Motorsport

Οι αγώνες με μηχανοκίνητα μέσα, δεν κρύβουν τη φυσική τους βία. Σε συνδυασμό με την προβολή και τη λαμπρότητα που ακτινοβολούν, έχουν δημιουργήσει ένα ισχυρό παγκόσμιο σύστημα.
Για όσους τους αντιμετωπίζουν διαφορετικά, αυτή η ενότητα μπορεί να έχει ενδιαφέρον.



Έχουμε σαστίσει - (Κυριακή 22 Ιουλίου 2018) PDF Print E-mail

Στο Paul Ricard, ο Lewis περιφρόνησε την συνέντευξη που έπρεπε να δώσει ευθύς μετά την πτώση της σημαίας και έφυγε δρομέως.

Στο Silverstone, οι Βρετανοί δεν είδαν τον αγαπημένο τους πρωταθλητή να κερδίζει, αντίθετα κέρδισε ένας Γερμανός σε Ιταλικό μονοθέσιο.

Στo Γερμανικό GP που έφερε το όνομα μιας εταιρείας από το Ντουμπάϊ, οι Merc έκαναν ένα εμφατικό και απρόσμενο 1 – 2 μπροστά στο ομοεθνές κοινό και ενώπιον του μυστακοφόρου αφεντικού. Και ο Lewis πλημμυρισμένος χαρά για την νίκη και την πλήρη ανατροπή της προσωρινής βαθμολογίας το πανηγύρισε δεόντως.

Από το μονοθέσιο μετά την πτώση της καρώ, που με μια φωνή ίδια σχεδόν με του Don Cheadle έδωσε την αγάπη του στην ομάδα, έως την ώρα που πήδηξε πάνω από την κιγκλίδωμα στις αγκαλιές του των ανθρώπων της ομάδας. Με τα ράστα κοτσιδάκια, τα σκουλαρίκια, το διακοσμητικό στο αριστερό ρουθούνι, και τα τατού στην επιδερμίδα του.

Read more...
 
Τα Ελληνικά χιλιόμετρα του H.S.K. - (Παρασκευή 13 Ιουλίου 2018) PDF Print E-mail

Εννιά χρόνια ακριβώς πέρασαν, από τότε που ο Σουηδός Harry Källström, γνωστός και με το προσωνύμιο Sputnik, εγκατέλειψε τα εγκόσμια, 17 μέρες πριν την συμπλήρωση των 70 του χρόνων.

Έντονα λαπωνικά χαρακτηριστικά, ήσυχος, σχεδόν ντροπαλός, έδρασε πολλά χρόνια πριν τα ράλυ γίνουν πολύχρωμο, πολυσέλιδο τηλεοπτικό tabloid και πελώρια επιχείρηση.

Στην συνείδηση των περισσότερων Ελλήνων που βρέθηκαν στο χώρο την δεκαετία του ’70 έχει ξεχωρίσει για εκείνη την εμφάνιση με το λευκό 160 J με το 14 στις πόρτες, στο βροχερό και λασπωμένο 23ο Δ.Ρ.Α.

Δεξιοτίμονο, αργό σε σύγκριση με τις τρείς Stratos και την γαλάζια Α310 που στάθηκαν απέναντι του εκείνο τον Μάιο, αλλά άθραυστο.

Όσοι τον είδαν στο Φουρνά, στην λασπωμένη Δεσκάτη εκείνη τη χρονιά, βρέθηκαν μπροστά σε ένα έργο τέχνης. Δεν ήταν ότι οδηγούσε γρήγορα. Ήταν ότι ερμήνευε ένα ποίημα στο καλύτερο σκηνικό του κόσμου με τρόπο αριστουργηματικό.

Ακολουθεί ένα μικρό αφιέρωμα  για τα Ελληνικά χιλιόμετρα του Σουηδού, αντιστάρ ράλυμαν.

Read more...
 
Αθήνα - Monte Carlo (’54 - ’75) – (Πέμπτη 5 Ιουλίου 2018) PDF Print E-mail

Το δεύτερο μέρος του αφιερώματός, αφορά όσα μεταπολεμικά rallye Monte Carlo, ξεκίνησαν και από την Αθήνα.


Στα πέντε πρώτα μεταπολεμικά, από το ’49 έως το ’53, μοιραία, η Ελληνική πρωτεύουσα, απουσίαζε. Με το ράλυ Ακρόπολις όμως, να προχωρά ακάθεκτα για να καταλάβει στη θέση του στην Ιστορία από την άνοιξη του ’53, η Αθήνα επανήλθε ως σημείο εκκίνησης του παλαιότερου αγώνα ράλυ του κόσμου, την επόμενη χρονιά. Το '54.

