είχε καμιά σχέση με τον ήπιο, μειλίχιο, διστακτικό στις δημόσιες σχέσεις του χαρακτήρα.
Ήταν βέβαια και άλλες εποχές.

Κανείς δεν ήταν αναγκασμένος, τότε, να κάνει δηλώσεις στο τέλος της κάθε ε.δ., να στήνεται σε αλλεπάλληλες συνεντεύξεις Τύπου, να κυκλοφορεί ως κινούμενη αφίσα. Να πρέπει να συνεισφέρει συνειδητά, στο να πουλήσει το προϊόν.

Ο Bjorn Waldegaard πρωταγωνίστησε στην πιο μεστή, πιο όμορφη, πιο ραλένια εποχή των ράλυ. Άφησε το αποτύπωμά του σε τέσσερις δεκαετίες. Η πρώτη του νίκη ήρθε τον Γενάρη του '69 στο 38ο rallye de Monte Carlo με 911 S έχοντας δεξί κάθισμα τον Lars Helmer. Η τελευταία τον Απρίλη του '90 στο 38ο (!) Safari με Celica GT-Four και συνοδηγό τον Fredd Gallagher.

Άρχισε να κερδίζει στα 26 του χρόνια και στην τελευταία του νίκη, ήταν 47 ετών.
Θυμόμαστε όλα αυτά καθώς συμπληρώθηκαν ήδη δυο έτη από τότε που δεν είναι πια ανάμεσά μας.  Στην πατρίδα μας υπήρξε ιδιαίτερα δημοφιλής όχι τόσο διότι κέρδισε δυο φόρες, στο 24ο ('77) και στο 26ο ('79) Δ.Ρ.Α., ούτε διότι το πάλευε δέκα χρόνια, όσο διότι συνδύαζε την ταχύτητα με μια θεαματική, φαντεζί, τολμηρή οδήγηση.

Κι όπως και να το κάνουμε, το ότι άφησε το '76 το λαμπερό και νικηφόρο gruppo μετά τα επεισόδια στο San Remo για το μουντό Boreham, δείχνει, ότι την αποφασιστικότητα του, δεν την κρατούσε μόνον για τις ειδικές.
Μια σειρά από 12 εικόνες θα μας θυμίσουν τούτον τον Βίκινγκ των ράλυ, μα πάνω απ' όλα θα μας θυμίσουν μια εποχή που ατυχώς δεν θα ξαναζήσουμε. Αύριο (29 8ου), συμπληρώνονται δυο χρόνια από τον θάνατο του πρώτου παγκόσμιου πρωταθλητή, ράλυ.

 

Read more...
 
Ανδρέας Μπάρκουλης (1936 - 2016) - (Τετάρτη 24 Αυγούστου 2016) PDF Print E-mail

Για τις καλλιτεχνικές του περγαμηνές, υπάρχουν άλλοι πλέον αρμόδιοι, να γράψουν ή να μιλήσουν. Η ταπεινότητά μου θα περιοριστεί στη σχέση του με τους αγώνες αυτοκινήτων σε εκείνη την καθαρή, ή έστω καθαρότερη και λαμπρότερη περίοδο της δεκαετίας του ΄60.


Ο Ανδρέας Μπάρκουλης δεν υπήρξε αγωνιζόμενος πρώτης γραμμής αλλά έχει πιστωθεί μια μεγαλειώδη επίδοση στο Ι.Α' Δ.Ρ.Α. Εκείνον τον Απρίλη του '63 έκατσε δεξί κάθισμα του
Γιώργου Ραπτόπουλου. Στην εικόνα, στιγμιότυπο από την βραδυνή εκκίνηση.

Μέσα στο λευκό F12 που προετοίμαζε ο Βορειοελλαδίτης άσσος, έπαιζαν την γενική, με όλους τους Ευρωπαίους πρωταθλητές, μέσα στον αγώνα. Τεχνικά προβλήματα τους ανάγκασαν να περιοριστούν στην 14η θέση και φυσικά την πρώτη ανάμεσα στα Ελληνικά πληρώματα. Το υλικό τους, σαφώς υποδεέστερο των αντιπάλων τους, αλλά η τόλμη τους υπέρτερη. Κι όποιος νομίσει ότι τότε οι αγώνες ήταν τότε αργοί ή ασφαλείς, ας προσπαθήσει να ακολουθήσει τον Ραπτόπουλο να παλεύει να βγάλει ακαπέλωτο το πέρασμα της Ζωοδόχου Πηγής, πάνω από τη Βέροια μέσα σε ένα απροσπέλαστο πέπλο ομίχλης.

