Αυτοκίνηση

Μια διαφορετική προσέγγιση της αυτοκίνησης για όσους, ενδεχομένως, δεν καλύπτονται απ' ότι συναντούν.



Στον αστερισμό των Porsche - Τετάρτη 6 Αυγούστου 2014 PDF Print E-mail

Με τίτλο Εμπειρία Porsche 2014, το Γερμανικό εργοστάσιο έστησε μια ενδιαφέρουσα συνάντηση εκπροσώπων  του Tύπου, όπου είχαμε την δυνατότητα να οδηγήσουμε τις πιο διαλεχτές εκδόσεις από τα αυτοκίνητα που παράγει και ταυτόχρονα να συνοδηγήσουμε στη περίφημη 918.

Όπως συνήθως συμβαίνει σε τέτοιες περιπτώσεις, στο δωμάτιο του ξενοδοχείου μας περίμενε μια επιστολή καλωσορίσματος, από τους υπεύθυνους του γραφείου Τύπου της εταιρείας η οποία ξεκινούσε με το ευγενικό: «Σας υποδεχόμαστε με ένα θερμό καλωσόρισμα ...». Η συνέχεια απεδείχθη όχι απλώς θερμή αλλά κάτι περισσότερο, καθώς το θερμόμετρο την πίστα Aldenhoven την επόμενη μέρα έφτασε τους 33 βαθμούς.



Αυτά σε ότι αφορά την άνοδο της θερμοκρασίας στο περιβάλλον, διότι στην αντίστοιχη άνοδο της εσωτερικής θερμοκρασίας, φρόντισαν όσα τετράτροχα χειριστήκαμε. Ας τα αναφέρουμε με σειρά εμφανίσεως:  GT3, 911 Carrera 4 S, Cayman GTS, 911 Turbo, & 911 Turbo S. Θα ξεκινήσουμε όμως ανάποδα την αφήγηση, από κάτι που δεν οδηγήσαμε. Από κάτι που συνοδηγήσαμε. Κι αυτό το το κάτι, είναι μια πλατοφόρμα τεχνολογίας αιχμής, που θα παραχθεί σε μόλις 918 αντίτυπα, που κοστίζει σχεδόν οκτακόσιες χιλιάδες ευρώ, που ταυτόχρονα είναι και υβριδικό.

Αυτές οι πρώτες γραμμές σκιαγραφούν την 918, που παραπέμπει παρά μια μονάδα στην ιστορική 917, που είναι διάδοχος της Carrera GT. Το '04 που άρχισε να κυκλοφορεί αυτό, το βάρους 1.380 κιλών και 612 ίππων από τον V 10 5,7 λίτρων κινητήρα supercar, η υβριδική τάση των κατασκευαστών έφτανε μέχρι το Prius. Δέκα χρόνια αργότερα ένα από τα καλύτερα, ταχύτερα, σημαντικότερα sports car του πλανήτη δεν μπόρεσε να αποφύγει τη βουτιά στο ολοένα και πιο αναπτυσσόμενο υβριδικό σύμπαν. Η απορία, πάντως, αν πράγματι είναι μια ενδιαφέρουσα, υποσχόμενη, τεχνολογία ή αν αποτελεί μόνον ένα καθαρτήριο για τις τύψεις της αυτοκινητοβιομηχανίας, ή αν προσπαθεί να δημιουργήσει ένα οικολογικό άλλοθι, παραμένει.

Read more...
 
S1. Στα χνάρια της ιστορίας του - Σαββάτο 19 Ιουλίου 2014 PDF Print E-mail

Οι αγωνιστικές επιτυχίες, όσο και αν τιμώνται, πέρα από το πρεστίζ που προσφέρουν στο εργοστάσιο που τις πέτυχε, αναμφίβολα προσδίδουν και μια διαχρονική υπεραξία. Στο Ingolstadt το γνωρίζουν καλά αυτό

Δεν χρειάζεται να γυρίσουμε τον χρόνο ογδόντα χρόνια πίσω, να πάμε στον Μεσοπόλεμο και να θυμηθούμε τα έργα και τις ημέρες της Auto Union. Ταραγμένη εποχή με οδηγούς μαχητές που πάλευαν μέσα σε πρωτόλειες τεχνολογίες.
Τριάντα, μόλις (;), χρόνια αρκούν. Οι περισσότεροι τα έχουμε ζήσει, αλλά και οι νεότεροι, που δεν τα πρόλαβαν, έχουν πολλές και εύκολες προσβάσεις στα γεγονότα.


