Opel Corsa OPC - Κυριακή 14 Ιουνίου 2015 Print

Στο τέλος του 2011, γνωριστήκαμε με το Opel Corsa OPC Nurburgring edition. Κυκλοφορήσαμε εκεί που κάποτε το χώμα και η σκόνη ήταν κυρίαρχα στοιχεία. Τριάντα και περισσότερα χρόνια διαφοράς όμως, τριάντα τόσα χρόνια «πρόοδου», ασφαλτόστρωσαν τους χωματόδρομους, συντόμεψαν τις αποστάσεις και έφεραν τα χωριά πιο κοντά στο κέντρο. Ετσι δόθηκε η ευκαιρεία σε αυτοκίνητα όπως το Corsa OPC να περάσουν από μέρη που στις προηγούμενες δεκαετίες δεν ήταν δυνατόν.


Κάτι περισσότερο από τρία χρόνια αργότερα, τον Απρίλιο του '15 γνωριστήκαμε με την τελευταία, μέχρι στιγμής, έκδοση του Corsa OPC, αρκετά μακρυά από τους ελληνικούς δρόμους, στο επαρχιακό οδικό δίκτυο της χώρας των Βάσκων. Ακολούθως καταγράφονται και οι εντυπώσεις.

Στο τέλος της δεκαετίας του ’90, οι 110 ίπποι ήταν μια αξιολογότατη απόδοση για κινητήρα του 1,6 λίτρου. Στις μέρες μας, κάποιες εκδόσεις έχουν σχεδόν διπλασιάσει αυτό το νούμερο.

Βέβαια όλη η σειρά Opel Performance Center, δικαίως διατηρεί τα σκήπτρα του διαφορετικού, του ακραία όμορφου, ακόμα και του παραβατικού. Διότι αν είναι να παραμείνεις νομότυπος, ποιος ο λόγος να έχεις διαθέσιμους 210 ίππους, αληθινό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, μπάκετ καθίσματα, εξατάχυτο κιβώτιο και ένα άριστα στημένο σύνολο;

Αυτά σκεφτόμουν έχοντας ρυθμίσει το cruise control στα 120 χλμ/ωρ και ταξίδευα στην εθνική, ανεβαίνοντας για Θήβα με την 6η στις 3.100 σ.α.λ. καίγοντας περίπου 8 λίτρα στα 100 χλμ. Χάζευα, τις πληροφορίες στην κεντρική οθόνη, έπαιζα με τον πλούτο των παρεχόμενων στοιχείων, θαύμαζα το flat bottom όμορφο τιμόνι και περίμενα την ανισόπεδη.


Έξοδος, πάνω από τη γέφυρα, λίγα χιλιόμετρα ακόμα και πάλι αριστερά για το ενδιαφέρον “λούπ” που τa ‘χει σχεδόν όλα. Ξηρονομή, Αλυκή, πάλι πίσω Ξηρονομή, Δόμβραινα, Θίσβη, Αγ. Άννα, Αγ. Τριάδα. Στα ευθύγραμμα κομμάτια πολύ ήσυχα να μην καταναλώνουμε το καύσιμο σε λάθος σημεία, στα “στιφτερά” πιέζοντας λίγο στην αρχή, περισσότερο αργότερα και με τα ηλεκτρονικά εκτός για να καταλάβουμε χαρακτήρα. Στις κλειστές με καλή άσφαλτο η ευεργετική παρουσία του “μπλοκέ” γίνεται αισθητή και καλοδεχούμενη. Θυμίζει ελαφρότερα, λιγότερο ισχυρά, περισσότερο απλά αυτοκίνητα προηγούμενων δεκαετιών. Φτάνεις, κατεβάζεις, σημαδεύεις, στρίβεις, και πριν την κορφή της στροφής σανιδώνεις και εξαφανίζεσαι μέχρι την επόμενη.


Η σφικτή ανάρτηση ίσως ενοχλήσει μερικούς σε κομμάτια με μπαλώματα, με κακοποιημένη άσφαλτο που σε συνδυασμό με το “35άρι” προφίλ των γιγαντιαίων (18 ιντσών) τροχών, δεν αποτελούν εχέγγυα άνεσης. Αλλά βαθιά καθισμένος στο άριστο μπάκετ, καταπίνοντας τα ανηφορικά κομμάτια της Θίσβης, ποιος ανισόρροπος θα επιθυμήσει άνεση;


Γέρνει ελάχιστα, και είναι τόσο καλοστημένο, τόσο ευθύβολο που δεν θέλεις να το γλιστρήσεις. Αρωγός και το εξάρι που δίνει ευχάριστη δουλειά στο δεξί καρπό. Ευχαριστιέσαι τις εκτοξεύσεις, δυσκολεύεσαι να καταλάβεις τα όριά του και σου δίνει τόσο εύκολα, τόσα πολλά. Σκέφτομαι και την πιθανά αρνητική πλευρά. Εξισώνει τον ταλαντούχο χειριστή με τον ατάλαντο. Το έχουν σε μεγάλο βαθμό τα σύγχρονα “καλά”, φιλικά αυτοκίνητα. Η φιλικότητα είναι τμήμα αλλά και το τίμημα της επιζητούμενης επιτυχίας. Της εμπορικής.