Read more...
 
Αθήνα - Monte Carlo (’27 - ’39) – (Τρίτη 3 Ιουλίου 2018) PDF Print E-mail

Ενδιαφέρουσα και τολμηρή η ιδέα, να προστεθεί η Αθήνα, τον Γενάρη του  2019, ως σημείο εκκίνησης του Ιστορικού ράλυ Μόντε Κάρλο, ξύπνησε μνήμες.


Ένα μικρό αφιέρωμα, σε εποχές παλαιότερες όταν η ελληνική πρωτεύουσα, αποτελούσε κομμάτι του ιστορικότερου αγώνα ράλυ του κόσμου. Σήμερα οι προπολεμικές αναφορές. Μεθαύριο οι μεταπολεμικές.

 

Read more...
 
Τα «οκτάρια» του Δ.Ρ.Α (ΙΙ) - (Πέμπτη 31 Μαίου 2018) PDF Print E-mail

το δεύτερο μέρος από τα «οκτάρια» του Δ.Ρ.Α., έχει ως ακολούθως:

1978

Το ’78 το Aκρόπολις γιορτάζει το αργυρό του Ιωβηλαίο. Η Ford δεν έρχεται και η Fiat σε πλήρη σύνθεση με SandroMunari, WalterRöhrl  και MarkuAlen κατακτά μια άνετη νίκη, αφού ο Ove Αndersson και ο J.L. Therier με Celica δεν κατάφεραν να τερματίσουν. Ο Νορμανδός πάντως πρόλαβε να γράψει τρείς ταχύτερους χρόνους με όλους μέσα, ενώ ο Οve με δέκα λεπτά καπέλο έως την πρώτη Καλαμπάκα, όπου έφθασε 23ος, προδόθηκε από τον κινητήρα της Celica στο Λάδωνα, ενώ έχει κερδίσει εμφατικά Νεμούτα , Νεοχώρι Ι , Νεοχώρι ΙΙ, βρισκόταν στην 5η θέση και πάλευε να ανέβει. Ο αγώνας είχε μήκος 2.763 χλμ. και 54 ε.δ.

Παραμονές του αγώνα του ’78, ο W. Röhrl είπε από αυτά τα πράγματα που λέγονται μεταξύ σοβαρού και αστείου, Κάτι του τύπου: «Κέρδισα το ’75 με Opel, θα κερδίσω φέτος με FIAT». Σοβαρό ή αστείο, ο Γερμανός το είπε και το έκανε. Στην εικόνα από τον τεχνικό έλεγχο με τον συνοδηγό του C. Geistdorfer. Η νίκη κρίθηκε μέσα στο λασπωμένο Βέρμιο όπου στα 38 χιλιόμετρά του, το Γερμανικό πλήρωμα του 131 φιλοδώρησε με 85 δευτερόλεπτα τους ομόσταβλους Φιλανδούς.

 

Λασπωμένη και βροχερή Μακεδονία με τουμπαρισμένο, τραυματισμένο αυτοκίνητο δεν ήταν και η καλύτερη πρόταση. O Anders Kullang περιμένει με το Kadett στο control της Ασπροκλησσιάς, υπό καταρρακτώδη βροχή, για να ξεκινήσει την ειδική. Το τουμπάρισμα το χρεώθηκε, πολύ νωρίτερα, συνέπεια του καταιγιστικού του ρυθμού στα τελειώματα της Αλυκής.

Read more...
 
Τα «οκτάρια» του Δ.Ρ.Α. (Ι) - (Τρίτη 29 Μαίου 2018) PDF Print E-mail

Το Διεθνές Ράλυ Ακρόπολις, διοργανώνεται φέτος, για 64η φορά. Όλα αυτά τα χρόνια, δικαίως θεωρείται η σπουδαιότερη εκδήλωση μηχανοκίνητου αθλητισμού στα Βαλκάνια. Σημαντικότερη διάκριση ήταν και η κατ’ επανάληψη εκλογή του, ως ο καλύτερος αγώνας του παγκόσμιου πρωταθλήματος ράλυ.

Μια βόλτα σε όλες τις  διοργανώσεις που τελέστηκαν το όγδοο έτος κάθε δεκαετίας, θα μας θυμίσει τον χαρακτήρα του αγώνα, τους πρωταγωνιστές, το ύφος της χώρας, τις αλλαγές που έφερε ο χρόνος κι ένα παρελθόν που μόνον όσοι δεν γνώρισαν, δεν νοσταλγούν.

