Το μεν παρελθόν (Estoril 1986) συγκεκριμένο, το δε μέλλον (Yeongam 2010) άδηλον. (23.10.2010) |
Αύριο το πρωί, μεσημέρι στην Ν. Κορέα στην καινούργια πίστα Yeongam, είναι πιθανόν να ξεκαθαρίσει σε κάποιο βαθμό, ποιος ή ποιοι από τους πέντε διεκδικητές του φετινού τίτλου της F1 θα ευνοηθούν από το αποτέλεσμα του αγώνα. Στο πλαίσιο αυτής της ενδιαφέρουσας εξέλιξης φωτογραφήθηκαν μαζί και τούτη η εικόνα μας ξύπνησε μερικές μνήμες. Ήταν μια άλλη εποχή το 1986 και έπρεπε να φτάσουμε στον τελευταίο αγώνα ώστε να κατοχυρώσει τον τίτλο ο Alain Prost.
Ο Γάλλος, o Βρετανός Λέων Nigel Μansell, και οι Βραζιλιάνοι Nelson Piquet - Ayrton Senna διεκδίκησαν το Πρωτάθλημα. Καθισμένοι και οι τέσσερις στο pit wall του Estoril τον Σεπτέμβριο εκείνης της χρονιάς συνθέτουν ένα απίθανο καμβά, πελώριων προσωπικοτήτων της F1. Ο μόνος «αστεφάνωτος» εκείνη τη εποχή είναι ο Ayrton. Βεβαίως όλοι καταλαβαίνουν ότι είναι μόνο θέμα χρόνου. Η εμφάνιση του στο διεξαχθέν υπό κατακλυσμιαία βροχή Monaco του '84 με την «ξύλινη» Toleman Hart, η νίκη του στο επίσης βρεγμένο Estoril του '85 με την Lotus Renault δεν ήταν απλώς κορυφαίες επιδόσεις ενός regenmeister, ήταν τα διαπιστευτήρια του επόμενου Παγκόσμιου Πρωταθλητή, κι' όταν στο τέλος του '87 πηγαίνει στην McLaren, το ’88 δεν αφήνει κανένα περιθώριο στον Prost. Ο πείσμων Βρετανός , θα περιμένει μέχρι το ’93, ώστε να κατακτήσει τον τίτλο με την ασυναγώνιστη FW 14/B με σχεδόν διπλάσιους βαθμούς από τον runner up και team mate του, Patrese, με 9 νίκες σε μια σεζόν. Την επόμενη χρονιά δεν θα διστάσει να περάσει στην άλλη άκρη του Ατλαντικού να οδηγήσει για την Newman Haas στο PPG Indy. Έκανε pole και νίκη στoν πρώτο αγώνα, σημείωσε συνολικά πέντε νίκες, επτά poles και ρεκόρ γύρων (603) για ντεμπιτάν που ήταν επικεφαλής. Στέφθηκε Πρωταθλητής. Ο πρώτος rookie! Ο τρίτος Ευρωπαίος. Ήταν 40 χρονών! Ο Prost ήταν ήδη Πρωταθλητής το ’85 με την McLaren, θα διπλασίαζε τους τίτλους του λίγους μήνες μετά από αυτή την εικόνα, θα επαναλάμβανε το '89, team mate πια του Ayrton και το '93 με την πρωτοποριακή Williams θα τους κάνει τέσσερις, σημειώνοντας και τις τελευταίες επτά νίκες της καριέρας του.
Χωρίς καμιά επιθυμία απαξίωσης των σημερινών πιλότων, θα είχε πολύ ενδιαφέρον να διαβάσουμε ένα αντίστοιχο σχόλιο για τους πέντε διεκδικητές του τίτλου του 2010, μετά παρέλευση 24 ετών…
αναρτήθηκε και στο wmotors.gr |