Motorsport

Οι αγώνες με μηχανοκίνητα μέσα, δεν κρύβουν τη φυσική τους βία. Σε συνδυασμό με την προβολή και τη λαμπρότητα που ακτινοβολούν, έχουν δημιουργήσει ένα ισχυρό παγκόσμιο σύστημα.
Για όσους τους αντιμετωπίζουν διαφορετικά, αυτή η ενότητα μπορεί να έχει ενδιαφέρον.



Ο κόσμος πριν & μετά του Δ. - (Πέμπτη 31 Ιανουαρίου 2019) PDF Print E-mail

Από την προηγούμενη ανάρτηση που ανέμειξε τα γεγονότα του φετινού rallye Monte Carlo, με εκείνο προς τεσσαρακονταετίας,  προέκυψαν δυο ονόματα.


Του Peter Ascroft, του Bjorn Waldegaard μα και της εποχής τουςΗ προβολή όλων αυτών στην μέρες μας, φέρνει αξιοσημείωτες παρατηρήσεις.

Read more...
 
Transparent – (Τρίτη 29 Ιανουαρίου 2019) PDF Print E-mail

Να ξεκινήσουμε τηλεγραφικά: 87ο rallye Monte Carlo. Ogier: ανέστησε Citroen. Meeke: αναγεννήθηκε. Loeb: έσβησε ένα ακόμα κεράκι του Jari Matti. Οtt: o τίτλος έρχεται. Yaris: μάλλον ένα βήμα μπροστά.


Σε ότι αφορά τον τίτλο, αυτό το γαλάτικο Transparent, εις την νεολληνικήν διάφανο, θέλει να μαρτυρήσει ότι η σύγχρονη εποχή, έχει κάνει τα πάντα διάφανα. Δεν είναι κρίνα, μα όλα είναι στο φως με τα καλά και τα υπόλοιπα. Πάμε να τα δούμε αναλυτικότερα.

Read more...
 
Δυο + 2 εικόνες για τον Σαράντη – (Τετάρτη 23 Ιανουαρίου 2019) PDF Print E-mail

Μια εξαετία από τον Γενάρτη του '13 και τον θάνατο του Σαράντη Αποστολίδη. Δυο εικόνες, μια από το μακρινό 1984 και μια από το πιο εξωτικό 1964, μας θυμίζουν το παρουσία του, αλλά και δυο τόσο διαφορετικές περιόδους, εν πολλοίς άγνωστες ή ξεχασμένες.

Το προβληματικό παρόν και η αγωνία για το άδηλο μέλλον, συχνά σκεπάζουν το παρελθόν, όποιο και αν είναι αυτό, με ένα είδος λήθης. Ταυτόχρονα όμως και με μια νοσταλγία για όλα όσα έχουν σβήσει.

Δυο εικόνες λοιπόν, προκειμένου να θυμηθούμε και να σχολιάσουμε κάτι από αυτά. Μαζί με αυτές άλλες δυο, όπως εδώ, αριστερά, από τον Μάρτιο του '70,  και την εκκίνηση του Εαρινού ράλυ, και άλλη στο φινάλε, μια από τον Οκτώβριο του 2002, σε μια ξεχωριστή του στιγμή.

Read more...
 
Θεμέλιος λίθος & άλλες ιστορίες - (Δευτέρα 7 Ιανουαρίου 2018) PDF Print E-mail

Στις 3 Οκτωβρίου του 1993, μέρα Κυριακή, τίθεται ο θεμέλιος λίθος  για την κατασκευή του πρώτου Ελληνικού αυτοκινητοδρομίου. Στον Ορχομενό Βοιωτίας. Παρουσία του προέδρου της κυβερνήσεως Κων. Μητσοτάκη. Ας θυμηθούμε το φόντο. Ο τόπος ζεί στους ρυθμούς της απόσυρσης, η αυτοκινητική αγορά έχει εκτοξευθεί, το χρήμα ρέει.

Μοιραία το θέμα, προβάλλεται ιδιαίτερα από τον ημεδαπό Τύπο, ειδικό και μη, όπου ανάμεσα σε άλλα αναφέρεται πως:

Read more...
 
...για τον Γιάννη και μια άλλη εποχή - (Πέμπτη 3 Ιανουαρίου 2019) PDF Print E-mail

Τον γνώριζα από τότε που έτρεχε με τα ΤΤ. Παρέα αρχίσαμε να κάνουμε μετά το μέσον της δεκαετίας του ’70. Ταλαιπωρηθήκαμε όμορφα με σπανιόλικα, δίχρονα, δίτροχα τους χειμώνες στα βουνά της Αττικής και με πανιά των Laser τα καλοκαίρια στους αφρούς του Ν. Ευβοϊκού.


