Αυτοκίνηση

Μια διαφορετική προσέγγιση της αυτοκίνησης για όσους, ενδεχομένως, δεν καλύπτονται απ' ότι συναντούν.



ΒΜW 501 & 502 - (Πέμπτη 27 Ιουλίου 2017) PDF Print E-mail

Αρκετά νωρίτερα, από τότε που ο Chris Bangle, ίσως με μια υποψία υπεροψίας, είχε δηλώσει πως: «Εμείς στην BMW δεν κατασκευάζουμε αυτοκίνητα σαν καταναλωτικά αγαθά. Κατασκευάζουμε κινητά έργα τέχνης», και ακόμα πιο παλιά, που το Βαυαρικό εργοστάσιο δεν αποτελούσε μία από τις κορυφές της αυτοκινητοβιομηχανίας,  τότε, την δεκαετία του '50, όταν  οι συνθήκες ήταν δύσκολες, ο δρόμος για την πορεία της , σαν να είχε διανειχτεί.


Εργαζόμενοι και διοίκηση απέκρουσαν πρόταση εξαγοράς από την Daimler-Benz και με κρατικές επιχορηγήσεις και σκληρή δουλειά κατάφεραν να βγάλουν την εταιρεία από το προσωρινό, όπως αποδείχθηκε, αδιέξοδο.

Read more...
 
Starlet - (Παρασκευή 21 Ιουλίου 2017) PDF Print E-mail

Αυτή η δυναμική ανανέωση που υπέστη φέτος το Yaris, προκειμένου να παραμείνει φρέσκο στο προσκήνιο, θυμίζει σε κάποιο βαθμό ότι συνέβη με τον προκάτοχό του. Το πιο κοινό χαρακτηριστικό των δύο μοντέλων ήταν το σημαντικά μακροχρόνιο διάστημα που παρέμειναν στην παραγωγή. Το Yaris, διανύει ήδη το 18ο έτος παρουσίας του στις αγορές. Το Starlet που παρέμεινε στην παραγωγή μέχρι τον τελευταίο Ιούλιο του 20ού αιώνα, συμπλήρωσε 26 συναπτά χρόνια παρουσίας.

Μπορεί να μην κατέκτησε ποτέ νίκη στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλυ όπως κατάφερε το Yaris στην δεύτερη μόλις εμφάνισή του στο φετινό Σουηδικό ράλυ, γεγονός που υπογράμμισε την εμφατική επαναφορά της  Toyota στο θεσμό, αλλά ήταν τεράστιο κεφάλαιο για το Ιαπωνικό εργοστάσιο.
Εξίσου μεγάλη επιτυχία σημείωσε και στην χώρα μας, τόσο με εμπορικούς όρους, όσο και με τις ημεδαπές αγωνιστικές επιτυχίες αλλά και την ευρύτερη δημοφιλία που χαρακτήρισε όλη την πορεία του στον τόπο μας.

Read more...
 
Datsun Cherry - (Πέμπτη 22 Ιουνίου 2017) PDF Print E-mail

H πέμπτη γενιά του Micra, συνεχίζει μια σειρά, που χαρακτηρίζεται από αλματώδη εξέλιξη, διατηρώντας το παραδοσιακό στοιχείο των Ιαπωνικών κατασκευών. Την αξιοπιστία.

Για να κάνει όμως το Micra, το '82, την εμφάνισή του στην Ιαπωνία και τον επόμενο χρόνο στην Ευρώπη, είχε προηγηθεί το Cherry. Τότε που η Nissan, εκτός Ιαπωνίας, ήταν Datsun.
Το Cherry αποτέλεσε τρόπον τινά τον καρπό της συγχώνευσης της Nissan με την Prince Motor Company, που συντελέστηκε το '66 και ήταν το πρώτο προσθιοκίνητο σούπερ μίνι που κατασκεύασε η Nissan.

Η πρώτη γενιά κυκλοφόρησε τον Οκτώβρη του '70, εφοδιασμένη με δύο κινητήρες χωρητικότητας 988 και 1.171 cc,  σε εκδόσεις δίπορτες, τετράπορτες σεντάν, ενώ το φθινόπωρο του επόμενου έτους προστέθηκαν δίπορτες κουπέ, αργότερα τρίπορτες χάτσμπακ καθώς με τρίπορτες βαν εκδόσεις. Όλα τα μοντέλα έφεραν με ανεξάρτητη ανάρτηση σε όλους τους τροχούς, κάτι που τότε ήταν είδηση. Στην Ευρώπη έφεραν το όνομα Datsun 100/120 A.

Read more...
 
Renault 11 - (Τρίτη 23 Μαίου 2017) PDF Print E-mail

H τέταρτη γενιά του Megane, δεν ήρθε στο σύμπαν της αυτοκίνησης, με παρθενογένεση. Είχε ιστορία, είχε και προγόνους, όπως όλη η «Ρεζί». Πηγαίνοντας 36 χρόνια πίσω, τότε που ένα μεγάλο ποσοστό σημερινών Γάλλων ενήλικων δεν είχαν καν γεννηθεί, βγήκε στην παραγωγή, ως αποτέλεσμα των σχεδιαστικών προτάσεων του Robert Opron. Το R 11.


