Τι Δόκιμος! - Δευτέρα 25 Ιανουαρίου 2016 PDF Print E-mail

Έχουν παρέλθει ακριβώς 79 χρόνια από τον Δεκέμβριο του '36, όταν ο τεχνικός διευθυντής της Opel, Heinrich Nordhoff, παρουσίασε στο κοινό, το πρώτο Kadett. Κι' αν η ονομασία του παραπέμπει σε ένα, υπό δοκιμασία, προϊόν (στα Γερμανικά Kadett σημαίνει Δόκιμος), η μετέπειτα πορεία του, μέχρι να αντικατασταθεί, μετά από 56 χρόνια, από το Astra, ήταν αποδεδειγμένα πετυχημένη.

Το πρώτο Kadett, που ήρθε στον κόσμο τον μεσοπόλεμο, τον Δεκέμβρη του '36

Κατασκευάστηκαν διάφορες εκδόσεις των πρώτων Kadett, μέχρι το 1940, οπότε οι ανάγκες για πολεμικό υλικό, άλλαξαν τις γραμμές παραγωγής του Rüsselsheim, το οποίο όμως είχε προλάβει να γίνει τόσο το πρώτο εργοστάσιο στην Ευρώπη που εφάρμοσε την γραμμή παραγωγής, όσο και εκείνο με την μεγαλύτερη παραγωγή, κατασκευάζοντας 106.608 Kadett.

Όταν η Γερμανία εξαναγκάστηκε σε άνευ όρων συνθηκολόγηση οι εγκαταστάσεις του  Rüsselsheim ξηλώθηκαν και μεταφέρθηκαν στην Σοβιετική Ένωση ως τμήμα των πολεμικών επανορθώσεων. Από τις τρομακτικές Ναζιστικές εορτές

της Νυρεμβέργης έως τότε, είχαν περάσει μόλις εννέα χρόνια. Το χιλιόχρονο Reich αποδείχτηκε πολύ πιο σύντομο από τα όνειρα του Αδόλφου και το μόνο θα 'μενε, πέρα από τα ερείπια σε όλη την Ευρώπη, θα ήταν το θέμα της συλλογικής, Γερμανικής, ευθύνης.

Στη Σοβιετία, σε εργοστάσιο στις παρυφές της Μόσχας, το προπολεμικό Kadett κατασκευαζόταν ως Moskvitch 400/420 από το '48, σχεδόν απαράλλαχτα μέχρι το 1956. Στην Δυτική Γερμανία ξαναμπήκε στην παραγωγή το '62 με τη σειρά Α. Το '65 έρχεται η σειρά Β, το '73 η σειρά C και το '79 το πρώτο προσθιοκίνητο, η σειρά D. Θα μείνει στην παραγωγή έως το '91 με τη σειρά E για να αντικατασταθεί, τότε, από το Astra.

Τζ. Πεσμαζόγλου - Αχ. Μάμαλης 19ο Δ.Ρ.Α, τον Μάιο του  '71.


Εδώ στην Ελλάδα,  ένα σειράς Β 1,9 rallye Kadett, στα χέρια του αντιπροσώπου Τζώνυ Πεσμαζόγλου, με συνοδηγό τον Αχ. Μάμαλη, τερμάτισε στην 5η θέση γενικής  και στην πρώτη Ελληνική, στο 19ο Δ.Ρ.Α. Ήταν η τελευταία πρώτη νίκη του Τζώνυ, ανάμεσα στα Ελληνικά πληρώματα στο Ακρόπολις. Επίσης με Kadett GSI θα έκανε το τελευταίο του Δ.Ρ.Α, το '87 στο οποίο μάλιστα, θα τερμάτιζε στα 73 του χρόνια.

Τό ίδιο όχημα στη δράση του 14ου Ι.Ρ.Α., τον Ιούνιο του '14, στο Δροσοχώρι.


Μετά από άλλα 15 χρόνια, το 2002, ο Τζώνυς θα αποχωρήσει από το μάταιο κόσμο μας στα 88 του χρόνια. Δώδεκα χρόνια αργότερα, το '14, εκείνο το λευκό 1,9 rallye Kadett ανήκει πιά στον Χαρισάμενο Καλτσούνη και η ταπεινότητά μου είχε τη χαρά να συμμετάσχει στο 14ο Ιστορικό ράλυ Ακρόπολις. Είχε πρωτοκυλήσει τους τροχούς από το Rüsselsheim πριν 47 έτη!

Σε μια παράκαμψη της κλασσικής Μακρυράχης με φόντο τη τεχνητή λίμνη Σμοκόβου. Μάιος 2013 με το «κίτρινο».

Μα αν το ερώτημα έχει να κάνει με το ποιος ήταν ο πιο όμορφος Δόκιμος, η αυθόρμητη απάντηση είναι: Εκείνος της σειράς C. Δύσκολο να λησμονήσω την πρώτη τους εμφάνισή, το '77 στο 24ο Δ.Ρ.Α. και ακόμα πιο δύσκολο να ξεχάσω τη χαρά από την οδήγηση εκείνου που θεωρείται ως το αυτοκίνητο που συμμετείχε ο W. Rohrl . Είχαν περάσει  36 χρόνια και παρέμενε ένα ευχάριστο, rally car, βαμμένο όπως τότε στα κιτρινόμαυρα της euro handler team. Σαν τότε που τα έσπρωξαν πέρα από τα όρια του ο Γερμανός και Σουηδός Ander Kullang.