Με ένα εκτάκτως χαρακτηριστικόν…. - Κυριακή 25 Μαίου 2014 Print

«Με ένα εκτάκτως χαρακτηριστικόν ρυθμόν επιτυχίας διεξήχθη σήμερα εις Χαλκίδα ο πρωτελευταίος αγών του πρωταθλήματος η ανάβασις Ριτσώνας».

Έγραφε το περιοδικό «Βολάν». Στην μαυρόασπρη φωτογραφία που έχει τραβηχτεί έξω από το ξενοδοχείο Lucy, με φόντο το ηπειρωτικό κομμάτι της πόλης ποζάρουν όλοι νικητές κλάσεων της ανάβασης, η οποία διοργανώθηκε στις 20 Σεπτεμβρίου. Συμμετείχαν 30 αυτοκίνητα, τερμάτισαν 29. Ταχύτερα απ΄ όλους ανέβηκε το βουνό ο Άλκης Μίχος θέτοντας σοβαρότατη υποψηφιότητα πια και για τους δυο τίτλους.

Για δεύτερη χρονιά όμως το ρεκόρ του Νίκου Παπαμιχαήλ (3':15'':2) άντεξε αφού η Alfa του νικητή χρειάστηκε  3':24'' για να ολοκληρώσει τη διαδρομή. Το αυτό συνέβη και για όλες τις κλάσεις όπου δεν καταρρίφθηκαν τα ρεκόρ, πλην μίας της Α/4, όπου ο Δημήτρης Κωδούνης κατεβάζει το 3':42'':1 του Ν. Φιλίνη σε 3’:40’’:6.

Στην εικόνα διακρίνονται από αριστερά οι: Κώστας Aποστολίδης (νικητής της κλάσης Α/5 με Alfa Romeo και χρόνο 3':35'':2), Δημήτρης Κωδούνης (A/7 -  Αuto Union), Άλκης Μίχος (Alfa Romeo), Λιλή Αποστολίδου, σύζυγος του Κώστα (Alfa Romeo) νικήτρια  του επάθλου των Κυριών, Τζώνυς Πεσμαζόγλου (Α/10 - Chevy), Γιάννης Κανάρογλου (Β/8 – MGA), Γιάννης «Λαίλαψ» Ψύχας (Α/6 - Volvo) και Νίκος Κοντογιάννης (Α/3 - Renault).
Ανάμεσα στα άλλα το ρεπορτάζ ανέφερε:

«Ένας ισχυρός άνεμος δεν επέτρεψεν την δημιουργίαν ίσως καλύτερων επιδόσεων παρά ταύτα όμως οι χρόνοι υπήρξαν ικανοποιητικότατοι... ...Η μονομαχία των τριών ωραίων κυριών, Αδοσίδου, Γκολιοπούλου και Αποστολίδου παρουσίασεν εξαιρετικόν ενδιαφέρον και η επικράτησις της κας Αποστολίδου εχαιρετίσθη από τας συναγωνιστρίας της με ενθουσιασμό. Ένα νέο επίσης δια την χώραν μας αυτοκίνητο έλαβεν μέρος εις τους αγώνας, το ΧΑΝΣΑ 1100 το οποίον απέδειξεν ότι έχει τεράστιες ικανότητες και ότι θα μας παρουσιάση εκπλήξεις κατά το προσεχές μέλλον.»

Να σημειωθεί επίσης ότι ήταν η πρώτη φορά, από το ’56, που την Ριτσώνα κέρδιζε αυτοκίνητο που δεν ήταν Jag! Όλες τις τρεις (’56, ’57, ’58) προηγούμενες είχαν καταλήξει σε οδηγούς ΧΚ! (’56 Αντώνης Κουλεντιανός ΧΚ 120, ’57 & ’58 Νίκος Παπαμιχαήλ ΧΚ 140).

Σεπτέμβριος 1959. Χαλκίδα. Κάπου εκεί ζούσε και ο μπάρμπα Γιάννης ο Σκαρίμπας, ένας ταπεινός τελώνης στο επάγγελμα αλλά με ένα λογοτεχνικό και ιστορικό έργο σημαντικότατο, ζωντανό και ίσως αιρετικό. Γεννημένος στην Αγία Ευθυμία της Παρνασσίδας αλλά τα 70 από τα 91 χρόνια της ζωής του τα έζησε στη Χαλκίδα.

Αντίθετα, ο γεννημένος στη Χαλκίδα Νίκος Σκαλκώτας έφυγε από την πόλη στα έξι του χρόνια. Έκανε μια σπουδαία σε παγκόσμιο επίπεδο σταδιοδρομία ως συνθέτης και άφησε την τελευταία του πνοή, δέκα ακριβώς χρόνια πριν από την συγκεκριμένη εικόνα. Στις 20 Σεπτεμβρίου του ’49, στα 45 του μόλις χρόνια. 
Αυτά τα λίγα για την εικόνα και την εποχή της.