Και στις μαρκαρισμένες ευθείες με ορατότητα μόλις πέντε μέτρα, ο συνοδηγός του λευκού F12, πατούσε το χρονόμετρο διότι ήξεραν ότι με 100 χλμ/ώρα για κάθε συγκεκριμένη ευθεία είχαν τόσα δεύτερα. Παραλογισμός! Ε; Αν μπέρδευαν το χρόνο ή τις ευθείες, το πρόβλημα τους θα ήταν το τελευταίο!

Read more...
 
Δημήτρης Χριστοδούλου: το γούπατο – (Δευτέρα 22 Αυγούστου 2016) PDF Print E-mail

Κατέφθασε δανεισμένο από πρόσωπο οικείο, το οποίο, με τη σειρά του το είχε προμηθευτεί μεταχειρισμένο. Διαβασμένο.

Κουρασμένο από την περιπέτεια του στο χρόνο, ανέχτηκε και τα δικά μου βασανιστήρια, για μια περίπου εβδομάδα, καθώς περιφερόταν δεξιά και αριστερά, μέσα στο θέρος.

Έκδοση του ’81, τρίτη μετά την πρώτη του, το ’76, έφερε στην αρχική σελίδα  μια τρυφερή αφιέρωση:

Στην Λίντα μου
για την Πρωτοχρονιά
του ’83
Με αγάπη
Μάκης

Ποιος να ξέρει τι να έχουν απογίνει ο αφιερώνων και η αποδέκτης;

Για να ξεκινήσω με την πρώτη εντύπωση, ο συγγραφέας του, δεν μου ήταν εντελώς άγνωστος, ο τίτλος του δεν με προσύλκησε και η σύνθεση του εξώφυλλου, δεν μου φάνηκε ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα . Δεν ήταν η ιδανική προσέγγιση.
Λίγες μέρες αργότερα όμως, εκείνη η πρώτη εντύπωση, που ούτως η άλλως δεν είχε καμιά σχέση με το περιεχόμενο, ήταν ολότελα διαφορετική.

Ο Χριστοδούλου μας προσφέρει ένα μυθιστόρημα, το οποίο αντλεί πολλά στοιχεία από την πραγματικότητα με τρόπο απλό, κατανοητό, ανθρώπινο αλλά όχι απλοϊκό. Μας βάζει στο προπολεμικό κλίμα, στην διαμόρφωση της όποιας κοινωνικής συνείδησης. Εκθέτει τη φτώχια, τα αδιέξοδα και ασφαλώς το ρόλο της Μεταξικής διακυβέρνησης.

Σιγά – σιγά τοποθετεί και το ταξικό κριτήριο: «Τας περίλαμπρα ονόματα των οδών σ’ αυτή την πόλη, ελάχιστα βοηθούν τους μικροαστούς να γλυτώσουν από τα τρία κακά που βασανίζουν την τάξη τους, την κακομοιριά, την στέρηση και το κουτσομπολιό».

Read more...
 
Από το RR στα πολυτελή SUV - (Σαββάτο 20 Αυγούστου 2016) PDF Print E-mail

Αν ψάξουμε για την καταγωγή κάποιων αυτοκινητικών ειδών, έρευνα παιχνίδι σε σχέση με εκείνη του Κάρολου Δαρβίνου, θα αντιληφθούμε καλύτερα το τετράτροχο σύμπαν.
Ολοένα και πιο συχνά, αντικρίζουμε στους δρόμους εκπροσώπους μιας κατηγορίας που περιγράφεται ως πολυτελή cross over Sport Utilities Vechicles. 

Κι επειδή αυτή η κατηγορία είναι δημιουργία των τελευταίων ετών, μαζί με τις διάφορες υποκατηγορίες που δημιουργούνται, η ρίζα τους σε Ευρωπαϊκό τουλάχιστον επίπεδο, υπάρχει από το 1970 στο Ηνωμένο Βασίλειο. Τότε παρουσιάστηκε το Range Rover μετά από σχεδόν τρία χρόνια σχεδιασμών και πειραματισμών. Λίγο αργότερα, εκτέθηκε ένα R R στο Μουσείο του Λούβρου, ως «υποδειγματικό έργο του βιομηχανικού σχεδιασμού».



To Range, γεννήθηκε από το Land Rover, αυτοκίνητο εργαλείο και θρύλος μαζί, που γύρισε τους τροχούς του σε κάθε έδαφος, σε κάθε γωνιά της γης. Η εταιρεία ισχυρίζεται ότι το 70% των L.R. που κατασκευάστηκαν στα 40 σχεδόν χρόνια που κράτησε η παραγωγή του, από τα τέλη της δεκαετίας του '40 έως τα μέσα εκείνης του '80, είναι ακόμα μάχιμα και στην κυκλοφορία.

Read more...
 