Για την Ελλάδα ο αγώνας είχε πελώρια σημασία. Ανοιγόταν μια πύλη στον έξω κόσμο, μετά τον τρόμο της Κατοχής και τον ζόφο του Εμφυλίου. Ταυτόχρονα, όσοι αλλοδαποί έρχονταν έμεναν μαγεμένοι από αυτό που αντίκριζαν. Γιατί ο τόπος μπορεί να ήταν θεόφτωχος, γεμάτος πληγές, αλλά ταυτόχρονα ήταν αφτιασίδωτος και γνήσιος. Σε ελάχιστο χρόνο κατέβαινες από τα βαθιά ελατοδάση στην αστραφτερή θάλασσα και το αντίστροφο. Είχε μια απλότητα και μια αμεσότητα σπάνια, για την ακρίβεια, μοναδική.

Δεν ήταν μόνον ο αγώνας, η μάχη με τον χρόνο. Ήταν οι ξαφνικές βροχές, το εκτυφλωτικό φως, το ανάγλυφο της γης. Και στο τέλος, σε περίμενε μια απονομή με φόντο το αρχαιότερο μνημείο του δυτικού πολιτισμού κάτω από έναν αψεγάδιαστο λαμπρό ουρανό.

Read more...
 
Δ.Ρ.Α.: Αργυρό Ιωβηλαίο – (Κυριακή 27 Μαίου 2008) PDF Print E-mail

Το 1978 το ράλυ Aκρόπολις γιορτάζει το αργυρό του Ιωβηλαίο. Η ομάδα της κραταιάς τότε Ford δεν έρχεται, ενώ η Fiat εμφανίζεται σε πλήρη σύνθεση με Sandro Munari (Νο1), W. Röhrl (Νο 5) και M. Alen (Νο 7). Κατακτά έτσι μια άνετη νίκη με το Γερμανικό πλήρωμα, αφού ο Ove Αndersson και J.L. Therier με Toyota δεν κατάφεραν  να επιστρέψουν στην Διον. Αρεοπαγίτου.

Ο Νορμανδός Therier, νικητής του '73 με Α110, έδειξε ότι δεν είχε λησμονήσει την τέχνη καθώς πρόλαβε με την Celica,  να γράψει τρείς ταχύτερους χρόνους με όλους μέσα. Ο Σουηδός, με 10’ καπέλο έως την Καλαμπάκα Ι, όπου έφθασε 23ος, προδόθηκε από τον κινητήρα του Ιαπωνικού κουπέ στο Λάδωνα, ενώ έχει κερδίσει Νεμούτα, Νεοχώρι Ι , Νεοχώρι ΙΙ, βρισκόταν στην 5η θέση και πάλευε να ανέβει.

Με το νο 1 στις πόρτες του, βαμμένο στα χρώματα του εθνικού αερομεταφορέα της Ιταλίας, 131, οι Sandro Munari - Μario Manucci. Πριν εγκαταλείψει το Ιταλικό πλήρωμα, πρόλαβε και κέρδισε της ετάπ των Λουκισίων, της Ξηρονομής, του Ελικώνα και του Οινοχωρίου. Στην εικόνα κατά τη διάρκεια της ιστορικής Μακρυράχης.

Read more...
 
Οι τρείς επιλογές του Δ.Ρ.Α. - (Παρασκευή 25 Μαίου 2018) PDF Print E-mail

Όπως όλα τα θέματα με βαριά ιστορία που διέπουν τη ζωή, έτσι το ράλυ «Ακρόπολις», ως θεσμός πια και όχι ως ένας αγώνας, υφίσταται τις πιέσεις του παρελθόντος, τις ανησυχίες του παρόντος και τις ανασφάλειες του μέλλοντος. Όλα τούτα παίρνουν εκθετικές διαστάσεις, όταν συμβαίνουν σε μια χώρα με τσακισμένη οικονομία, σε έναν τόπο που αδυνατεί να δράσει αυτόνομα.

Μοιραία σε αυτό το πλαίσιο, η τροχιά του «Ακρόπολις», υπήρξε εκπτωτική. Λογικά ήρθε και ο υποβιβασμός του από το Παγκόσμιο στο Ευρωπαϊκό πλαίσιο καθώς και η σοβαρή απειλή για ολοκληρωτική απώλεια.

Μάιος 1969. Κάτω από ένα λαμπρό Αττικό φως, η 911 S των Φιλανδών P. Toivonen - M. Colari, με τον άσσο στην πόρτες, καθώς κάθεται ψηλά πάνω στις τέσσερις απαστράπτουσες Fuchs εκκινεί πρώτη το 17ο Δ.Ρ.Α. Μετά από 3.280 χιλιόμετρα θα γύριζε στο ίδιο σημείο, πάλι πρώτη μπροστά από τα 22 αυτοκίνητα που είχαν επιζήσει από τα 70 που εκκίνησαν. Ήταν επίσης, η πρώτη νίκη του διάσημου γερμανικού κουπέ στο Δ.Ρ.Α. Μέχρι στιγμής και η τελευταία.