Τότε που η Audi έφερε την επανάσταση στον χώρο των ράλι, τότε που η τετρακίνηση και η εφαρμογή των τούρμπο σήμαναν την είσοδο του θεσμού στην άγρια εποχή του γκρουπ Β'. Ποιος περίμενε ότι εκείνες οι πρωτόγνωρες για την ισχύ, αλλά και την ωμότητά τους κατασκευές, με τη λέξη quattro στα διακριτικά τους, θα μετατρέπονταν σε ένα ισχυρότατο εμπορικό σύμβολο, σε μια ταυτότητα ποιότητας και σε ένα ευπώλητο προϊόν;

Στο σήμερα

Η εμπλοκή των Audi με τον χώρο των ράλι, σε κορυφαίο επίπεδο, έχει προ πολλού παρέλθει, όχι όμως και η συνήθεια αυτών των Γερμανών να κονιορτοποιούν τον ανταγωνισμό, όρα Le Mans.
Αναμενόμενο, συνεπώς, να περνούν όλη τούτη την τεχνολογία, ώριμη και ραφιναρισμένη πια στα αυτοκίνητα παραγωγής, ρευστοποιώντας τις αγωνιστικές επιτυχίες. Τελευταίο, προς το παρόν, δείγμα το S1 ένας συνδυασμός γράμματος και αριθμού ευθέως παραπέμπει στον ένδοξο πρόγονό του.



Είχαμε πρωτοσυναντηθεί μέσα Φλεβάρη στη μακρινή και παγωμένη Σουηδία. Εκεί είχε λάβει χώρα η πανευρωπαϊκή παρουσίαση. Εκεί και η εμπειρία της βόλτας με το άγριο S1 που έκανε κουμάντο ο Stig Blomqvist. Τέσσερις μήνες αργότερα τα «λέμε» στους ελληνικούς δρόμους κάτω από ολότελα διαφορετικές συνθήκες. Μπορώ να θυμηθώ ότι το -5 τότε ήταν υψηλή θερμοκρασία και έκανε τόση ζέστη ώστε μετά τις 11 το πρωί να σταματήσει η οδήγηση πάνω στην παγωμένη επιφάνεια της λίμνης, όπου δοκιμάζαμε τα αυτοκίνητα. Στον τόπο μας οι 30 βαθμοί του μεσημεριού της Κυριακής ήταν αρκετά δροσεροί, αφού οι προβλέψεις για τις επόμενες μέρες έκαναν λόγο για 37άρια.

Read more...
 
M3 Sedan & M4 Coupe - Δευτέρα 30 Ιουνίου 2014 PDF Print E-mail

Σε μερικά θέματα, δεν χωρούν πολλές αμφιβολίες. Στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας, η σειρά Μ της BMW διεκδικεί αυτή την τιμή. Οι νέες σειρές M3 Sedan & M4 Coupe έρχονται προς επίρρωση τούτης της άποψης.

Μ «Το πιο ισχυρό γράμμα του κόσμου.» έγραφαν στην πλάτη τους, τα πόλο που φορούσαν οι άνθρωποι της BMW στην Πορτογαλία. Μπορεί αρχικά να γίνεται δεκτό με κάποια επιφυλακτικότητα, ή ένδειξη αμετροέπειας, αλλά  τελικά είναι ένα έξυπνο μήνυμα και σε αυτή τη βάση ακριβές.



Αν ξεκινήσουμε με τον ορισμό των επιδιώξεων των σειρών Μ, είναι σαφές ότι ο κατασκευαστής επιθυμεί, την ανάδειξη ενός καθαρόαιμου αγωνιστικού χαρακτήρα, σε συνδυασμό με την εφαρμογή τεχνολογιών αιχμής. Ένα τελικό προϊόν που πέρα από τη δυνατότητα να προσφέρει στον γνώστη χειριστή – ιδιοκτήτη, αγνή πλούσια οδηγική χαρά, θα είναι ταυτόχρονα και μια πλατφόρμα τεχνολογικής εξέλιξης. Η εμπειρία με τις νέες Μ3 & Μ4 μάλλον έπεισε και τον πλέον δύσπιστο περί των ανωτέρω.

Read more...
 
Subaru WRX STI - Τρίτη 24 Ιουνίου 2014 PDF Print E-mail

Έχει ενδιαφέρον να αντιληφθούμε πως αντιμετωπίζει το υποψήφιο αγοραστικό κοινό το νέο WRX STI, αλλά και το αντίθετο. Πως αντιμετωπίζει η Subaru τους υποψήφιους πελάτες της. 