Παύλος Μάτεσις: Ο Παλαιός των Ημερών - (Τρίτη 16 Αυγούστου 2016) PDF Print E-mail

Πρώτη έκδοση πριν από 22 χρόνια, με διθυραμβικές κριτικές, ο «Παλαιός των Ημερών» του Παύλου Μάτεσι, δεν θα πάψει ποτέ, ίσως, να είναι επίκαιρος.

Κι’ αυτή η τόσο αυστηρή, απόλυτη λέξη το «ποτέ», θα χάσει την ισχύ της, στη συγκεκριμένη περίπτωση αν και όταν ο σύγχρονος άνθρωπος καταφέρει να απομακρυνθεί από την δεισιδαιμονία.

Τότε που οι γνώσεις και η αντίληψή του θα υπερισχύσουν των προλήψεων. Χωρίς ωστόσο να μετατραπεί σε μια αμοραλιστική φιγούρα.

Ο συγγραφέας στήνει την αφήγηση του σε χρόνους παλαιούς,  μακρινούς και περασμένους. Μα δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο μύθος του έχει σύγχρονες προεκτάσεις, σημερινές παραβολές.

Πέρα από την ιδέα ο εκλιπών ήταν και μέγας μάστορας του λόγου. Λεξιπλάστης, με ανορθόδοξη γραφή, αν υποτεθεί ότι υπάρχει ορθοδοξία στη γραφή, ικανός είτε να εκπλήσσει, είτε να συγκινεί, είτε να εγκλωβίζει τον αναγνώστη, είτε όλα μαζί και ταυτοχρόνως. Κινείται με άνεση σε πλαίσια παράδοξα. Είναι το είδος της τέχνης του αυτό.

Έτσι κινείται και εδώ. Κρατά το λόγο του χαμηλά. Ταπεινό. Μα βγάζει μια τρομερή δύναμη, ένα ανθρώπινα σοφό αποτέλεσμα. Ιδού μια συλλογή από μικρά αριστουργήματα:

Read more...
 
Soichiro, Ayrton & NSX - (Κυριακή 14 Αυγούστου 2016) PDF Print E-mail

Το αυτοκινητικό σύμπαν χρωστά στον ατίθασο Soichiro Honda. Χωρίς την δική του παρουσία, θα ήταν σαφώς πιο φτωχό. Γεμάτη οράματα, πνοή και καλπάζουσα δημιουργικότητα η Honda εξελίχθηκε από το '49 όταν ο ιδρυτής της, κατασκεύασε τον πρώτο κινητήρα εσωτερικής καύσης, σε ένα παγκόσμιο οικονομικό μέγεθος, μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα.

Στο απόγειο της φήμης της, τότε που με εκείνο το διαμάντι, τον  RA168E turbo V6 που είχαν στις πλάτες τους οι πιλότοι της McLaren, Ayrton Senna και Alain Prost, σάρωναν τα πάντα στον πιο ακραίο θεσμό του μηχανοκίνητου αθλητισμού του πλανήτη, μας γνώρισε το NSX και δικαιολόγησε ακόμα μια φορά την πρωτοπορία της.

Read more...
 
Andrea Camillieri: πανσιόν Εύα – (Tετάρτη 10 Αυγούστου 2016) PDF Print E-mail

Πολυδιαβασμένος, δημοφιλής, ιδιαίτερα στην γειτονική Ιταλία, ο Andrea Camillieri, που ξεκίνησε τη συγγραφική του πορεία σχεδόν γέρων, έρχεται για ακόμα μια φορά στο επίκεντρο τούτου του ιστότοπου.

Χαρισμένη από το ίδιο αγαπημένο πρόσωπο, όπως και το στοιχείο της πρώτης γνωριμίας, «Το σχήμα του νερού», η «πασιόν Εύα», δεν περιστρέφεται γύρω από τα πιο γνωστά μονοπάτια του συγγραφέα.

Έρχεται να μας γνωρίσει έναν κόσμο που συνήθως φέρνει τους ανθρώπους σε σύγκρουση. Ιδεολογική και κοινωνική, αισθητική και ότι άλλο. Είναι ο κόσμος του μπουρδέλου. Η πανσιόν Εύα, είναι αυτό ακριβώς. Ένα μπουρδέλο. Ούτε «σπίτι», ούτε «οίκος ανοχής», ούτε οτιδήποτε άλλο. Μπουρδέλο. Και οι εργαζόμενες εκεί δεν είναι ούτε κορίτσια, ούτε κάτι άλλο. Είναι πουτάνες.

Ο χρόνος που ξετυλίγει, ο συγγραφέας την ιστορία του είναι στη φασιστική νότια Ιταλία του δεύτερου Μεγάλου Πολέμου του 20ου αιώνα, λίγο πριν και λίγο μετά την συμμαχική προέλαση.