Κουβαλώντας ένα πλούσιο και λαμπρό παρελθόν, μπορούμε να ισχυριστούμε με μεγάλη ακρίβεια ότι η πλατφόρμα που το ανέδειξε, που το έκανε διεθνές, που το έστειλε στην κορφή των ράλυ του Παγκοσμίου, ή ίδια το έθαψε στην σημερινή αγωνία. ‘Όχι τα ίδια πρόσωπα, ασφαλώς. Ακούγεται σαν μια παιδοκτονία. Δεν είναι η πρώτη σε αυτή τη χώρα, που η ιστορία πηγάζει από την μυθολογία. Ας θυμηθούμε τον Κρόνο.

Read more...
 
64o Δ.Ρ.Α. σ. Τύπου - (Παρασκευή 20 Απριλίου 2018) PDF Print E-mail

Η πρόσκληση, για την συνέντευξη Τύπου του Δ.Ρ.Α., έφθασε με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο. Όριζε την μέρα, την ώρα, τον τόπο και εκεί ετέθη η πρώτη ερώτηση:

- Γιατί στο ίδρυμα τη στιγμή που τα οικονομικά είναι προβληματικά;
η απάντηση ήρθε καλύπτοντας την απορία:
- Διότι επιβάλλεται να βάλεις τους χορηγούς κάπου αντίστοιχα με αυτά που προσφέρουν.


Το ότι η ταπεινότητά μου βρίσκει το ίδρυμα Νιάρχου ακαλαίσθητο ογκόλιθο, που σκιάζει το παράλιο μέτωπο του Φαληρικού, είναι αδιάφορης σημασίας. Το αυτό και για ότι αφορά την συνήθως ασθενή συλλογική μνήμη, περί του συνέβη εκείνο το βράδυ της 3ης προς 4ης Μαίου του ’70 στη Σπετσοπούλα. Διότι όσα ιδρύματα και να κτισθούν, όσες βιβλιοθήκες και να δημιουργηθούν, όσοι εκθαμβωτικοί τοίχοι και να υψωθούν προκειμένου να στεγασθούν Εθνικές Λυρικές Σκηνές, τα τετελεσμένα δεν αλλάζουν. Άλλο θέμα αν η Ιστορία μακιγιάρεται. Όπως επίσης, είναι μια άλλη ιστορία, αν τα ιδρύματα είναι ένα μέσον αίτησης συγνώμης των τετελεσμένων

Στο προκείμενο τώρα.

Read more...
 
Συγκρίνοντας εποχές – (Τρίτη 13 Μαρτίου 2018) PDF Print E-mail

Το Σαββάτο 23 Νοεμβρίου του ’57 τελείται ο έκτος αγώνας του Β’ Πανελληνίου Πρωταθλήματος Αυτοκινήτου. Ήταν ο  μικρότερος και ο ευκολότερος. Επρόκειτο για μια νυκτερινή πλοήγηση. Τούτο δεν σήμαινε όμως ότι έστω και ο τερματισμός ήταν δεδομένος.

Καθώς μάλιστα διεξήχθη «υπό εκτάκτως δυσχερείς καιρικάς συνθήκας κατά ένα μεγάλο μέρος επί οδών αγροτικών πράγμα που εδυσχαίρανε μεγάλως την διεξαγωγήν του», μόλις δυο πληρώματα από τα 45 που εκκίνησαν, τερμάτισαν επιτυχώς.

Λίγο πριν την εκκίνηση της πλοήγησης. Διακρίνονται οι Μηνάς Βουρδουμπάκης, Στέλιος Μουρτζόπουλος, Γιάννης Κανάρογλου, Φλέρυ Γκολιοπούλου, Κώστας Νικολόπουλος και στο άκρο δεξιά, όρθιος με τα γυαλιά ο Π. Γιαννικώστας.

Στο περιοδικό «Βολάν», φύλλο 2 9 – 30 της 10ης Δεκεμβρίου του ’57, πέραν της περιγραφής της πλοήγησης, υπάρχει και η στήλη του «σκορπιού» όπου διακωμωδούνται διάφορα περιστατικά.

Ανάμεσα σε αυτά εγράφη:

Read more...
 
More Articles...
<< Start < Prev 1 2 3 4 5 Next > End >>

Page 1 of 5