Περνούσα από το κατάστημα των γονιών του με τα δερμάτινα στην Βουλής, διαγώνια από το υπουργείο Παιδείας. Αργότερα, στις αρχές της δεκαετίας του '80, από το δικό του, Lekkas sport, στην Μιχαλακοπούλου, εκεί που τώρα είναι ο Ιταλός. Μετά χαθήκαμε. Μάθαινα διάφορα, διάσπαρτα. Το βράδυ της φετινής πρωτοχρονιάς, έμαθα ότι δεν είναι πια ανάμεσά μας. Λίγες εβδομάδες νωρίτερα είχε εγκαταλείψει τον μάταιο κόσμο μας η πρώην σύζυγός του. Η Νατάσσα, κοπέλα όμορφη, άνθρωπος γλυκός.

Μια ντουζίνα εικόνες, έντεκα  μαυρόασπρες και μία έγχρωμη, σε σειρά χρονολογική, μαζί με λίγες κουβέντες για το Γιάννη και τον κόσμο του, όπως ήταν πριν από δεκαετίες. Έτσι για να μνημονευθεί μια εποχή πιο αισιόδοξη, πιο πολλά υποσχόμενη από την σημερινή. Στο φινάλε εκείνον τον Γιάννη γνώρισα, εκείνον θυμάμαι.

Read more...
 
Δεν ντρέπεσαι, λίγο; - (Τετάρτη 21 Νοεμβρίου 2018) PDF Print E-mail

Δεν μου ήταν ευχάριστο το θέ(α)μα, δεν μου ήταν καν οικείο, καθώς ήταν πολύ μακριά από ότι έχω μάθει και από όσα έχω συνηθίσει. Ας ξεκινήσουμε όμως με τα νούμερα, διότι αργά ή γρήγορα, εκεί πάλι εκεί θα καταλήξουμε.

Η Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδας, απέστειλε 200, περίπου, προσκλήσεις σε Μέσα Ενημέρωσης, προκειμένου να τα διαφωτίσει με μια προγραμματισμένη συνέντευξη Τύπου, για τις τελευταίες εξελίξεις που αφορούσαν το ράλυ Ακρόπολις. Επειδή σε διάφορα Μέσα, απεστάλησαν περισσότερες τις μιας, προσκλήσεις, μια λογική αποτίμηση υπολογίζει ότι αφορούσε περίπου 110 διαφορετικούς, αποδέκτες.

Από τους 110, εμφανίστηκαν 24, μια αναλογία  περίπου 22%, πράγμα που σημαίνει ότι το υπόλοιπο 78% δεν ενδιαφέρεται, ή δεν προλαβαίνει, ή δεν επιθυμεί, να παραστεί προκειμένου να ενημερωθεί. Ουδόλως αυτό σημαίνει, ότι θα  εμποδίσει τους απόντας να αρθρώσουν άποψη.

Read more...
 
Τρίτη και φαρμακερή; (Κυριακή 11 Νοεμβρίου 2018) PDF Print E-mail

Σε μια ιστορία που ξεκίνησε σαν παραμύθι το 1952, μετρά δηλαδή μια παράδοση 67 ετών, μόλις δυο φορές σε αυτό το χρονικό διάστημα δεν κατάφερε να ανταπεξέλθει. Το 1974 και το 2010. Είναι επιβεβαιωμένο ότι και την επόμενη χρονιά, το 2019, δεν θα τα καταφέρει.

Μάιος του ΄77. Στα τελειώματα του ψυχρού πολέμου ένα πλήρωμα από την Λιθουανία, με  ρώσικο αυτοκίνητο, σε πλατεία της Καρδίτσας. Oι Stasys Brundza - A.B. Kostitis με Lada, στο 24ο Δ.Ρ.Α. Μια από τις 203 συμμετοχές, που δεν κατάφερε να βρεθεί στους 29 τερματίσαντες, ώστε να αντικρίσει την καρώ σημαία στην Διον. Αρεοπαγίτου. Τίποτα από όλα αυτά δεν υπάρχει πια.

Ο λόγος για το Διεθνές Ράλυ Ακρόπολις, που μετά τον υποβιβασμό του το 2014, από το παγκόσμιο στο ευρωπαϊκό πρωτάθλημα, δέχεται άλλο ένα πλήγμα τιθέμενο και εκτός του ευρωπαϊκού. Σχετικό δελτίου Τύπου που εξέδωσε την Παρασκευή (9/11ου) η Ομοσπονδία αναφέρει, ανάμεσα σε άλλα, πως:

Read more...
 
