Η ψυχεδελική πρωταθλήτρια – (Δευτέρα 22 Οκτωβρίου 2018) Print

Λίγα λόγια για ένα πολύ ιδιαίτερο αγωνιστικό αυτοκίνητο, που ήρθε στην Ελλάδα, διεκδίκησε και κατέκτησε το πρωτάθλημα ταχύτητας, το '73. Σε μια πορεία όχι χωρίς προβλήματα ή αναποδιές.  Είναι η περίφημη ψυχεδελική 911 που οδήγησε ο Άρης «Αστεριξ» Λουμίδης.

Το τρίωρο Τατόι του ’73 έχει μόλις ολοκληρωθεί και ο αλυτάρχης Κώστας Γλωσώτης δίνει την καρώ σημαία στον νικητή και μέλλοντα πρωταθλητή, για τον γύρο του θριάμβου.


Σύμφωνα με την αφήγηση του Ανδρέα Βρεττού, έχουν φθάσει με τον Αλέξη Μακρόπουλο  και την γαλάζια 911 στη Στουτγάρδη, προκειμένου να γίνει ένα γενναίο service. Εκεί λοιπόν, αντικρίζουν μια τρίλιτρη 911 S. To συγκεκριμένο αυτοκίνητο, στα χέρια του Gerard Larrousse, είχε τερματίσει 3ο στο tour de France, τον Σεπτέμβριο του ‘70.

Σε εκείνο τον αγώνα είχε χάσει μόνον από τα τρίλιτρα V12 πρωτότυπα Matra-Simca MS650 των Jean-Pierre Beltoise και Henri Pescarolo, που έκαναν το 1 - 2 αντίστοιχα. Ας τεθεί υπ’ όψιν, ότι την προηγούμενη χρονιά, το ’69, ο G. Larrousse, είχε κερδίσει το tour de France με μια δίλιτρη 911 R. Λίγους μήνες νωρίτερα, τον Μάιο του ’69  μας είχε έρθει και στο 17ο Δ.Ρ.Α. με την ομάδα του Zuffenhausen μαζί με τον Bjorn Waldegaard και τον P. Toivonen. Ο Φιλανδός κατέκτησε τη νίκη, οι δυο άλλες 911 του Γάλλου και του Σουηδού εγκατέλειψαν.

Ιδού η περίφημη ψυχεδελική πριν έρθει σε ελληνικά χέρια, έτοιμη να πρωταγωνιστήσει στο tour de France.

 

Αντικρίζοντας οι δυο Έλληνες, εκείνη την 911, η οποία στην Ελλάδα βαπτίστηκε ψυχεδελική, λόγω βαφής, καθώς η ψυχεδέλεια ως μουσικό κίνημα ήταν τότε στο αποκορύφωμά του, αποφασίστηκε να έρθει στην Ελλάδα. Ο Ανδρέας, θυμάται ότι  πρώτος αγοραστής ήταν ο Τάκης Λαχανάς, ο οποίος αργότερα έχασε τη ζωή του σε αεροπορικό δυστύχημα.

Το αυτοκίνητο, έφθασε την πατρίδα μας οδικώς από την Στουτγάρδη με τον Α. Βρεττό και τον Αλ. Μακρόπουλo. Από την πρώτη στιγμή είχε γίνει σαφές ότι ήταν κάτι πρωτόγνωρο για το Ελληνικό μέτρο εκείνης της εποχής. Πρώτη του αγωνιστική εμφάνιση στις 12 Μαρτίου του ’72, στο Τατόι.

Εκτός πρωταθλήματος αγώνας, αλλά σχεδόν όλοι πρωταγωνιστές ήταν παρόντες. Είναι άκρως κατατοπιστική, ενδιαφέρουσα και θαρραλέα η αφήγηση του ίδιου του οδηγού από εκείνον τον αγώνα, όπως περιγράφεται στο βιβλίο του  Σαράντη Αποστολίδη «Ειδική μου διαδρομή».

 

Κι όταν ο Άρης έλεγε «μου κόπηκαν τα πόδια», εννοούσε αυτό ακριβώς που φαίνεται στην εικόνα. Ο Σπύρος σε μια ηλικία ώριμη με 15 χρόνια αγωνιστικής εμπειρίας, συμμετέχει με την πορτοκαλιά δυο δυο της Electronica. Καταδιώκει ανηλεώς την 911, έχει σχεδόν αγγίξει ντριφτάροντας με πολλά, την ουρά της, αλλά το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να πιέσει αφόρητα, περιμένοντας το λάθος του προπορευόμενου. Ο Αρης δεν έκανε το λάθος, άντεξε και πήρε την νίκη ακουμπώντας πάνω στην υπεροπλία του.

(φωτό: Αργυρόπουλος από το περιοδικό «auto εξπρές» τεύχος Απριλίου 1972)

Στον επόμενο αγώνα όμως, στην διάρκεια των δοκιμών κατάταξης, η πάγια συνήθεια των 911 να πετάνε τις ταχύτητες σε προβληματικές επιφάνειες δρόμων, όπως το Τατόι, στέλνει οδηγό και αυτοκίνητο εκτός πίστας, πάνω σε δένδρο με τεράστιες ζημιές για το όχημα, ευτυχώς χωρίς τραυματισμό για τον χειριστή που αναγκάστηκε να βγει από τον πορτ μπαγάζ!

Θα μείνει εκτός κάτι παραπάνω από ένα χρόνο για να επανέλθει, τον Ιούνιο του ’73 με νίκη και σοβαρή υποψηφιότητα για τον τίτλο, τον οποίο τελικά θα κατακτήσει, όπως αναλυτικά κατατέθηκε στην προηγούμενη ανάρτηση.

 

Απρίλιος 1974. Η τελευταία της εμφάνιση στο Τατόι. Προηγήθηκε για 12 γύρους, έχασε την πρωτοπορία από το εξελιγμένο Crac ενός αποφασισμένου «Σιρόκο», ξαναπέρασε μπροστά, αλλά μια μπιέλα που αποφάσισε να ανεξαρτητοποιηθεί  τερμάτισε άδοξα την προσπάθεια. Εδώ, πλαγιολισθαίνοντας στο σικαίην.

 

Σχέση υψηλού επιπέδου, ανάμεσα στους πρωταγωνιστές - διεκδικητές του ’73, πολύ δύσκολα εντοπίσημη πια, στην εποχή μας και τους πρωταγωνιστές της.

 

Ιδού και η περιγραφή του πρωταθλητή, για αυτή τη στιγμή, που τερματίζει νικηφόρα το 3ωρο Τατόι του '73, όπως δημοσιεύτηκε στο περιδικό «ωτο - Τουρισμ»