Motorsport

Οι αγώνες με μηχανοκίνητα μέσα, δεν κρύβουν τη φυσική τους βία. Σε συνδυασμό με την προβολή και τη λαμπρότητα που ακτινοβολούν, έχουν δημιουργήσει ένα ισχυρό παγκόσμιο σύστημα.
Για όσους τους αντιμετωπίζουν διαφορετικά, αυτή η ενότητα μπορεί να έχει ενδιαφέρον.



Αθήνα - Monte Carlo (’27 - ’39) – (Τρίτη 3 Ιουλίου 2018) PDF Print E-mail

Ενδιαφέρουσα και τολμηρή η ιδέα, να προστεθεί η Αθήνα, τον Γενάρη του  2019, ως σημείο εκκίνησης του Ιστορικού ράλυ Μόντε Κάρλο, ξύπνησε μνήμες.


Ένα μικρό αφιέρωμα, σε εποχές παλαιότερες όταν η ελληνική πρωτεύουσα, αποτελούσε κομμάτι του ιστορικότερου αγώνα ράλυ του κόσμου. Σήμερα οι προπολεμικές αναφορές. Μεθαύριο οι μεταπολεμικές.

 

Read more...
 
Συγκρίνοντας εποχές – (Τρίτη 13 Μαρτίου 2018) PDF Print E-mail

Το Σαββάτο 23 Νοεμβρίου του ’57 τελείται ο έκτος αγώνας του Β’ Πανελληνίου Πρωταθλήματος Αυτοκινήτου. Ήταν ο  μικρότερος και ο ευκολότερος. Επρόκειτο για μια νυκτερινή πλοήγηση. Τούτο δεν σήμαινε όμως ότι έστω και ο τερματισμός ήταν δεδομένος.

Καθώς μάλιστα διεξήχθη «υπό εκτάκτως δυσχερείς καιρικάς συνθήκας κατά ένα μεγάλο μέρος επί οδών αγροτικών πράγμα που εδυσχαίρανε μεγάλως την διεξαγωγήν του», μόλις δυο πληρώματα από τα 45 που εκκίνησαν, τερμάτισαν επιτυχώς.

Λίγο πριν την εκκίνηση της πλοήγησης. Διακρίνονται οι Μηνάς Βουρδουμπάκης, Στέλιος Μουρτζόπουλος, Γιάννης Κανάρογλου, Φλέρυ Γκολιοπούλου, Κώστας Νικολόπουλος και στο άκρο δεξιά, όρθιος με τα γυαλιά ο Π. Γιαννικώστας.

Στο περιοδικό «Βολάν», φύλλο 2 9 – 30 της 10ης Δεκεμβρίου του ’57, πέραν της περιγραφής της πλοήγησης, υπάρχει και η στήλη του «σκορπιού» όπου διακωμωδούνται διάφορα περιστατικά.

Ανάμεσα σε αυτά εγράφη:

Read more...
 
Αμέ, αλλά! – (Κυριακή 11 Μαρτίου 2018) PDF Print E-mail

Παρακολουθώ, τις εξελίξεις που αφορούν το ελληνικό μότορσπορ. Παρακολουθώ από αδράνεια και από ένα είδος αυτοτιμωρίας. Δεν νοείται αλλιώς. Εννοώ ότι κάτι που ήρθε στη ζωή σου κυριολεκτικά εξ απαλών ονύχων,  σε γοήτευσε, σχεδόν σε κατέκτησε, μα στην πορεία ολοένα και απομακρυνόταν, έχοντας φθάσει κάπου, όπου δεν αντέχεται, ποιος ο λόγος να επιμένεις να το παρακολουθείς;

Μιλάμε για αυτόν τον περιορισμένο χώρο, που  αναγεννήθηκε στην μέση της δεκαετίας του ’50, για να γνωρίσει ένα άνοιγμα την επόμενη δεκαετία, ακολούθως μια έκρηξη στο τέλος της δεκαετίας του ’70, αλλά στη συνέχεια δεν κατάφερε να διαχειριστεί την εξάπλωσή του.

Κρήτη. Χανιά. Ιούλιος 1971. Ο Γιάννης «Μαύρος» Μεϊμαρίδης στο δρόμο για την pole στο μοναδικό σιρκουί που διοργανώθηκε στην Κρητική πόλη. Στον αγώνα κράτησε την πρωτοπορία μόλις για ένα γύρο, όταν υποχώρησε στην  ορμητικότητα του Γιώργου Μοσχού. Στον 18ο γύρο η GTAm, θα εγκατέλειπε από ντίζα γκαζιού.

