...για την Ημερίδα - Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2013 PDF Print E-mail

1913 - 2013   100 ΧΡΟΝΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Κατ' αρχάς, να επισημανθεί το γεγονός, ότι σαν πρωτοβουλία έπρεπε να είχε συμβεί νωρίτερα. Είναι απορίας άξιον πως και γιατί, οι κάποτε και όποτε κορυφαίοι συντελεστές του χώρου δεν το συνέβαλαν ως ιδέα, δεν το εκτέλεσαν ως πράξη.

Για να δώσω μια πρώτη πρόχειρη, όχι επιπόλαια, αλλά οπωσδήποτε διακριτική απάντηση, θα έγραφα διότι είχαν άλλες προτεραιότητες.

Στο προκείμενο τώρα. Για το αποτέλεσμα της ημερίδας άλλοι πρέπει να αποφανθούν. Από την μεριά μου, ας καταθέσω εγγράφως πως τη θεωρώ πετυχημένη, ενδιαφέρουσα και κάτι σαν σπορά που αν οι συνθήκες δεν είναι κατάφωρα αρνητικές σύντομα θα καρπίσει. Επίσης θεωρώ πως υπήρξε μια ποιοτική δραστηριότητα καθώς το σύνολο των εισηγητών, έκανε υψηλού επιπέδου ομιλίες.

Ακολούθως αναρτώ τις δικές μου εισηγήσεις, όπως υποσχέθηκα στο ακροατήριο με την υπογράμμιση ότι δεν αποτελούν πρωτότυπα κείμενα. Σε διάφορες μορφές και σε κάποια τμήματα έχουν δημοσιευτεί σε βιβλία (2005- 2008), σε τεύχη του C&D (2010 - 2012), έχουν αναρτηθεί σε site (wmotors.gr & εδώ).

Είναι συνεπώς επανεπεξεργασμένες απόψεις σε γνωστά θέματα. Η πρώτη εισήγηση πραγματεύεται την ιστορία του μεταπολεμικού αυτοκινητικού Tύπου και η δεύτερη την ιστορία των Ελληνικών αγώνων αυτοκινήτου από το '56 έως το '83. Ασφαλώς και έχουν να ζηλέψουν πολλά από τις εκδόσεις "Όθεν ούζα καλά & άλλες ιστορίες" (2005) και "Κουκκίδες στο χρόνο & άλλες ιστορίες" (2008), αλλά το χρονικό περιθώριο των 20 λεπτών που συνήθως ορίζεται ώς όριο σε αντίστοιχες ακαδημαϊκές δραστηρότητες, μοιραία περιορίζει το περιεχόμενο.

Σε διαπροσωπικό περιθώριο, αποδέχτηκα χαμογελώντας το συμβουλευτικό χαρακτήρα της παρατήρησης του (σχεδόν) παρακαθήμενού μου, στο πάνελ των ομιλητών, της ενότητας: "Οι αγώνες αυτοκινήτου στην Ελλάδα: παρελθόν, παρόν, μέλλον","Νίκου Τσάδαρη, ο οποίος μου ψιθύρισε στοχαστικά, μετά το πέρας της εισήγησής μου: "Να μην επιτίθεσαι σε ανθρώπους, αλλά σε θεσμούς". Θα μπορούσα να επεξεργαστώ το αίτημά του αλλά θυμήθηκα πως στις μέρες μας, όπως και στα προηγούμενα χρόνια, εκείνος, ήταν περιποιητικός σε ανθρώπους  και όχι απαραίτητα στους θεσμούς. Έτσι τουλάχιστον το έβλεπα και το βλέπω ακόμα...

Στο προκείμενο τώρα: Ιδού οι εισηγήσεις.

 

ΝΙΚΟΛΑΣ Σ. ΖΑΛΜΑ: ΜΕΤΑΠΟΛΕΜΙΚΟΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΚΟΣ ΤΥΠΟΣ

ΝΙΚΟΛΑΣ Σ. ΖΑΛΜΑ: ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ 1956 - 1983