Subaru WRX STI - Τρίτη 24 Ιουνίου 2014 |
![]() |
![]() |
![]() |
Έχει ενδιαφέρον να αντιληφθούμε πως αντιμετωπίζει το υποψήφιο αγοραστικό κοινό το νέο WRX STI, αλλά και το αντίθετο. Πως αντιμετωπίζει η Subaru τους υποψήφιους πελάτες της. Σαν πρώτη προσέγγιση να γράψουμε ότι πιθανότατα αποτελεί τον τελευταίο εκπρόσωπο μιας σχολής που ανέτειλε στις αρχές της δεκαετίας του ΄90 και τώρα μεταλλάσσεται σε κάτι άλλο, σε κάτι διαφορετικό. Ήταν η φιλοσοφία κατασκευής αυτοκινήτων που είχαν πολύ κοντινή όψη με τα αντίστοιχες αγωνιστικές εκδόσεις του εργοστασίου που συμμετείχαν στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι. Αν το gruppo έκανε την αρχή, σε επίπεδο τετρακίνητων, με την Integrale, οι Εγγλέζοι τη συνέχισαν με τα Escort πριν περάσουν στα Focus αλλά οι Γιαπωνέζοι τόσο με τα Lancer όσο και με τα Impreza έδωσαν την ακραία διάσταση, εκείνη που πρόσκειται κοντύτερα από οτιδήποτε άλλο στα εργοστασιακά αγωνιστικά. Η σχολή είχε δημιουργηθεί. Ήταν ένθερμη και είχε πολλούς και φανατικούς ακολουθητές. Στις μέρες μας με την διαφαινόμενη απροθυμία της Mitsubishi να συνεχίσει να παράγει το έτερο δέος, όλα δείχνουν ότι το WRX STI θα είναι κάτι σαν τον τελευταίο των Μοϊκανών. Κι άν η συγκεκριμένη φυλή ήταν σκληροτράχηλη και αδάμαστη έτσι φαίνεται να είναι και η διάθεση της Subaru στο συγκεκριμένο θέμα. Επιμένει να παράγει αυτό το προϊόν που εμπεριέχει μεγάλη αλλά σωστή δόση αυτοκινητικού θράσους. Το γνωρίσαμε Σαν ήρθε η στιγμή να δεθώ στη θέση του οδηγού είχα την τύχη να με συνοδεύσει ο Michele Merendino και για να μην κάνω τον γνώστη αγνοούσα, μέχρι που έκανε μια μικρή αναφορά της πολύ διακεκριμένης θητείας του στο διεθνές μότορσπορ. Όταν λοιπόν κάναμε τούς πρώτους γύρους και κάπως ζωήρεψα όχι μόνον δεν με επανέφερε σε αυτό που κάποιοι άλλοι ορίζουν ως «τάξη» αλλά με παρότρυνε να oρμήσω. Συμπληρώσαμε τρία σετ μαζί και πραγματικά με βοήθησε να αποκρυπτογραφήσω το αυτοκίνητο. Πήρα τόσα πολλά από αυτά τα λίγα χιλιόμετρα, κατάλαβα τόσα στην πίστα, ώστε η βόλτα στον ανοικτό δρόμο δεν θα μου έδινε κάτι περισσότερο. Έτσι για τα 50 χιλιόμετρα που προβλέπονταν εκτός πίστας, προτίμησα το BRZ μήπως και οι συνθήκες μου επέτρεπαν μικρές ατασθαλίες, αλλά φευ ανάμεσα σε πλήθος καμερών και πυκνής κυκλοφορίας δεν κατέστη δυνατόν. Το εσωτερικό του συνεχίζει στο ίδιο μοτίβο, με πολλές και πλούσιες αναβαθμίσεις , όπως το νέο flat bottom τιμόνι, τη χρήση carbon στη διακόσμηση, κόκκινα φάσες στα καθίσματα και ψηφιακό πολυόργανο στο κέντρο της κονσόλας