Είναι σαφές, κατ' αρχήν, ότι το Ιαπωνικό εργοστάσιο έχει επενδύσει σε δύο τομείς. Την τετρακίνηση και το αγωνιστικό προφίλ. Πριν και κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του '90 συναντούσες αρκετά Subaru που δεν είχαν ούτε το ένα ούτε το άλλο στοιχείο, που είχαν ολότελα διαφορετική κατεύθυνση. Πρόχειρα να θυμηθούμε το Vivio, ή το δικίνητο Justy.
Στις μέρες μας όμως, τα Subaru είναι είτε τετρακίνητα, είτε σπορ. Στο προηγούμενο τεύχος αναλύσαμε τις χάρες του σπορ BRZ, στο τρέχον γνωρίζουμε και οδηγούμε την τελευταία έκδοση του παραδοσιακά τετρακίνητου WRX STI.

Σαν πρώτη προσέγγιση να γράψουμε ότι πιθανότατα αποτελεί τον τελευταίο εκπρόσωπο μιας σχολής που ανέτειλε στις αρχές της δεκαετίας του ΄90 και τώρα μεταλλάσσεται σε κάτι άλλο, σε κάτι διαφορετικό. Ήταν η φιλοσοφία κατασκευής αυτοκινήτων που είχαν πολύ κοντινή όψη με τα αντίστοιχες αγωνιστικές εκδόσεις του εργοστασίου που συμμετείχαν στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι. Αν το gruppo έκανε την αρχή, σε επίπεδο τετρακίνητων, με την Integrale, οι Εγγλέζοι τη συνέχισαν με τα Escort πριν περάσουν στα Focus αλλά οι Γιαπωνέζοι τόσο με τα Lancer όσο και με τα Impreza έδωσαν την ακραία διάσταση, εκείνη που πρόσκειται κοντύτερα από οτιδήποτε άλλο στα εργοστασιακά αγωνιστικά.

Η σχολή είχε δημιουργηθεί. Ήταν ένθερμη και είχε πολλούς και φανατικούς ακολουθητές. Στις μέρες μας με την διαφαινόμενη απροθυμία της Mitsubishi να συνεχίσει να παράγει το έτερο δέος, όλα δείχνουν ότι το WRX STI θα είναι κάτι σαν τον τελευταίο των Μοϊκανών. Κι άν η συγκεκριμένη φυλή ήταν σκληροτράχηλη και αδάμαστη έτσι φαίνεται να είναι και η διάθεση της Subaru στο συγκεκριμένο θέμα. Επιμένει να παράγει αυτό το προϊόν που εμπεριέχει μεγάλη αλλά σωστή δόση αυτοκινητικού θράσους.

Read more...
 
Daihatsu. Ο ήλιος ανέτειλε πριν από 107 χρόνια - Τετάρτη 4 Ιουνίου 2014 PDF Print E-mail

Στις εγκυκλοπαίδειες η Daihatsu εμφανίζεται ως η αρχαιότερη ιαπωνική βιομηχανία κατασκευής αυτοκινήτων. Ιδρύθηκε το 1907 ως Hatsudoki Seizo Co. Ltd και έξι μόλις χρόνια μετά τη συνθηκολόγηση του 2ου Π.Π. μετονομάζεται σε Daihatsu Motor Co., Ltd. Στον δύσκολο μεταπολεμικό δρόμο που βίωσε ο τόπος και τον ξεπέρασε με σκληρή εργασία, είχε και η Daihatsu τη συμβολή της. Από τα μέσα της δεκαετίας του '60, αρχίζει να εξάγει τα προϊόντα της στη Γηραιά Ηπειρο. Το '67 υπογράφει σύμφωνο συνεργασίας με την Toyota ενώ 20 χρόνια αργότερα κάνει το ακόμα μακρύτερο βήμα των εξαγωγών στις Η.Π.Α. με κυρίαρχα μοντέλα το Charade και το Rocky. Πέντε χρόνια αργότερα όμως θα αποσυρθεί και το '99 η Toyota θα αποκτήσει το 51% των μετοχών και τον έλεγχο. Η ασιατική ύφεση του '97 είχε πλήξει το εργοστάσιο, που αναγκάστηκε να κλείσει το εργοτάξιο στην Ταϊλάνδη και να αποσυρθεί τμηματικά από διάφορες ασιατικές αγορές.


