Αναγέννηση - Τρίτη 29 Σεπτεμβρίου 2015 Print

Δεν είναι λίγα τα θέματα που μπορεί να πιστωθεί η Mazda ως συμβολή στην αυτοκινητοβιομηχανία. Ήταν η εργατικότητα, η επιμονή,η ευστροφία του  Γιουτζίρο Ματζούντα
του πολυμήχανου γιου ενός ψαρά, γεννημένου στη Χιροσίμα, που μετά από μια θαυμαστή πορεία κατάφερε μέσα στον μεσοπόλεμο να κατασκευάσει το πρώτο όχημα με το όνομα Mazdago.

Χρόνια αργότερα, μετά τον ατομικό όλεθρο στη γενέτειρά του, ξεκίνησε με μύριες δυσκολίες ξανά την παραγωγή τροχοφόρων.
Το Ιαπωνικό εργοστάσιο, στα μέσα της δεκαετίας του '60, δεν θα διστάσει να μπει στην περιπέτεια της πρόκλησης της τεχνολογίας Wankel, έτσι ώστε με το 787B, να κάνει την μεγάλη έκπληξη κερδίζοντας τις 24 ώρες του Le Mans το '91.

 

 

Για κάποιους όμως, που επιμένουν να αντιμετωπίζουν την αυτοκίνηση πάνω σε συναισθηματικούς άξονες η Mazda πιστώνεται με μια σημαντική αναγέννηση.
Το '89  στην έκθεση του  του Σικάγου, ανασταίνει τα roadster. Μια κατηγορία οχημάτων με  Αμερικάνικες ρίζες και Βρετανική παράδοση, που ορίζεται σαν ένα διθέσιο, ανοικτό αυτοκίνητο.

Τέτοια υπήρχαν αρκετά μετά τον πόλεμο όπως όλη η σειρά των MG, αντίστοιχα η σειρά ΤR από την Triumph, η Duetto Spider από την Alfa Romeo, μα και τα κάπως πιο εξωτικά Morgan ή Super 7. Ξεχάστηκαν όμως. Τα συναντούσες μόνον σε πολύ δυσπρόσιτες, ελιτίστικες και ίσως νεόπλουτες προτάσεις.

Μέχρι που ήρθε το MX-5 γνωστό και ως Miata, που όχι απλά φρεσκάρισε, αλλά ανάστησε την ιδέα και έδωσε χαρά σε χιλιάδες οδηγούς. Το διθέσιο ανοικτό αυτοκίνητο των τελών του 20ου αιώνα. Κλασική διάταξη, κινητήρας μπροστά, κίνηση πίσω, ελαφρύ, όμορφο παιχνιδιάρικο, προσιτό.

Κατέκτησε αμέσως καρδιές και το γεγονός ότι η πρώτη σειρά παρέμεινε στην παραγωγή δέκα χρόνια, λέει πολλά. Άλλα επτά έμεινε η δεύτερη, δέκα η τρίτη και τώρα ήρθε η τέταρτη, με βάρος μάλιστα κάτω από τον τόνο, πιο άγρια από πότε και ποιος ξέρει πόσα χρόνια θα την χαιρόμαστε.

Ασφαλώς και δεν είναι τυχαίο, ότι από το 2000 κατέχει την πρώτη θέση σε παγκόσμια κλίμακα του διθέσιου αυτοκινήτου σε πωλήσεις με 531.890 κομμάτια. Πέρσι το καλοκαίρι, ξεπέρασε τις 940.000 και το εκατομμύριο με το νέο μοντέλο είναι θέμα χρόνου.