Στο τέλος της δεύτερης δεκαετίας του 21ου αιώνα,  την τύχη του ελληνικού μότορσπορ  έχει αναλάβει η Ομοσπονδία. Είναι η σημαντικότερη ανατροπή από συστάσεως των αγώνων, αφού τα πρώτα, σχεδόν εξήντα  χρόνια της ύπαρξής τους, την ευθύνη έφερε η Λέσχη.

Στην μετάβαση από το ένα σχήμα στο άλλο, τεράστιο ρόλο έπαιξε η κατάρρευση της Λέσχης, τα πελώρια χρέη της και η αποψίλωσή της από ικανούς, εργατικούς, ηθικούς πρωταγωνιστές. Aν αυτά πολλαπλασιασθούν με  την ουσιαστική χρεοκοπία του Τόπου,την αδυναμία δηλαδή  να ορίσει τις πολιτικές και τον μέλλον του, έχουμε το γινόμενο που ορίζει τις τύχες των πραγμάτων.

Read more...
 
Η πρώτη της «Μπουμπούς» - (Κυριακή 18 Φεβρουαρίου 2018) PDF Print E-mail

Σαράντα χρόνια νωρίτερα, ντεμπουτάρησε στην ιδιαίτερη σκηνή των ελληνικών αγώνων αυτοκινήτου, ένα από τα πιο ξεχωριστά και σπάνια αυτοκίνητα, που κύλησαν τους τροχούς του πάνω στις ειδικές διαδρομές της πατρίδας.

Ήταν Σαββάτο 18 Φεβρουαρίου του ’78, όταν η γαλανόλευκη σηκώθηκε πάνω από το ελλειπτικό παρ – μπριζ της Stratos του «Σιρόκο», αποκαλούμενη χαϊδευτικά και «Μπουμπού», στην εκκίνηση του Θ’ γύρου Πελοποννήσου.

Το πλήρωμα έτοιμο, ο Μανώλης σκυφτός στα χαρτιά του, ο οδηγός συγκεντρωμένος. Αριστερά διακρίνονται οι Αντ. Στιβαχτάρης και Γιαν. Παπαπαναγιώτου. Πίσω από το Ιταλικό κουπέ με το #2, οι Μιχ. Μοσχούς – Παν. Κουτσίκος, με το 710 που την προηγούμενη χρονιά οδηγούσε το πλήρωμα της Lancia.

Ας δούμε το στόρυ.

Read more...
 
Ο Γ. Μοσχούς στην Κέρκυρα του ΄71 - (Τρίτη 23 Ιανουαρίου 2018) PDF Print E-mail

Τον Ιούνιο του ’71 ο Γιώργος Μοσχούς είναι 27 ετών  και δυο μηνών. Είναι παντρεμένος με την Δέσποινα και ο Μανώλης, ο πρωτότοκος γυιός του, είναι δυο και κάτι.

Έχοντας εμπλακεί στο χώρο του Ελληνικού μότοσπορ, με χαλαρό μάλλον τρόπο από τα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας, ο Γιώργος , τον  Αύγουστο του ‘70, γράφει το όνομά του στην μικρή λίστα των νικητών του Τατοίου.  Ήταν μόλις ο 13ος.

Λίγους μήνες αργότερα, στις 2 Μαίου του ’71, με την νέα πρωτοεμφανιζόμενη πορτοκαλί δύο - δυο της Electronica του Giovanni Ragusa, κερδίζει τον εκτός πρωταθλήματος αγώνα ταχύτητας στην Νέα Σμύρνη. Πολλαπλασιάζει έτσι, τους ήδη πολλούς θαυμαστές του. Στους επαΐοντες έχει ήδη γίνει σαφές. Ο  Γιώργος δεν συγκινούσε από τις νίκες. Δεν ήταν ένας ακόμα γρήγορος οδηγός. Ήταν ο τρόπος που οδηγούσε. Αυτό το φαντεζί που μας κόμιζε.

Κι ο Γ. Ραπτόπουλος ήταν σίφουνας. Όσοι βρεθήκαν τον Απρίλη του ’64 στην Πάρνηθα, βλέποντας τον «Χάρο» να ανεβαίνει, το πιστοποιούν. Αλλά πόσο φαντεζί να είσαι με ένα δίχρονο χιλίων κυβικών προσθιοκίνητο; Κι ο Στ. Ζαλμάς πρωταθλητής ήταν, θυμίζοντας το μύθο του Δαυίδ με τον Γολιάθ, κερδίζοντας τις e type με το μικρό κόκκινο κουτί του, αλλά με 1300 κ.εκ. και τα ημιαξόνια μπροστά, πόσο να εντυπωσιάσεις;

Ο Γιώργος λοιπόν, είχε 200 άτια,  μπλοκέ στον πίσω άξονα της δυο – δυο, μια περήφανη νιότη και ένα σπάνιο ταλέντο, ενώ βρισκόμαστε πια στο '71 όχι στη δεκαετία του '60 όταν έδρασαν οι δυο προαναφερθέντες πρωταθλητές. Αυτά τα δεδομένα, μας έδωσαν ένα πρωτόγνωρο αποτέλεσμα. Δεν θα είναι λάθος να ισχυριστούμε ότι όλα τούτα συνδυάστηκαν, για πρώτη φορά στο έπακρο, την τελευταία Κυριακή του Ιουνίου του ’71, στο νησί των Φαιάκων.

