Πρόσωπα από το Ι' Δ.Ρ.Α. - Κυριακή 17 Ιανουαρίου 2016 Print

Μάιος του 1962. Το Δ.Ρ.Α. κλείνει μια δεκαετία και η δέκατη διοργάνωσή του εκκινεί στις 24 Μαίου από δυο διαφορετικές αφετηρίες. Την Αθήνα και το Graz της Αυστρίας. Από τα 56, συνολικά, πληρώματα που εκκίνησαν, τα 36 κατάφεραν να αντικρίσουν την καρώ σημαία στην Διον. Αρεοπαγίτου.

Αλυτάρχης ήταν ο Κων. Νικολόπουλος και γενικός Γραμματέας ο Παύλος Ραλλίδης. Βοηθός του και με βαρύ καθήκον την έκδοση αποτελεσμάτων, έργο επίπονο και σοβαρό, η Σύλβα Κοκκαλάνη.

Με την γλώσσα και το ύφος της εποχής το «Βολάν» θα γράψει: «O τεχνικός έλεγχος των αγωνισθησομένων αυτοκινήτων, επραγματοποιήθη το απόγευμα της  23ης Μαίου εις το γκαράζ «Αστήρ», με προϊστάμενον τον κ.Χ. Ιωάννου και δεκάδα βοηθών, εκ των κυρίων και κυριών που ασπλάχνως είχεν επιστρατεύσει ο κ. Κανάρογλου. »

Η εικόνα, από εκείνον τον τεχνικό έλεγχο, μας δείχνει τη χαμογελαστή Σ.Κ., ανάμεσα στους Λεούση Μασσέλο (δεξιά) οι οποίοι κρατούν μια αφίσα που της δώρισε η ομάδα της Citroen. Ο Π. Ραλλίδης μόλις διακρίνεται, αριστερά.

Στην ίδια περιγραφή του αγώνα το «Βολάν», ανάμεσα σε πολλά άλλα αναφέρει:

«Θαυμάζομεν το ήθος και το θάρρος των Ελλήνων αγωνιζομένων οι οποίοι αναμετρήθηκαν και πάλιν με τους σιδηρόφρακτους ξένους με μοναδικόν εφόδιον το θάρρος των και μοναδική ενίσχυσιν προερχομένην, από τα γλίσχρα μέσα της ΕΛΠΑ και του βαλαντίου των»

Το Ι’ Ακρόπολις θα κλείσει με το παραδοσιακό δείπνο, προς τιμήν των συμμετεχόντων, που εκείνη τη χρονιά έλαβε χώρα το βράδυ της 29ης Μαίου στα Αστέρια της Γλυφάδας. Εκεί πρόεδρος της ΕΛΠΑ, Απ. Νικολαίδης έκλεισε με την ακόλουθη πρόταση, την αποχαιρετιστήρια ομιλία του:

«Αποχαιρετώμεν υμάς σήμερον, ευχόμεθα όπως μας δώσητε και πάλιν την ευκαιρίαν να σας φιλοξενήσωμεν υπό τον λαμπρόν ήλιον και το γαλανόν ουρανόν μας, να σας λικνίσωμεν στα γραφικά ακρογυάλια μας, να σας ράνωμε με τη μεταξένια σκόνη του βουνού και του κάμπου μας και νας χαρίσωμε το υπόλοιπον της καρδιάς μας.»

Στο αγωνιστικό κομμάτι, η μάχη κρίθηκε από τις καθυστερήσεις στις απλές διαδρομές. Τα «καπέλα» έβγαλαν νικητή. Ο E. Carlsson (περισσότερα για αυτόν, εδώ: Ο Erik 50 & 15 χρόνια νωρίτερα) με συνοδηγό τον Κ. Svenson δεν μπόρεσε να διπλασιάσει τις νίκες για τη Saab. Προσέκρουσαν πάνω στην ανωτερότητα των Ε. Böhringer – P. Lang και της Mercedes 220 SEB (περισσότερα περί του Ε.Β. εδώ: Για τον Ευγένιο).