Οι κεντρικοί του ήρωες είναι τρεις έφηβοι που πάνω στο ορμονικό τους φούντωμα, έχουν να παλέψουν με δεισιδαιμονίες, συντηρητικότητες, με τον φονικό πόλεμο, τις στερήσεις και το τέρας του φασισμού.

Ο Camillieri λοιπόν, στήνει την πλοκή του, κυρίως μέσα στους χώρους της πανσιόν, ή έστω με τους ήρωες που έχουν σχέση με αυτήν. Μας μεταφέρει με χαρισματικές λεπτομέρειες τον τρόπο λειτουργίας της, τον ρόλο της προϊσταμένης, την μορφή του ιδιοκτήτη, τις φυσιογνωμίες των πελατών, την κοινωνική θέση τους κι όλα αυτά μέσα στο χωνευτήρι της πιο ανελέητης πολεμικής αναμέτρησης που γνώρισε η ανθρωπότητα.

Read more...
 
Honda NSX - (Σαββάτο 6 Αυγούστου 2016) PDF Print E-mail

Ενα ασυνήθιστο αυτοκίνητο είναι περίπου βέβαιο ότι θα σε οδηγήσει σε  ασυνήθιστες σκέψεις. Εξίσου βέβαιο είναι ότι αυτές οι σκέψεις θα σε φέρουν ενώπιον ασυνήθιστων συμπερασμάτων. Οσο πιο πολύ προοδεύει, εξελίσσεται η ανθρωπότητα τόσο πιο πολύπλοκη γίνεται και τόσο περισσότερο πληθαίνουν τα πεδία του πολιτισμού της.


Πόσα πράγματα π.χ. δεν υπήρχαν πριν από κάποια μονάδα χρόνου, που σήμερα σχεδόν ορίζουν τη ζωή μας. Για να το ορίσουμε πάνω στην αυτοκινητική πραγματικότητα, κι ακόμα πιο στενά, στην ολοένα και πιο διογκούμενη κατηγορία των υπεραυτοκινήτων μια γρήγορη, συγκριτική ματιά στον πρόγονο του NSX αποτελεί πρώτης τάξης αποδεικτικό.   Η πρώτη γενιά, λοιπόν, μας κόμισε το πρώτο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής με ολοκληρωτικά αλουμινένιο αμάξωμα.

Read more...
 
Αμέρικα! - (Πέμπτη 4 Αυγούστου 2016) PDF Print E-mail

Τριανταπέντε χρόνια, κράτησαν έγκλειστο οι αμερικανικές αρχές τον John W. Hinckley Jr. Συνελήφθη στις 30 Μαρτίου του '81, μετά την απόπειρα δολοφονίας του R. Reagan, τον οποίον τραυμάτισε όπως και τρεις ακόμα άνδρες της συνοδείας του.


Ο Hinckley ήταν τότε 26 χρονών, είχε δει κάμποσες φορές τον ταξιτζή του Μ. Scorsese και είχε πάθει μια ψύχωση με την πιτσιρίκα, τότε, Alicia Christian "Jodie" Foster . Όταν η ηθοποιός άρχισε να φοιτά στο Yale, ο Hinckley την ακολούθησε. Της έγραφε ποιήματα, σημειώματα, τα άφηνε κάτω από την πόρτα της, της τηλεφωνούσε. Πλην όμως χωρίς αποτέλεσμα. Αποφάσισε λοιπόν να κάμει κάτι σπουδαίο προκειμένου να την εντυπωσιάσει. Έτσι πραγματοποίησε την απόπειρα κατά του προέδρου.

Read more...
 
Christovão Ferreira & Ayrton Senna - (Τρίτη 2 Αυγούστου 2016) PDF Print E-mail

Στο θολό τοπίο του Καθολικισμού, ο Πορτογάλος Ιησουίτης ιεραπόστολος Cristóvão Ferreira στάλθηκε το 1609 στα 29 του χρόνια στην Ιαπωνία προκειμένου να προσηλυτίσει τον τοπικό πληθυσμό.

Μετά από 24χρονη δραστηριότητα στην οποία τέθηκε επικεφαλής της ιεραποστολικής αποστολής, συνελήφθη.

Μετά από πεντάωρα βασανιστήρια από τα παλικάρια της Τογκουγκάβα Σογκουνάτε, της τελευταίας φεουδαλικής στρατοκρατικής κυβέρνησης, μοιραία, λησμόνησε τους Ιησουίτες, τα διδάγματά τους και τον Χριστιανισμό.


O Christovão Ferreira ως διερμηνέας. (Από την μελέτη του Hubert Cieslik)

Read more...
 
More Articles...