Ξεκινά από τις χρονομετρημένες δοκιμές του Σαββάτου, όπου κάνει τον ταχύτερο γύρο, ένα δεύτερο μπροστά από την Vette του Τζώνυ, 3,9 από την Α 110 του «Σιρόκο»,  4,6 από την GTAm του Περικλή Φωτιάδη, 5,2 από το Cooper του Στ. Ζαλμά και πολύ περισσότερα από τους υπόλοιπους 16 που στήθηκαν στην εκκίνηση το πρωί της Κυριακής.

Οι δοκιμές κατάταξης έχουν ολοκληρωθεί, ο οδηγός της πορτοκαλί δυο δυο, έχει επικρατήσει άνετα. Ο Π. Φωτιάδης λέει κάτι που κάνει τον Giovanni  και τον Γιώργο να χαμογελούν. Δεξιά ο πληρέστερος και σοβαρότερος rally & racing editor της εποχής του. Ο Τάκης Πιρπιρής.

Read more...
 
O.M.A.E. & μέλλον – (Τρίτη 19 Δεκεμβρίου 2017) PDF Print E-mail

Για δεύτερη φορά φέτος η Ομοσπονδία συγκάλεσε συνέντευξη Τύπου. Την Δευτέρα 18 Δεκεμβρίου. Τέλος του  χρόνου, με πολλά θέματα στην ατζέντα, με εξελίξεις που χαρακτηρίζονται σημαντικές και γεγονότα  που έχριζαν σχολίων και ερμηνειών. Για όσους τέλος πάντων ενδιαφέρονται για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Έστειλε  λοιπόν διακόσια πενήντα (250)  ηλεκτρονικά μηνύματα - προσκλήσεις, σε αντίστοιχους εκπροσώπους του ειδικού Τύπου.  Ταυτόχρονα έκλεισε και μια άνετη αίθουσα στις εγκαταστάσεις του ποδηλατοδρόμιου, στο Ο.Α.Κ.Α.  Από τους 250, δεκατρείς  (13) άρρενες και οι δυο (2)  θηλυκά τίμησαν την πρόσκληση.  Από τους υπόλοιπους 235, ένας  (1) μπήκε στον κόπο να ενημερώσει ότι δεν θα μπορέσει να παραστεί.

Aπό την χθεσινή (18/12ου) συνέντευξη Τύπου. (φωτό: Τ. Αρωνίτης)

Με την  καθιερωμένη καθυστέρηση των  30+ λεπτών, ξεκίνησε η διαδικασία. Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας έκανε τη γενική εισήγηση  και όπως αναφέρει το δελτίο Τύπου που εστάλη:

Read more...
 
Regina & άλλα – (Τετάρτη 18 Οκτωβρίου 2017) PDF Print E-mail

Στην πρόσφατη σύναξη των δικυκλιστών στην Φιλοθέη με κλασσικές μοτοσυκλέτες, ο Γιάννης Τόγελος, ανέβηκε στην Horex Regina 400 του Γιώργου Ραπτόπουλου και γύρισε την διαδρομή.

 

Δυο χρόνια χωρίς τον Γιώργο, η εικόνα του Τ. Αρωνίτη, από την εκδήλωση δίνει μια εξαίσια ευκαιρία να μνημονεύσουμε, λίγο, το παρελθόν.
Εγγύτερο και απώτερο.

Read more...
 
Στο Τατόι, κάποτε και φέτος - (Σαββάτο 14 Οκτωβρίου 2017) PDF Print E-mail

Την δεύτερη Κυριακή του φετινού Οκτώβρη διοργανώθηκε αγώνας ταχύτητας στο στρατιωτικό αεροδρόμιο της Δεκέλειας,γνωστότερο ως Τατόι. Ο προμότερ (ελληνηστί: υποστηρικτής, προωθητής) του αγώνα, φιλοδοξεί επίσης να αναβιώσει το street circuit της Ρόδου και να διοργανώσει αγώνα F1 στην Ελλάδα.