Το αυτό συνέβη και κάτι παραπάνω από μια δεκαετία αργότερα όταν αποφάσισε να τραβηχτεί από την ευρωπαϊκή αγορά, σχεδόν μισόν αιώνα από την εμφάνισή της.

Read more...
 
Περιπλεγμένος καινούργιος κόσμος - Σαββάτο 31 Mαίου 2014 PDF Print E-mail

Στον σχετικά ενδιαφέροντα δρόμο που συνδέει τις δυτικές πλαγιές της Πάρνηθας με τα Δερβενοχώρια, φωτογραφίζαμε τη συγκριτική δοκιμή των νέων Fiesta ST & Cooper S, υποτασσόμενοι, ως συνήθως, στον διατακτικό τρόπο του καλλιτέχνη μας.

Την προηγούμενη φορά που είχαμε βρεθεί εκεί, δεν θυμόμουν τον χαρακτηριστικό ήχο που δημιουργούν τα πτερύγια των ανεμογεννητριών καθώς κόβουν τον αέρα, διότι πιθανότατα δεν υπήρχαν. Οι κορφές από πάνω μας ήταν πια στεφανωμένες από τους πύργους τους, τα μέταλλα των αυτοκινήτων κρύωναν παράγοντας και αυτά ήχους και κοιτάζοντας ψηλά της λευκές λεπίδες προσπαθούσα να βάλω σε τάξη τις σκέψεις μου.

Θυμόμουν μόλις είκοσι χρόνια νωρίτερα τούτο τον οδικό άξονα χωματόδρομο, με μεγαλύτερη δενδροφυία, χωρίς ανεμογεννήτριες. Είναι δυσεπίλυτο το θέμα. Από την μια η καθαρή ενέργεια, από την άλλη η αλλοίωση του περιβάλλοντος και η μόνιμη θέση περί της αδυναμίας αποθήκευσης της αιολικής ενέργειας η οποία ως εκ τούτου συχνά χαρακτηρίζεται και άχρηστη. Αν προσθέσουμε και το ποιος τη χρηματοδοτεί, την αδειοδοτεί και ποιος την πληρώνει γίνεται ακόμα πιο ακανθώδης.

Κάπως έτσι έχουν τα πράγματα και με τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα.

Read more...
 
Μ3 Sedan & M4 Coupe - Τρίτη 27 Μαίου 2014 PDF Print E-mail

Τι αυτοκίνητα! Από πού να αρχίσω;

Από το τρίλιτρο εξακύλινδρο εν σειρά μοτέρ, με δυο υπερσυμπιεστές ταχείας απόκρισης, mono scroll, άμεσο ψεκασμό, Valvetronic και διπλό Vanos;

Να κάνω λόγο για το κάρτερ μαγνησίου με τις διπλές αντλίες και τους «μπουλμέδες» στα έγκατά του, ώστε να υπάρχει υπό όλες τις συνθήκες πλούσια τροφοδοσία σε λιπαντικό;



Από τον κεντρικό άξονα μονοκόματο πια, κατασκευασμένο από ανθρακονήματα και μισού βάρους από τον μεταλλικό;

Από το νέο σφυρήλατο άκαμπτο ελαφρότερο στρόφαλο και στροφαλοθάλαμο κλειστού τύπου ή τη χρήση ανθρακονημάτων για την κατασκευή της οροφής;

Η μήπως για τα κοίλα ημιαξόνια, το σοφιστικέ σύστημα ψύξης, ή τη σωρεία παραμετροποιήσεων και το αληθινό μπλοκέ διαφορικό με πολύδισκο και βαθμό εμπλοκής από 0 έως 100%.;

Ή, τέλος, το σύστημα διεύθυνσης όπου η ενσωματωμένη λειτουργία Servotronic προσαρμόζει ηλεκτρονικά το επίπεδο υποβοήθησης ανάλογα με τις οδικές παραμέτρους;

Οι νέες Μ3 & Μ4 είναι πλατφόρμες υψηλής τεχνολογίας, φτιαγμένες από αποφασισμένους, γνώστες, από Βαβαρούς που έχουν στόχο να κατασκευάζουν αυτοκίνητα κορυφαίας ποιότητας και επιδόσεων.

Read more...
 
Άστρο λαμπρό τους οδηγεί - Τετάρτη 21 Μαίου 2014 PDF Print E-mail

Η εικόνα (αριστερά) αποτελεί καταχώρηση της ημεδαπής αντιπροσωπείας της Mercedes (ΒΙΑΜΑΧ), από το μακρινό 1956 (Μ.Κ. Φωστηρόπουλος Α.Ε.), για την 180 (W120) σε έντυπο ειδικού Τύπου (Βολάν).