Μετά τις Citroen SM, GS, και CX, ύστερα από την Α310, και το Fuego, ήρθε και το Renault 11, που ο  Opron το είδε να κυκλοφορεί στα 49 του χρόνια. Το 1982 ψηφίστηκε αυτοκίνητο της χρονιάς.

Read more...
 
Υπερβολική ταχύτης – (Παρασκευή 28 Απριλίου 2017) PDF Print E-mail

Εξ’ απαλών ονύχων, από τότε που έμαθα ανάγνωση, από τότε που άρχισα να καταλαβαίνω τι περίπου γινόταν, δυο ήταν οι κύριες αιτίες των τροχαίων ατυχημάτων – δυστυχημάτων, κατά πως μας τάλεγαν. Η υπερβολική ταχύτης και η ολισθηρότητα της οδού.



Αυτά έγραφαν οι ανακοινώσεις της Τροχαίας, αυτά ανακύκλωναν οι εφημερίδες. Περνούσαν τα χρόνια και κάτι η εικόνα ενστόλων με μεζούρες να μετρούν μαύρα ίχνη πάνω στην άσφαλτο μπροστά από παραμορφωμένα οχήματα, κάτι η εχθρότητα για την συχνά επιθετική ή εκδικητική συμπεριφορά των οργάνων της τάξεως, κάτι η ολοένα και μεγαλύτερη αμφισβήτηση απέναντι σε ανθρώπους που είχαν εξουσία, αλλά είχες την πεποίθηση ότι δεν γνώριζαν τo αντικείμενο της αποστολής τους, είχα απορρίψει τις, συγκεκριμένες, επίσημες αιτιολογίες.

Όχι ότι δεν γλιστρούσαν οι δρόμοι, όχι ότι απαράκλητα τηρούνταν τα όρια ταχύτητας, αλλά έβρισκα ότι το κρατικό άλλοθι της ταχύτητας και της ολισθηρότητας ήταν πολύ βολικό. Για όλους. Η Τροχαία, έχοντας νίψει τα υπηρεσιακά της χέρια, μέτραγε πτώματα,  οι περισσότεροι πολίτες μετείχαν του συλλογικού φόβου, και τα μαγνητάκια με τις εικόνες της συζύγου, των τέκνων και την επιγραφή «μπαμπά μην τρέχεις», που κολλούσαν στα σιδερένια ταμπλό της κούρσας, έφερναν λίγα έσοδα στα πρωτόλεια καταστήματα αξεσουάρ.

Read more...
 
Έβδομη γενιά Golf - (Τετάρτη 12 Απριλίου 2017) PDF Print E-mail

Το ανανεωμένο Golf της έβδομης γενιάς, είναι ήδη κοντά μας. Αν γυρίσουμε το χρόνο μερικές δεκάδες χρόνια πίσω, το '74, τότε που to περίφημο MKI, αντικατέστησε τον Σκαραβαίο, μπορούμε να αντιληφθούμε τι βαρύ ρόλο ανέλαβε, καθώς κλήθηκε ως συνεχιστής ενός τόσο επιτυχημένου μοντέλου.


Ούτε οι πιο αισιόδοξοι μέτοχοι της VW, δεν μπορούσαν να προβλέψουν την πορεία του. Τόσο σε ότι αφορά το καθαρό αυτοκινητικό του ίχνος, όσο και την εμπορική επιτυχία του. Η οποία κάθε άλλο παρά τυχαία ήταν, ενώ λαμβάνει πελώριες διαστάσεις αν σκεφτούμε, πρώτον, ότι παραμένει ακόμα στην παραγωγή και δεύτερον ότι με σχεδόν 30 εκατομμύρια κομμάτια πουλημένα σε όλον τον κόσμο κρίνεται ως το δεύτερο πιο ευπούλητο αυτοκίνητο στην ιστορία της αυτοκίνησης.

Read more...
 
Πετρίτιδα (οξεία) - (Πέμπτη 23 Μαρτίου 2017) PDF Print E-mail

Έχω δυό φίλους. Άγνωστοι μεταξύ τους. Το μικρό όνομα του ενός είναι Πέτρος. Το επώνυμο του άλλου, Πετράκης. Τους ξέρω από τον προηγούμενο αιώνα. Κοινό τους χαρακτηριστικό οι βαθιές γνώσεις τους για το αυτοκίνητο.

Ο πρώτος από ερασιτεχνική μεν επαφή αλλά με πλούσιο μηχανολογικό βάθρο και πολλές παραστάσεις, ο δεύτερος καθαρά επαγγελματικά. Άλλο τους, κοινό στοιχείο, εσχάτως αποκτηθέν, αποκύημα της ύφεσης υποθέτω, η αγάπη τους για το coasting.
Μάλιστα.



Το αντιμετωπίζουν δε, ενίοτε, ως σπορ. Περηφανεύονται για το πόσο λίγο καύσιμο καίει ο ένας να κατέβει στο Σαλάντι, όπου έχει κάποιες δουλειές, και ο άλλος πόσο οικονομικά ανέβηκε στα Γρεβενά όπου έχει άλλες δουλειές. Όχι μόνο περηφανεύονται αλλά μοχθούν κιόλας για αυτό κάνοντας πλάνα και στρατηγικές.

