Ford Escort: Στις πηγές της επιτυχίας - Πέμπτη 26 Φεβρουαρίου 2015 |
Έχοντας το βαρύ έργο να αντικαταστήσει το Anglia, το Escort πρωτοπαρουσιάστηκε στο σαλόνι των Βρυξελλών τον Ιανουάριο του '68. Το απερχόμενο μοντέλο, είχε αφενός μια μακρά παρουσία, σχεδόν 40 χρόνια, αφετέρου είχε μια λαμπρή παράδοση καθώς είχαν παραχθεί συνολικά 1,6 εκατομμύρια Anglia. Την μεγαλύτερη παραγωγή είχε η τελευταία έκδοση με περισσότερα από ένα εκατομμύριο οχήματα, εκείνο το περίεργο σουλούπι, όπου το οπίσθιο παρ-μπριζ ήταν σχεδόν παράλληλο με το εμπρόσθιο, με την μουσούδα που έφερε τα θλιμμένα φωτιστικά στοιχεία και την μάσκα που παρέπεμπε σε ιχθύ. Το περίφημο MK I, που φιλοδοξούσε να γίνει ένα προσιτό, αξιόπιστο, οικογενειακό αυτοκίνητο. Κι έγινε. Έμεινε στην παραγωγή έξι χρόνια και παρέδωσε στο ΜΚ ΙΙ. Ταυτόχρονα όμως άνοιξε ένα δρόμο για την τεράστια αγωνιστική του επιτυχία. Μέσα σε ελάχιστους μήνες από την παρουσίασή του, όχι απλά συμμετείχε στο ευρωπαϊκό πρωτάθλημα ράλι, δεν υπήρχε παγκόσμιο τότε, αλλά επικρατούσε. Σε μια εποχή μάλιστα που η Porsche με τις 911 πρωταγωνιστούσε. Έτσι στα τέλη του Απριλίου του '68 οι Roger Clark/Jim Porter και Ove Andersson/John Davenport σημειώνουν το πρώτο 1 – 2 για τα περίφημα ΜΚ ΙΙ στο ράλι Tulip. Τρείς εβδομάδες αργότερα οι Bengt Söderström/Gunnar Palm θα επικρατήσουν το Αυστριακό ράλυ, ενώ την πρώτη εβδομάδα του Ιουνίου οι Βρετανοί Roger Clark/Jim Porter θα σημειώσουν την πρώτη νίκη του Escort στο ράλι «Ακρόπολις», αφήνοντας πίσω τους τις 911 των Sobieslaw Zasada/J.Dobrzanski και Pauli Toivonen/M.Kolari.
|