Η σειρά W120 με το παρατσούκλι «Pontoon» (σχεδία) ήταν η πρώτη πραγματικά νέα σειρά μεταπολεμικών αυτοκινήτων της Mercedes-Benz και η αφορμή για την αλματώδη εξάπλωση της φίρμας. Με βασικό κινητήρα 1,8 λίτρου, μεταξόνιο στα 2,65 μέτρα και βάρος στα 1.220 κιλά, είναι ο φυσικός πρόγονος των σημερινών Ε-Class αλλά με τη δημιουργία της C-Class αρκετά χρόνια αργότερα, τούτο το σκαρί είναι λόγω διαστάσεων πιο κοντά στη σημερινή C-Class.

Read more...
 
Toyota Corolla. 'Έντεκα γενιές σε 48 χρόνια - Σαββάτο 17 Μαίου 2014 PDF Print E-mail

Ας συνειδητοποιήσουμε ότι ο μέσος κάτοχος της πρώτης γενιάς Corolla, ήταν γεννημένος τον μεσοπόλεμο και ας πούμε, έτσι όχι και πολύ αυθαίρετα, ότι το ΄67 οδηγούσε με τα 1.077 κυβικά εκατοστά της, στις πόλεις της Ευρώπης ή της Ιαπωνίας το μικρό αυτό άγνωστο, τότε, αυτοκίνητο.

Στη χώρα μας η Corolla έχτισε, εύκολα θα λέγαμε, το μύθο του άθραυστου, του έντιμου, του πιστού αυτοκινήτου. Από το τη δεκαετία του '60 όταν ο Γιώργος Ανέστης την έφερνε πίσω στο ΙΣΤ' Δ.Ρ.Α., αλλά και τη δεκαετία του '70 τότε που ο Β. Γκάλο και ο Μ. (Ρον) Χαλιβελάκης αναδείκνυαν τις Ε 35 ως πρωταγωνίστριες στα 1.300 κυβικά της ομάδας 1.

Ασφαλώς δεν είχαν της χάρη ενός R5, τις επιδόσεις μιας Giulia, ή την παράδοση που κουβαλούσε ένα Escort.

Read more...
 
Περί του μύθου του Mini - Παρασκευή 9 Μαίου 2014 PDF Print E-mail

Σμύρνη 1906. Δυο σπουδαία τέκνα της Ιωνίας γης έρχονται στη ζωή. O Αλεκ Ισιγώνης και ο Αριστοτέλης Ωνάσης. Ο παππούς του Αλεκ, Δημοσθένης,  είχε μεταναστεύσει από την Πάρο στην Σμύρνη το 1830, ενώ ο  πατέρας του Αρίστου, Σωκράτης είχε γεννηθεί στην Μουταλάσκη της Καππαδοκίας. Το 1922 αναγκάστηκαν και οι δύο να αποχωριστούν την πατρογονική γη. Ο μεν Αρίστος που μιλούσε ήδη 4 γλώσσες με τρόπο πολύ δυσάρεστο. Ο δε Αλεκ καθώς είχε αποκτήσει Αγγλική υπηκοότητα πολύ πιο ήπια και ως Alek Issigonis, θα περνούσε στην Μ. Βρετανία μέσω Μάλτας.

Ο μεν Ωνάσης έγινε διάσημος όχι μόνον διότι δημιούργησε μια ανυπολόγιστη περιουσία αλλά διότι ζούσε σαν Ζορμπάς, αφού και ο Γκετύ ήταν βαθύπλουτος, αλλά ποιός τον έμαθε; Ο δε Ισιγώνης έγινε διάσημος από την κρίση του Σουέζ που σήμερα εκτιμάται ότι αποτελεί την μεγαλύτερη πολιτική ταπείνωση του  Βρετανικού  λέοντα.
Τότε λοιπόν, υπό την πίεση του δελτίου των καυσίμων, ο  Sir Leonard Lord επικεφαλής της British Motor Corporation έδωσε την εντολή στον Alek, να εγκαταλείψει τα σχέδια για μεγάλο όχημα και να επιταχύνει τις διαδικασίες για την κατασκευή μικρού.

Read more...
 
More Articles...
<< Start < Prev 1 2 3 4 5 Next > End >>

Page 3 of 5