Σε πλήρη, σχεδόν, ανάπτυξη η αγωνιστική ομάδα της Sunbeam. Από αριστερά ο Γ. Τόπακας, ο Δημ. «Καμπάνί» Κωδούνης, η Rosmarie Smith, ο Ν. Gerard διευθυντής του αγωνιστικού τμήματος της Roots, η R. Sears, ο Στ. Ζάννος, ο Γιάννης «Λάιλαψ» Ψύχας και ο Νίκι Φιλίνης πρωταγωνιστής των Ακρόπολις της δεκαετίας του '50 και αντιπρόσωπος των Sunbeam στην Ελλάδα την δεκαετία του '60.

 

Δύο από τις ομάδες των ειδικών διαδρομών ανάγκασαν όλα τα πληρώματα σε καθυστερήσεις. Καστανιά – Ζωοδόχος πηγή με 20 για τον Γερμανό και 32 δεύτερα για τον Σουηδό, Πήλιο 32 για τον Γερμανό και 42 για τον Σουηδό, αφού: «Η Καστανιά αντέστη πεισμόνως εις τας επιθέσεις τόσον των Ελλήνων άσσων του Βολάν όσον και εις τας επιθέσεις των διασημοτέρων Ραλλυτζίδων της Ευρώπης». Εκεί λοιπόν κρίθηκε το παιχνίδι.

Στη Διον. Αρεοπαγίτου, οι Er. Carlsson - K. Svenson, λίγο πριν την εκκίνηση. Ο Σουηδός οδηγός δεν θα κατάφερνε να επαναλάβει την περσινή του επιτυχία, αλλά τερμάτισε στην πολύ τιμητική δεύτερη θέση, υποκύπτοντας στην υλική ανωτερότητα του Ευγένιου Böhringer

 

Οι νίκες που σημείωσαν οι Walter - Schottler με Porsche 356/1600 GS στις αναβάσεις των Δελφών (2:29:3,  2ος Böhringer 2:32:7, 3η Μοss  2:33:8), της Πορταριάς (4:13:8 κόντρα στο 4:14:6 της Pat Moss και στο 4:16:0 του νικητή Böhringer), μα και της Πάρνηθας (7:19:7) δεν τους επέτρεψαν  κάτι καλύτερο από την τέταρτη θέση, πίσω από την Citroen DS 19 των R. Trautman – Herves Laurant.

Ενδέκατοι γενικής στο Ι΄ Δ.Ρ.Α.  και πρώτοι Έλληνες οι Σ. Ζάννος, Δημήτρης «Καμπανί» Κωδούνης με το Rapier. Εδώ, σε ένα  χαρούμενο στιγμιότυπο πριν την εκκίνηση, καθώς  ο Στέφανος αγκαλιάζει  τη σύζυγο του, 'Ερα.

 

Η πρώτη Ελληνική θέση κατακτήθηκε απ’ το Sunbeam Rapier των Στέφανου Ζάννου – «Καμπανί» που πλασάρονται στην 11η θέση της γενικής, όταν όλη η ομάδα της Sunbeam (Hopkirk, Harper, Lewis) εγκαταλείπει με προβλήματα λίπανσης των κινητήρων τους. Στην 8η θέση με Austin Healy η μέλλουσα σύζυγος του Ε. Carlsson, η Pat Moss και στη 13η η Σουηδή Ewy Rosqvist (Mercedes 220 SEB) που την ίδια χρονιά είχε κερδίσει τον αγώνα της Αργεντινής και την προηγούμενη, είχε τερματίσει 7η στην Ελλάδα.

To ζεύγος Φωστηρόπουλου με τους Γερμανούς νικητές του Ι' Δ.Ρ.Α. Ε. Böhringer (δίπλα στον Μ.Φ.) - Ρ. Lang στο λόφο του Φιλοπάππου, κατά τη διάρκεια της απονομής.