όπου δεσπόζει η ένδειξη της πίεσης του τούρμπο. Στη βάση της κονσόλας διακρίνεται ο επιλογέας SI Drive με τρεις επιλογές: Intelligent όπου η απόκριση από το πεντάλ του γκαζιού είναι μαλακή και συνιστάται σε πολύ γλιστερές επιφάνειες. Sport, όπου το μοτέρ αποδίδει ελεύθερα την ισχύ του και ταιριάζει για κάθε επιφάνεια. Τέλος η θέση Sport sharp συνιστάται για οδήγηση στην πίστα καθώς το γκάζι έχει την ταχύτερη δυνατή απόκριση. Στο διαμέρισμα του κινητήρα συναντούμε το γνωστό 2,5 λίτρων επίπεδο μοτέρ, προδιαγραφών euro 6, ισχύος 300 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και 407 Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ. Το κιβώτιο παραμένει 6άρι με τις ίδιες σχέσεις αλλά βελτιωμένο τον μηχανισμό των αλλαγών για ακριβέστερες και πιο ήσυχες αλλαγές. Βελτιώσεις έχουμε και στο σύστημα πέδησης όπου οι πολύ εξελιγμένοι οδηγοί θα συναντήσουν ένα προβληματάκι με το Brake Override System καθώς για λόγους ασφάλειας, αν πατηθούν ταυτόχρονα φρένο και γκάζι, η προτεραιότητα δίνεται στο φρένο. Η ανάρτηση έχει υποστεί αλλαγές με σφικτότερα ελατήρια και μεγαλύτερες διαμέτρου αντιστρεπτικές με αποτέλεσμα, να γίνει 14% πιο άκαμπτη μπροστά, όσο και πίσω όπου το ποσοστό αγγίζει το 28%. Στην ίδια τακτική και το τιμόνι που κόντυναν τις διαδρομές του, το έκαμαν πιο σβέλτο βελτιώνοντας τα χαρακτηριστικά υποβοήθησης και σκληραίνοντας κατά πολύ τις ράβδους Torsion.
Παρατήρηση δεύτερη: Μπορεί και κρατά υψηλές ταχύτητες υπό γωνία, υπό κλίση και με το γκάζι τέρμα ανοικτό. Ένα θεματάκι είχε στις κλειστές που όταν το ζόριζες έβγαζε μούτρα αλλά δεν έφταιγε παρά η κατάσταση των εμπρόσθιων ελαστικών. Την προηγούμενη είχαν κακοποιηθεί από έναν εσμό Ιταλών κατσαπλιάδων. Ο προσδιορισμός δικός μου, η πληροφορία από τον Michele, ο οποίος ειρήστω εν παρόδω εξήρε την δυναμική της Ελληνικής αποστολής. Αν θες να το πλασσάρεις το κάνεις εύκολα με τον Michele να με προτρέπει, αλλά με την αυστηρή νότα, με γίνεται υπό μικρές γωνίες και βέβαια πριν το άπεξ. Είναι ευχάριστο και στις Ελληνικές συνθήκες θα είναι πιο ευχάριστο αλλά και πιο δύσκολο, εφ όσον έχουν τραβηχτεί εκτός λειτουργίας όλες οι ηλεκτρονικές ασπίδες. Παρατήρηση Τρίτη: Το μοτέρ ανταποκρίνεται, εφόσον φροντίσεις να μην πέσεις κάτω από τις 2.500 στροφές και ξετουρμπίσει, βρεθεί εκτός ροπής, πράγμα όμως εύκολα ελέγξιμο. Σωστά σφικτό, χωρίς να γίνεται κουραστικό στις βίαιες αλλαγές τροχιάς, εμπνέει εμπιστοσύνη και σε προδιαθέτει, αν διαθέτεις τα αντίστοιχα προσόντα, να διασκεδάσεις. |