Read more...
 
Rossonero ...automaticο - (Δευτέρα 13 Μαρτίου 2017) PDF Print E-mail

Τι έχουμε εδώ; Το σήμα ενός Αυστριακού με Ιταλικό όνομα, πάνω σε γιαπωνέζικο αυτοκίνητο που φορά Ιταλικό κινητήρα και κατασκευάζεται κατά ένα μεγάλο μέρος στο μεγάλο νησί του ανατέλλοντος ηλίου, αλλά το φινίρισμα γίνεται στη χώρα της Αναγέννησης. Με δυο λέξεις: Δείγμα εποχής.



Έχοντας ήδη μια σημαντική εμπειρία από την «απλή» έκδοση, και ταυτόχρονα κάτι παραπάνω από θετική εντύπωση, η αναμονή για την επαφή με το Spider Abarth, ήταν ευχάριστα βασανιστική. Η αλήθεια είναι ότι το ποντάρισμα στο χαρτί της μνήμης είχε αποδώσει. Η ονοματοδοσία, η διχρωμία ανάμεσα στο μαύρο και στο κόκκινο σε αυτή σύγχρονη ρουλέτα της αυτοκινητοβιομηχανίας, πέτυχε τον στόχο της. Που δεν ήταν άλλος από την σύνδεση με το παρελθόν και το ερέθισμα του θυμικού. Και εκεί που είχε κάτσει η μπίλια, και όλο προσμονή περιμέναμε αυτό το ταξίδι στο παρελθόν και τη σύγχρονη εκδοχή του παραμυθιού, εκεί προσγειωθήκαμε στην μοχθηρή πραγματικότητα.

Read more...
 
Ο εμφύλιος των GTI/S - (Σαββάτο 11 Μαρτίου 2017) PDF Print E-mail

Mια πρόσφατη ιστορία με πλούσιο περιεχόμενο. Αυτός είναι ο ορισμός με λίγες λέξεις του αρκτικόλεξου GTI. Η VW δεν έχει τη ρίζα. Έχει το περιεχόμενο.


Ο όρος ενεφανίσθη για πρώτη φορά στο σαλόνι της Γενεύης το 1960. Όταν η Maserati παρουσίασε ένα αριστούργημα με το όνομα 3500 GTi. Ήταν το πρώτο Ιταλικό αυτοκίνητο παραγωγής με σύστημα τροφοδοσίας injection. Είχε μηχανικό ψεκασμό, από το Birbinham του Ηνωμένου Βασιλείου, ονόματι Lucas, ή για τους αυστηρούς και ενίοτε σαρκαστικούς επικριτές (Lucas: the prince of durkness, ο πρίγκηπας του σκότους). Έτσι ήρθε στην αυτοκινητική πραγματικότητα ο όρος GTi, ή GTI, αναλυτικότερα Gran Turismo Iniezione και αργότερα στην Αγγλική Grand Tourer Ιnjection.

Read more...
 
Μια, πιθανή, εικόνα του μέλλοντος. - (Κυριακή 26 Φεβρουαρίου 2017) PDF Print E-mail

Υπάρχει η τάση, για κάποια θέματα με τα οποία μας συνδέει οτιδήποτε άλλο εκτός από συμφέρον,  να παραμένουμε κουφοί και τυφλοί σε ότι θεωρούμε απειλή για το μέλλον τους. Έτσι, συχνά αποφεύγουμε την επεξεργασία ή ακόμα και την ανάγνωση ειδήσεων που έχουμε την υποψία ότι δεν θα μας αρέσουν. Που είναι δυσάρεστες, που θα γίνουν ακόμα πιο δυσάρεστες στο μέλλον.

Είναι λοιπόν, κάτι χρόνια τώρα, που μονίμως κάνω ότι δεν προσέχω τις αλλαγές που όλα δείχνουν ότι θα πλήξουν την αυτοκίνηση. Αλλαγές που ήδη συμβαίνουν σε κάποια όχι και τόσο αμελητέα κλίμακα στη δύση και έρχονται, με μια ολοένα και πιο επιταχυνόμενη κίνηση.

Αυτές οι αλλαγές έχουν, προς το παρόν, τέσσερις πυλώνες: Αυτόνομη οδήγηση, Ηλεκτροκίνηση, Συνδεσιμότητα, Κοινηχρησία. Όταν και οι τέσσερις αποκτήσουν αρκετή ισχύ και εφαρμοστούν στο σύνολό τους, αυτό που ορίζαμε ως αυτοκίνηση, θα έχει ανατραπεί. Στις πόλεις, οι ανατροπές αυτές θα είναι ακόμα πιο καθολικές.

 

Μια υπόθεση για το πως θα έχουν τα πράγματα, σε λίγα χρόνια, μας ...οδηγεί στο εξής διήγημα:

Read more...
 
More Articles...
<< Start < Prev 1 2 3 4 5 Next > End >>

Page 1 of 5