Τα ανηφορικά τέλειωσαν, και η κατάβαση του Ελικώνα προς το βορρά είναι γλιστερή σε όλο σχεδόν το κομμάτι μέχρι τον κάμπο. Ειδικά μετά την Αγ. Άννα, ακόμα και το “μπλοκέ” δυσκολεύεται να βάλει και να κρατήσει τη “μούρη” στο σωστό σημείο, ενώ τα Brembo και οι τεράστιοι δίσκοι πάνω σε τούτη τη καθρεφτένια επιφάνεια τι να σου κάμουν; Αγ. Τριάδα πιο κάτω, Αγ. Γεώργιος πιο δυτικά, Ευαγγελίστρια ανατολικά έχουμε στοιχειώσει στους αγίους που ενίοτε κάποιοι τους επιζητούν.


Δεξιά για Αλίαρτο, με τους μετρητές να δείχνουν υψηλές καταναλώσεις, επόμενο ήταν με τέτοιες επιδόσεις, τα λίγα χιλιόμετρα έως εθνική και βάλτο εκεί στις 3.100 να ταξιδεύει στα 120 χλμ/ωρ.

Το χειμερινό φως γινόταν ακόμα πιο πλάγιο καθώς ήταν απόγευμα, καθώς έπαιζα με το cruise control παρατηρώντας πως κάθε κλικ του χειριστηρίου είναι περίπου 50 στροφές, πως στις 4.000 δείχνει 150 χλμ/ωρa πάντα με την έκτη και σε λίγο έμπαινα στην πόλη.

Αναλογιζόμουν ότι οι 500 τυχεροί που θα αποκτήσουν το Corsa OPC Nurburgring edition, έχουν υποχρέωση να το βγάζουν συχνά μια βόλτα για την βόλτα.


Τρία και κάτι χρόνια αργότερα, τον Μάρτιο του ’15 ο κόσμος της αυτοκίνησης πρωτοσυνάντησε στο σαλόνι της Γενεύης , το νέο Corsa OPC και εμείς γνωριστήκαμε στους εξαιρετικούς επαρχιακούς δρόμους της χώρας των Βάσκων.

Η νέα έκδοση, θέτει μερικά κλασσικά ερωτήματα και ταυτόχρονα δίνει τις δέουσες απαντήσεις. Στην μικρή, χρονικά, συμβίωση μας, δεν βρήκα κάποια που δεν μου άρεσε.

Από τους 101 ίππους του Corsa Gsi, λίγους μήνες πριν κλείσει ο 20ος αιώνας, μόλις δεκαεπτά χρόνια αργότερα φτάσαμε, από τον ίδιο κυβισμό (1.598 κ.εκ.), στους 207. Αν αυτό δεν αποκαλείται εξέλιξη τότε τι να είναι;

Αν οι 23.000 πωλήσεις Corsa OPC δεν είναι αριθμός επιτυχίας, τότε τι άλλο να δείχνει;

Από το 2014 μέχρι το 2018 η Opel θα παρουσιάσει 27 νέα μοντέλα και 17 νέους κινητήρες. Αν αυτό δεν το λες ανελέητο εξελικτικό κυνήγι, τότε πως το αποκαλείς;

Την νέα σπορ έκδοση του Corsa διακοσμημένη με το ταμπελάκι από την OPC, o κόσμος της αυτοκίνησης την πρωτοσυνάντησε στο φετινό σαλόνι της Γενεύης. Στο τέλος του Απρίλη το οδηγήσαμε στους εξαιρετικούς επαρχιακούς δρόμους της χώρας των Βάσκων, ανάμεσα σε οργιώδη πρασινάδα και στο βαθύ μπλε του Βισκαϊκού.


Τι εξελιγμένες προτάσεις κομίζει όμως, η τελευταία, μέχρι στιγμής, έκδοση αυτού του Corsa; Αν ξεκινήσουμε από τον κινητήρα, η νέα εισαγωγή, το νέο αποτελεσματικότερο intercooler, και το εξελιγμένο injection έδωσαν ένα πιο ζωντανό σύνολο. Βεβαίως θυμόμαστε και τα λίγα πιο ζωντανά ring edition του 2012 που άγγιζαν τους 210 ίππους αλλά ήταν μια περιορισμένη έκδοση με μόλις 500 κομμάτια που παρήχθησαν. Τα άλλα καινούργια στοιχεία που συναντάμε είναι στις αναρτήσεις με εξελιγμένα αμορτισέρ και ελατήρια, άλλη γεωμετρία πίσω ανάρτησης.

