Motorsport

Οι αγώνες με μηχανοκίνητα μέσα, δεν κρύβουν τη φυσική τους βία. Σε συνδυασμό με την προβολή και τη λαμπρότητα που ακτινοβολούν, έχουν δημιουργήσει ένα ισχυρό παγκόσμιο σύστημα.
Για όσους τους αντιμετωπίζουν διαφορετικά, αυτή η ενότητα μπορεί να έχει ενδιαφέρον.



Πέντε χρόνια – (Πέμπτη 30 Αυγούστου 2018) PDF Print E-mail

Αν, η τελευταίως, δοκιμαζόμενη μνήμη μου δεν λανθάνει, πρέπει να έχει περάσει μια πενταετία, από τότε που ένα τακίμι από τρακτερωτά 15άρια, κάποιου αυτοκινήτου προδιαγραφών WRC, άφηνε το αποτύπωμά τους πάνω σε Ελληνικά χώματα.


Έτσι η έλευση του παγκόσμιου πρωταθλητή S. Ogier, με την ομάδα της M-Sport στην Ελλάδα, δια δοκιμές εξέλιξης, εν όψει του ράλυ, της Μαρμαρίδας είναι ταυτόχρονα ευχάριστο όσο και περίεργο περιστατικό. Ευχάριστο διότι μας ήρθε η ομάδα, περίεργο, διότι η γείτων χώρα έχει αγώνα, εμείς όχι, μολοντούτο η M-Sport και ο εστεμμένος, ήρθε εδώ για δοκιμές.

Read more...
 
Έχουμε σαστίσει - (Κυριακή 22 Ιουλίου 2018) PDF Print E-mail

Στο Paul Ricard, ο Lewis περιφρόνησε την συνέντευξη που έπρεπε να δώσει ευθύς μετά την πτώση της σημαίας και έφυγε δρομέως.

Στο Silverstone, οι Βρετανοί δεν είδαν τον αγαπημένο τους πρωταθλητή να κερδίζει, αντίθετα κέρδισε ένας Γερμανός σε Ιταλικό μονοθέσιο.

Στo Γερμανικό GP που έφερε το όνομα μιας εταιρείας από το Ντουμπάϊ, οι Merc έκαναν ένα εμφατικό και απρόσμενο 1 – 2 μπροστά στο ομοεθνές κοινό και ενώπιον του μυστακοφόρου αφεντικού. Και ο Lewis πλημμυρισμένος χαρά για την νίκη και την πλήρη ανατροπή της προσωρινής βαθμολογίας το πανηγύρισε δεόντως.

Από το μονοθέσιο μετά την πτώση της καρώ, που με μια φωνή ίδια σχεδόν με του Don Cheadle έδωσε την αγάπη του στην ομάδα, έως την ώρα που πήδηξε πάνω από την κιγκλίδωμα στις αγκαλιές του των ανθρώπων της ομάδας. Με τα ράστα κοτσιδάκια, τα σκουλαρίκια, το διακοσμητικό στο αριστερό ρουθούνι, και τα τατού στην επιδερμίδα του.

Read more...
 
Αθήνα - Monte Carlo (’54 - ’75) – (Πέμπτη 5 Ιουλίου 2018) PDF Print E-mail

Το δεύτερο μέρος του αφιερώματός, αφορά όσα μεταπολεμικά rallye Monte Carlo, ξεκίνησαν και από την Αθήνα.


Στα πέντε πρώτα μεταπολεμικά, από το ’49 έως το ’53, μοιραία, η Ελληνική πρωτεύουσα, απουσίαζε. Με το ράλυ Ακρόπολις όμως, να προχωρά ακάθεκτα για να καταλάβει στη θέση του στην Ιστορία από την άνοιξη του ’53, η Αθήνα επανήλθε ως σημείο εκκίνησης του παλαιότερου αγώνα ράλυ του κόσμου, την επόμενη χρονιά. Το '54.

Read more...
 
Αθήνα - Monte Carlo (’27 - ’39) – (Τρίτη 3 Ιουλίου 2018) PDF Print E-mail

Ενδιαφέρουσα και τολμηρή η ιδέα, να προστεθεί η Αθήνα, τον Γενάρη του  2019, ως σημείο εκκίνησης του Ιστορικού ράλυ Μόντε Κάρλο, ξύπνησε μνήμες.


