Ford Escort: Στις πηγές της επιτυχίας - Πέμπτη 26 Φεβρουαρίου 2015 PDF Print E-mail

Έχοντας το βαρύ έργο να αντικαταστήσει το Anglia, το Escort πρωτοπαρουσιάστηκε στο σαλόνι των Βρυξελλών τον Ιανουάριο του '68.

Το απερχόμενο μοντέλο, είχε αφενός μια μακρά παρουσία, σχεδόν 40 χρόνια, αφετέρου είχε μια λαμπρή παράδοση καθώς είχαν παραχθεί συνολικά 1,6 εκατομμύρια Anglia.

Την μεγαλύτερη παραγωγή είχε η τελευταία έκδοση με περισσότερα από ένα εκατομμύριο οχήματα, εκείνο το περίεργο σουλούπι, όπου το οπίσθιο παρ-μπριζ ήταν σχεδόν παράλληλο με το εμπρόσθιο, με την μουσούδα που έφερε τα θλιμμένα φωτιστικά στοιχεία και την μάσκα που παρέπεμπε σε ιχθύ. 

Τα πράγματα όμως άλλαζαν. Έτσι ήρθε το πρώτο Escort.

Το περίφημο MK I, που φιλοδοξούσε να γίνει ένα προσιτό, αξιόπιστο, οικογενειακό αυτοκίνητο. Κι έγινε.

Έμεινε στην παραγωγή έξι χρόνια και παρέδωσε στο ΜΚ ΙΙ.

Ταυτόχρονα όμως άνοιξε ένα δρόμο για την τεράστια αγωνιστική του επιτυχία. Μέσα σε ελάχιστους μήνες από την παρουσίασή του, όχι απλά συμμετείχε στο ευρωπαϊκό πρωτάθλημα ράλι,  δεν υπήρχε παγκόσμιο τότε, αλλά επικρατούσε.

Σε μια εποχή μάλιστα που η Porsche με τις 911 πρωταγωνιστούσε.

Έτσι στα τέλη του Απριλίου του '68 οι Roger Clark/Jim Porter και Ove Andersson/John Davenport σημειώνουν το πρώτο 1 – 2 για τα περίφημα ΜΚ ΙΙ στο ράλι Tulip. Τρείς εβδομάδες αργότερα οι Bengt Söderström/Gunnar Palm θα επικρατήσουν το Αυστριακό ράλυ, ενώ την πρώτη εβδομάδα του Ιουνίου οι Βρετανοί Roger Clark/Jim Porter θα σημειώσουν την πρώτη νίκη του Escort στο ράλι «Ακρόπολις», αφήνοντας πίσω τους τις 911 των  Sobieslaw Zasada/J.Dobrzanski και Pauli Toivonen/M.Kolari.

Ο τρόπος μάλιστα που οδήγησε ο Clark στην δοκιμασία ταχύτητας του Τατοίου, στρίβοντας όλο το νότιο πέταλο με το πλάι, ενθουσίασε όλους τους φίλους των αγώνων.  Δίκαιη συνεπώς η πανηγυρικού χαρακτήρα ρεκλάμα, με την οποία προέβαλε την αγωνιστική επιτυχία, ο τότε αντιπρόσωπος.

Στα μέσα του Αυγούστου οι Hannu Mikkola/Anssi Järvi  θα σημείωναν άλλη μια νίκη για το twin cam επικρατώντας στο περίφημο αγώνα των 1.000 λιμνών στην Φινλαδία.

Ο δρόμος είχε ανοίξει. Μέχρι το '81 τα Escort νικούσαν. Αποδείχτηκε το πιο διαδεδομένο, το πιο επιτυχημένο, ακόμα και το πιο λαϊκό, κορυφαίο rally car.