Ο προμότερ λοιπόν, ονοματοδότησε τον αγώνα «Γιώργος Μοσχούς». Ο εκλιπών Μαρουσιώτης οδηγός δεν είναι πολυνίκης της συγκεκριμένης διοργάνωσης, αλλά αποτέλεσε δίχως άλλο, το πλέον θεαματικό και ακολούθως το πιο δημοφιλές πρόσωπο που έστριψε εκεί μέσα. Στον βωμό της δημοσιότητας και της άντλησης φήμης εκ του παρελθόντος, δόθηκε το όνομά του στην συγκεκριμένη εκδήλωση. Δεν γνωρίζω αν ερωτήθηκε, έστω αν ενημερώθηκε, περί τούτου η σύζυγος Δέσποινα και τα τέκνα Εμμανουήλ και Παύλος. Έχω την εντύπωση ότι από εκεί οφείλει να ξεκινά ο κάθε προμότερ σε τέτοιες περιπτώσεις. Τούτο ορίζουν οι κανόνες.



Επί του αγωνιστικού καμιά σχέση, βέβαια, με το Τατόι του παρελθόντος. Όλο εκείνο το πίσω κομμάτι, το άγριο φλέρτ με τα κωνοφόρα, τα υπόστεγα, τα πεζοδρόμια και τα γεφύρια δεν υπήρχε. Σχεδιάστηκε μια διαδρομή αξιοποιώντας τις ευθείες μπροστά και ο αγώνας έγινε εκεί. Συνεπώς, Τατόι, κατ' όνομα μόνον ήταν. Διοργανωτικά, πήγε καλά, κατά πως λένε.

Για να θυμηθούμε το παρελθόν, ας  σημειιιωθεί, ότι το Τατόι υπήρξε από το ’57 η τροφός των Ελληνικών αγώνων ταχύτητας ενώ από τις αρχές του ’72 έως τον Σεπτέμβρη του ’77, ήταν ο μοναδικός χώρος τέλεσης των Ελληνικών σιρκουί. Μια σειρά από εικόνες θα μας το υπενθυμίσει.

Read more...
 
Alfa vince - (Κυριακή 17 Σεπτεμβρίου 2017) PDF Print E-mail

Τρείς εικόνες, από τρείς διακρίσεις σε τρείς Ελληνικές αναβάσεις, με τρείς δεκαετίες διαφορά, από τρείς διαφορετικούς οδηγούς. Από τον Σεπτέμβρη του ’57, στον Ιούλιο του ’67 και στον Μάρτιο του ’77. Όλες με αυτοκίνητα της Μιλανέζικης φίρμας.


Ο Κώστας Σπηλιωτάκης, ο Γιάννης «Μαύρος» Μεϊμαρίδης και ο Γιώργος Μοσχούς, υπογράφουν τρείς νικητήριες εμφανίσεις. Ας παρακολουθήσουμε τις μικρές αυτές ιστορίες.

 

Read more...
 
07:43:8΄- (Τρίτη 25 Ιουλίου 2017) PDF Print E-mail

Η εξέλιξη των ειδών, στο χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, έχει επιφέρει μέσα σε λίγες δεκαετίες απίστευτα, σχεδόν, αποτελέσματα. Πρόσφατα δημοσιεύτηκε στον Τύπο, αναρτήθηκε στους διαδικτυακούς τόπους η είδηση ότι το νέο Honda Civic Type R σημείωσε νέο ταχύτερο γύρο, στην διαχρονικά φημισμένη πίστα Nürburgring Nordschleife, ανάμεσα στα προσθιοκίνητα αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής. Το γιαπωνέζικο hatch back σταμάτησε τα χρονόμετρα σε επτά λεπτά, σαραντατρία δεύτερα και οκτώ δέκατα (07:43:8΄).



Ένα πεντάπορτο αυτοκίνητο, με δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα που αποδίδει 320 ίππους, με κίνηση στους εμπρός τροχούς, που οποιοσδήποτε μπορεί να αγοράσει, που ενδεχομένως να έχει κάποιον ιδιαίτερο χαρακτήρα αλλά κανένα στοιχείο του δεν χαρακτηρίζεται ως εξωτικό, σημείωσε αυτό το χρόνο. Μέσα στο καλοκαίρι κάθε καταναλωτής θα μπορεί να το προμηθευτεί σε μια πλειάδα Ευρωπαϊκών αγορών με λιγότερο από 50.000 €, ποσό μεγάλο μεν για τα τρέχοντα Ελληνικά υφεσιακά δεδομένα, αλλά λογικό για αυτά που προσφέρει, αυτό το νέο Type R.

Αν μάλιστα, ο καθημερινός αυτός οδηγός, έχει αγωνιστικά γονίδια, αντίστοιχες δεξιότητες και αποκτήσει κάποια γνώση του Nürburgring, μπορεί να πλησιάσει το χρόνο που πέτυχε το αυτοκίνητό του, στα 20,6 χιλιόμετρα της διαδρομής με επαγγελματία οδηγό.

Read more...
 
More Articles...
<< Start < Prev 1 2 3 4 5 Next > End >>

Page 2 of 5