Ένα μικρό αφιέρωμα, σε εποχές παλαιότερες όταν η ελληνική πρωτεύουσα, αποτελούσε κομμάτι του ιστορικότερου αγώνα ράλυ του κόσμου. Σήμερα οι προπολεμικές αναφορές. Μεθαύριο οι μεταπολεμικές.

 

Read more...
 
Συγκρίνοντας εποχές – (Τρίτη 13 Μαρτίου 2018) PDF Print E-mail

Το Σαββάτο 23 Νοεμβρίου του ’57 τελείται ο έκτος αγώνας του Β’ Πανελληνίου Πρωταθλήματος Αυτοκινήτου. Ήταν ο  μικρότερος και ο ευκολότερος. Επρόκειτο για μια νυκτερινή πλοήγηση. Τούτο δεν σήμαινε όμως ότι έστω και ο τερματισμός ήταν δεδομένος.

Καθώς μάλιστα διεξήχθη «υπό εκτάκτως δυσχερείς καιρικάς συνθήκας κατά ένα μεγάλο μέρος επί οδών αγροτικών πράγμα που εδυσχαίρανε μεγάλως την διεξαγωγήν του», μόλις δυο πληρώματα από τα 45 που εκκίνησαν, τερμάτισαν επιτυχώς.

Λίγο πριν την εκκίνηση της πλοήγησης. Διακρίνονται οι Μηνάς Βουρδουμπάκης, Στέλιος Μουρτζόπουλος, Γιάννης Κανάρογλου, Φλέρυ Γκολιοπούλου, Κώστας Νικολόπουλος και στο άκρο δεξιά, όρθιος με τα γυαλιά ο Π. Γιαννικώστας.

Στο περιοδικό «Βολάν», φύλλο 2 9 – 30 της 10ης Δεκεμβρίου του ’57, πέραν της περιγραφής της πλοήγησης, υπάρχει και η στήλη του «σκορπιού» όπου διακωμωδούνται διάφορα περιστατικά.

Ανάμεσα σε αυτά εγράφη:

Read more...
 
Αμέ, αλλά! – (Κυριακή 11 Μαρτίου 2018) PDF Print E-mail

Παρακολουθώ, τις εξελίξεις που αφορούν το ελληνικό μότορσπορ. Παρακολουθώ από αδράνεια και από ένα είδος αυτοτιμωρίας. Δεν νοείται αλλιώς. Εννοώ ότι κάτι που ήρθε στη ζωή σου κυριολεκτικά εξ απαλών ονύχων,  σε γοήτευσε, σχεδόν σε κατέκτησε, μα στην πορεία ολοένα και απομακρυνόταν, έχοντας φθάσει κάπου, όπου δεν αντέχεται, ποιος ο λόγος να επιμένεις να το παρακολουθείς;

Μιλάμε για αυτόν τον περιορισμένο χώρο, που  αναγεννήθηκε στην μέση της δεκαετίας του ’50, για να γνωρίσει ένα άνοιγμα την επόμενη δεκαετία, ακολούθως μια έκρηξη στο τέλος της δεκαετίας του ’70, αλλά στη συνέχεια δεν κατάφερε να διαχειριστεί την εξάπλωσή του.

Κρήτη. Χανιά. Ιούλιος 1971. Ο Γιάννης «Μαύρος» Μεϊμαρίδης στο δρόμο για την pole στο μοναδικό σιρκουί που διοργανώθηκε στην Κρητική πόλη. Στον αγώνα κράτησε την πρωτοπορία μόλις για ένα γύρο, όταν υποχώρησε στην  ορμητικότητα του Γιώργου Μοσχού. Στον 18ο γύρο η GTAm, θα εγκατέλειπε από ντίζα γκαζιού.

Στο τέλος της δεύτερης δεκαετίας του 21ου αιώνα,  την τύχη του ελληνικού μότορσπορ  έχει αναλάβει η Ομοσπονδία. Είναι η σημαντικότερη ανατροπή από συστάσεως των αγώνων, αφού τα πρώτα, σχεδόν εξήντα  χρόνια της ύπαρξής τους, την ευθύνη έφερε η Λέσχη.