Χρησιμοποιώντας την εφαρμογή Frequency Selective Damping με την οποία βελτιώνουν τον έλεγχο και το κράτημα, προσφέρει ταυτόχρονα τον ιδανικό συνδυασμό ανάμεσα σε άνεση και σπορ οδήγηση, ενώ θεωρείται κορυφαία λύση, πέρα από τη χρήση ηλεκτρονικής παρέμβασης. Επιπλέον κάθεται 10 χλστ. πιο κοντά στην άσφαλτο.

Ένα νέο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων, με κοντές διαδρομές στον επιλογέα θα δώσει περισσότερη σπορ αίσθηση και σε συνδυασμό με αλλαγές στο σύστημα διεύθυνσης που υπόσχονται περισσότερη ακρίβεια, αλλά και τα τρία διαφορετικά προγράμματα στη λειτουργία του ESP διαμορφώνουμε μια πλήρη εικόνα του τι καινούργιο υπάρχει. Τέλος να μην λησμονήσουμε την έκδοση με διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, και μάλιστα «κανονικό» με πολύδισκους και όχι την ήπια ηλεκτρονική μορφή του.


Επιδόσεις. Σε στεγνά νούμερα οι επιδόσεις του είναι ίδιες με την έκδοση ring. Μόλις 6,8 δεύτερα για τα πρώτα 100 χιλιόμετρα ανά ώρα από στάση και 230 χλμ. τελικής. Τα νούμερα συχνά προκαλούν θαυμασμό, αλλά αυτό που κάνει ένα αυτοκίνητο θελκτικό είναι η συμπεριφορά. Κι αυτό το OPC μας συγκίνησε. Είχαμε την τύχη να το γνωρίσουμε στην έκδοση με το μπλοκέ, η οποία επιπροσθέτως είναι εφοδιασμένη με τα μαλακά pilot.

Σε μια άσφαλτο με πολύ υψηλό συντελεστή τριβής, σε ένα τμήμα δρόμου που ενώνει την κωμόπολη Bermeo και κατευθύνεται δυτικά μέχρι την Armintza, στριφτερό πανέμορφο, μέσα σε οργιώδη φύση και στο βάθος τα νερά του Βισκαϊκού, το νέο OPC έδειξε το χαρακτήρα του. Χρειάστηκαν ελάχιστες στροφές να θυμηθούμε πως συνεισφέρει το «αληθινό» μπλοκέ στην σπορ οδήγηση και στο μέτρο της νομιμότητας, γνωριστήκαμε κάπως καλύτερα. Ακριβές με μια πιστότητα στα στριψίματα που σχεδόν σε τρομάζει, ένιωθες, ακριβώς λόγω καλού στησίματος και ακρίβειας ότι παρά τους 207 ίππους ήθελες και άλλους. Ψευδαίσθηση βεβαίως.


Είναι από εκείνα τα προσθιοκίνητα που φθάνουν πολύ εύκολα σε ένα υψηλό επίπεδο οδήγησης και από εκεί και πέρα χρειάζεται ένας καλός, έμπειρος χειριστής για να το πιέσει ακόμα περισσότερο. Είναι σίγουρο ότι τα παραπάνω θα είναι κάπως διαφορετικά στον τόπο μας και ειδικότερα εκεί όπου οι δρόμοι είναι γλιστεροί. Θα είναι πιο επίπονο αλλά και πιο διασκεδαστικό να οδηγηθεί έτσι σβέλτα. Οψόμεθα.

Οι τετραπίστονες Brembo δεν έδειξαν καμία κόπωση, παρά το γεγονός οι αεραγωγοί είναι κλειστοί. Σε αντίστοιχη ερώτηση στον Wolfgang Schwenk επικεφαλής μηχανολόγο, η απάντηση ήταν δεν το χρειάζεται και όλες οι ενδείξεις συνηγορούσαν. Ο ίδιος μας πληροφόρησε, ότι προς το παρόν δεν υπάρχει πρόθεση για λανσάρισμα ring edition.

Λιτά όμορφο εσωτερικό, σπορ ήχος, εξαιρετική θέση οδήγησης όπου τα Recaro έχουν και αισθητικό αλλά και λειτουργικό ρόλο και μια εξωτερική εμφάνιση που κλέβει ματιές ορίζουν ένα αυτοκίνητο που δεν υπόσχεται περισσότερα από όσα μπορεί να προσφέρει. Έντιμη πρόταση, αν και τα 22.500€ δεν ορίζουν ακριβώς ένα οικονομικό αυτοκίνητο, αλλά ένα δυνατό, καλό, εύκολο, ευχάριστο όχημα δεν μπορεί να είναι και φτηνό.