Από την Michelin στον Romain – (Δευτέρα 5 Νοεμβρίου 2018) PDF Print E-mail

Όλως τυχαίως έπεσα πάνω στην εικόνα του οχήματος που επικράτησε στη φετινή ανάβαση Pikes Peak. Ως αγώνα στα σύννεφα, τον περιγράφουν και έχουν δίκιο. Από τους παλαιότερους στο στερέωμα που ακόμα αντέχει. Η πρώτη διοργάνωση; λίγο πριν μπουν οι Η.Π.Α. στον πρώτο Μεγάλο Πόλεμο το 1916.


Έκτοτε με εξαίρεση τα διαστήματα ΄17 – ΄19 και ΄42 - ΄45, τότε που ο θείος Σαμ έκανε ότι έπρεπε προκειμένου να διαδεχθεί την Βρετανική αυτοκρατορία στα κουμάντα τούτου του κόσμου, η ανάβαση είναι εκεί παρούσα, περιμένοντας σχεδόν κάθε όχημα με τροχούς, κάθε χειριστή με ανησυχίες.

Read more...
 
Ο Αλσατός, τα καθ΄ ήμας & ο Jo - (Δευτέρα 29 Οκτωβρίου 2018) PDF Print E-mail

Βγήκε από το όχημα, στο στοπ της τελευταίας ειδικής, έχοντας μια μεγάλη νευρικότητα, έτρεμε σχεδόν, με γκρίζους κροτάφους πια, κάποιες σταγόνες, ισορροπούσαν στις κόγχες των ματιών του, και μίλησε στα αγγλικά, για τα πεπραγμένα. Αυτή η μορφή του σύγχρονου μηχανοκίνητου αθλητισμού, λίγο πριν τα 45 του, επέστρεψε στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλυ, σε έναν αγώνα φωτιά και επικράτησε.


Η συνέχεια ήταν ακόμα πιο συγκινητική. Όχι με την ελαστικότητα του παρελθόντος, ανέβηκε στην οροφή του νικηφόρου οχήματος, ενώ για τον συνοδηγό του, τα πράγματα ήταν πιο δύσκολα σε αυτό το θέμα. Λίγο στιγμές αργότερα, σκαρφάλωσε και ο συνονόματος, συμπατριώτης, πρωταθλητής, διεκδικητής και πρωτοπόρος στην μάχη του φετινού τίτλου. Αγκαλιάστηκαν και πανηγύρισαν με θέρμη, σε μια στιγμή Γαλλικού θριάμβου.

Read more...
 
Τα βήματα του «Asterix» προς τον τίτλο – (Σαββάτο 20 Οκτωβρίου 2018) PDF Print E-mail

Σαρανταπέντε χρόνια νωρίτερα, την Κυριακή 21 Οκτωβρίου του 1973, η Λέσχη διοργάνωσε τον 3ωρο αγώνα Τατοίου. Ήταν ο 13ος, διάρκειας 180 λεπτών και ο τελευταίος  ως απεδείχθη. Η πρώτη ενεργειακή κρίση του πλανήτη, ανάγκασε τον διοργανωτή να καταργήσει αυτόν τον τόσο, υποτίθεται, ενεργοβόρο αγώνα.


Ήταν επίσης ο αγώνας που έκρινε το πρωτάθλημα ταχύτητας, εκείνης της χρονιάς. Σε μια εποχή όπου η παρουσία του Τάσου «Σιρόκο» Λιβιεράτου, ήταν καταλυτική για τους υπόλοιπους αγωνιζόμενους, ο Άρης «Asterix» Λουμίδης, κερδίζει το τρίωρο κατοχυρώνει και τον τίτλο. Τέσσερα μόλις δευτερόλεπτα χώριζαν στον τερματισμό τους δύο διεκδικητές, μετά από 384 χιλιόμετρα και τρείς ώρες αγώνα στο στρατιωτικό αεροδρόμιο της Δεκέλειας.

Έτσι ο «Άστεριξ», στα 26 του χρόνια, έγινε ο 9ος Πανελλήνιος πρωταθλητής ταχύτητας και ο δεύτερος νεότερος μετά τον Γιάννη «Μαύρο» Μεϊμαρίδη. Ακολουθούμε την πορεία του προς τον τίτλο, μέσα από μια 14 εικόνες και έξι αυτοκίνητα, που πήραν τον οδηγό από τζούνιορ και τον έφτασαν τιτλούχο.

Read more...
 
More Articles...
<< Start < Prev 1 2 3 4 5 Next > End >>

Page 1 of 5