Στην μετάβαση από το ένα σχήμα στο άλλο, τεράστιο ρόλο έπαιξε η κατάρρευση της Λέσχης, τα πελώρια χρέη της και η αποψίλωσή της από ικανούς, εργατικούς, ηθικούς πρωταγωνιστές. Aν αυτά πολλαπλασιασθούν με  την ουσιαστική χρεοκοπία του Τόπου,την αδυναμία δηλαδή  να ορίσει τις πολιτικές και τον μέλλον του, έχουμε το γινόμενο που ορίζει τις τύχες των πραγμάτων.

Read more...
 
Η πρώτη της «Μπουμπούς» - (Κυριακή 18 Φεβρουαρίου 2018) PDF Print E-mail

Σαράντα χρόνια νωρίτερα, ντεμπουτάρησε στην ιδιαίτερη σκηνή των ελληνικών αγώνων αυτοκινήτου, ένα από τα πιο ξεχωριστά και σπάνια αυτοκίνητα, που κύλησαν τους τροχούς του πάνω στις ειδικές διαδρομές της πατρίδας.

Ήταν Σαββάτο 18 Φεβρουαρίου του ’78, όταν η γαλανόλευκη σηκώθηκε πάνω από το ελλειπτικό παρ – μπριζ της Stratos του «Σιρόκο», αποκαλούμενη χαϊδευτικά και «Μπουμπού», στην εκκίνηση του Θ’ γύρου Πελοποννήσου.

Το πλήρωμα έτοιμο, ο Μανώλης σκυφτός στα χαρτιά του, ο οδηγός συγκεντρωμένος. Αριστερά διακρίνονται οι Αντ. Στιβαχτάρης και Γιαν. Παπαπαναγιώτου. Πίσω από το Ιταλικό κουπέ με το #2, οι Μιχ. Μοσχούς – Παν. Κουτσίκος, με το 710 που την προηγούμενη χρονιά οδηγούσε το πλήρωμα της Lancia.

Ας δούμε το στόρυ.

Read more...
 
Ο Γ. Μοσχούς στην Κέρκυρα του ΄71 - (Τρίτη 23 Ιανουαρίου 2018) PDF Print E-mail

Τον Ιούνιο του ’71 ο Γιώργος Μοσχούς είναι 27 ετών  και δυο μηνών. Είναι παντρεμένος με την Δέσποινα και ο Μανώλης, ο πρωτότοκος γυιός του, είναι δυο και κάτι.

Έχοντας εμπλακεί στο χώρο του Ελληνικού μότοσπορ, με χαλαρό μάλλον τρόπο από τα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας, ο Γιώργος , τον  Αύγουστο του ‘70, γράφει το όνομά του στην μικρή λίστα των νικητών του Τατοίου.  Ήταν μόλις ο 13ος.

Λίγους μήνες αργότερα, στις 2 Μαίου του ’71, με την νέα πρωτοεμφανιζόμενη πορτοκαλί δύο - δυο της Electronica του Giovanni Ragusa, κερδίζει τον εκτός πρωταθλήματος αγώνα ταχύτητας στην Νέα Σμύρνη. Πολλαπλασιάζει έτσι, τους ήδη πολλούς θαυμαστές του. Στους επαΐοντες έχει ήδη γίνει σαφές. Ο  Γιώργος δεν συγκινούσε από τις νίκες. Δεν ήταν ένας ακόμα γρήγορος οδηγός. Ήταν ο τρόπος που οδηγούσε. Αυτό το φαντεζί που μας κόμιζε.

Κι ο Γ. Ραπτόπουλος ήταν σίφουνας. Όσοι βρεθήκαν τον Απρίλη του ’64 στην Πάρνηθα, βλέποντας τον «Χάρο» να ανεβαίνει, το πιστοποιούν. Αλλά πόσο φαντεζί να είσαι με ένα δίχρονο χιλίων κυβικών προσθιοκίνητο; Κι ο Στ. Ζαλμάς πρωταθλητής ήταν, θυμίζοντας το μύθο του Δαυίδ με τον Γολιάθ, κερδίζοντας τις e type με το μικρό κόκκινο κουτί του, αλλά με 1300 κ.εκ. και τα ημιαξόνια μπροστά, πόσο να εντυπωσιάσεις;

Ο Γιώργος λοιπόν, είχε 200 άτια,  μπλοκέ στον πίσω άξονα της δυο – δυο, μια περήφανη νιότη και ένα σπάνιο ταλέντο, ενώ βρισκόμαστε πια στο '71 όχι στη δεκαετία του '60 όταν έδρασαν οι δυο προαναφερθέντες πρωταθλητές. Αυτά τα δεδομένα, μας έδωσαν ένα πρωτόγνωρο αποτέλεσμα. Δεν θα είναι λάθος να ισχυριστούμε ότι όλα τούτα συνδυάστηκαν, για πρώτη φορά στο έπακρο, την τελευταία Κυριακή του Ιουνίου του ’71, στο νησί των Φαιάκων.

Ξεκινά από τις χρονομετρημένες δοκιμές του Σαββάτου, όπου κάνει τον ταχύτερο γύρο, ένα δεύτερο μπροστά από την Vette του Τζώνυ, 3,9 από την Α 110 του «Σιρόκο»,  4,6 από την GTAm του Περικλή Φωτιάδη, 5,2 από το Cooper του Στ. Ζαλμά και πολύ περισσότερα από τους υπόλοιπους 16 που στήθηκαν στην εκκίνηση το πρωί της Κυριακής.

Οι δοκιμές κατάταξης έχουν ολοκληρωθεί, ο οδηγός της πορτοκαλί δυο δυο, έχει επικρατήσει άνετα. Ο Π. Φωτιάδης λέει κάτι που κάνει τον Giovanni  και τον Γιώργο να χαμογελούν. Δεξιά ο πληρέστερος και σοβαρότερος rally & racing editor της εποχής του. Ο Τάκης Πιρπιρής.

Read more...
 
O.M.A.E. & μέλλον – (Τρίτη 19 Δεκεμβρίου 2017) PDF Print E-mail

Για δεύτερη φορά φέτος η Ομοσπονδία συγκάλεσε συνέντευξη Τύπου. Την Δευτέρα 18 Δεκεμβρίου. Τέλος του  χρόνου, με πολλά θέματα στην ατζέντα, με εξελίξεις που χαρακτηρίζονται σημαντικές και γεγονότα  που έχριζαν σχολίων και ερμηνειών. Για όσους τέλος πάντων ενδιαφέρονται για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Έστειλε  λοιπόν διακόσια πενήντα (250)  ηλεκτρονικά μηνύματα - προσκλήσεις, σε αντίστοιχους εκπροσώπους του ειδικού Τύπου.  Ταυτόχρονα έκλεισε και μια άνετη αίθουσα στις εγκαταστάσεις του ποδηλατοδρόμιου, στο Ο.Α.Κ.Α.  Από τους 250, δεκατρείς  (13) άρρενες και οι δυο (2)  θηλυκά τίμησαν την πρόσκληση.  Από τους υπόλοιπους 235, ένας  (1) μπήκε στον κόπο να ενημερώσει ότι δεν θα μπορέσει να παραστεί.

Aπό την χθεσινή (18/12ου) συνέντευξη Τύπου. (φωτό: Τ. Αρωνίτης)

Με την  καθιερωμένη καθυστέρηση των  30+ λεπτών, ξεκίνησε η διαδικασία. Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας έκανε τη γενική εισήγηση  και όπως αναφέρει το δελτίο Τύπου που εστάλη:

Read more...
 
Regina & άλλα – (Τετάρτη 18 Οκτωβρίου 2017) PDF Print E-mail

Στην πρόσφατη σύναξη των δικυκλιστών στην Φιλοθέη με κλασσικές μοτοσυκλέτες, ο Γιάννης Τόγελος, ανέβηκε στην Horex Regina 400 του Γιώργου Ραπτόπουλου και γύρισε την διαδρομή.

 

Δυο χρόνια χωρίς τον Γιώργο, η εικόνα του Τ. Αρωνίτη, από την εκδήλωση δίνει μια εξαίσια ευκαιρία να μνημονεύσουμε, λίγο, το παρελθόν.
Εγγύτερο και απώτερο.

Read more...
 
More Articles...
<< Start < Prev 1 2 3 4 5 Next > End >>

Page 2 of 5