Η Κλειώ & το Golf στο χθες & στο σήμερα (26.12.2012) Print

Κάποια θέματα, αποκτούν τις πραγματικές τους διαστάσεις κοιτώντας στο παρελθόν. Αν λοιπόν ο προκάτοχος της μούσας Κλειώ, στη φαρέτρα των πωλήσεων της Ρεζί, ήταν το περίφημο 5άρι, το οποίο παρουσιάστηκε τους πρώτους μήνες του ’72, στην Ελληνική διαφημιστική αγορά χρειάστηκε άλλα 5 χρόνια ώστε να εμφανιστεί.

Για να συμβεί μάλιστα αυτό, έπρεπε να αλλάξει χέρια η ελληνική αντιπροσωπεία και φυσικά, κατά τα ειωθότα, μια διαφημιστική εταιρεία να τρέξει την καμπάνια. Να θυμηθούμε και το αμφίσημο «Οι ξύπνιοι οδηγούν Ρενώ», που προέκυψε λίγο αργότερα, από τη ρεκλάμα που βλέπουμε (άνοιξη του ’77) και προφανώς εκπροσωπούσε τα ήθη, το γούστο των εταιρειών (διαφημιστικής & εισαγωγικής) αλλά και της εποχής. Όπως και να είχε όμως, το 5άρι ήταν αυτοκίνητο αποκάλυψη.

Μια πρόχειρη απόδειξη της επιτυχίας του είναι ότι παρέμεινε στην παραγωγή σχεδόν 5 πενταετίες και πούλησε συνολικά, 5,5 εκατομμύρια κομμάτια. Σχεδόν παντού αυτό το 5 ! Ατυχώς ο σχεδιαστής του, Michel Boué, δεν έζησε, ώστε να χαρεί την επιτυχία του.

 

 


 

 

 

Τρία περίπου χρόνια μετά το λανσάρισμα του 5, τους πρώτους μήνες του 1975, στις σελίδες των Ελληνικών αυτοκινητικών εντύπων, συναντούσες διαφημιστική καταχώρηση για το Golf. Το “μικρό” της Volkswagen. είχε μόλις φθάσει στην πατρίδα μας και η ημεδαπή αντιπροσωπεία ξεκινούσε την καμπάνια του.

Η βασική έκδοση έφερε κινητήρα με 1095 κ.εκ., απέδιδε 50 ίππους στις 6.000 σ.α.λ., ζύγιζε 751 κιλά, “έκαιγε” 5,5 λίτρα τα 100 χλμ. και χρειαζόταν 16,5 δεύτερα για τα πρώτα 100 χλμ/ώρα από στάση. Στοίχιζε 189.626 Δραχμές. Για όσους δεν θυμούνται την αναλογία, η διαίρεση με το 340,75 μας δίνει το πηλίκο των 556,4 ευρώ.

Ο βασικός του αντίπαλος ήταν το επίσης ολοκαίνουργιο Audi 50, που ήταν λίγο πιο ακριβό. Στοίχιζε 584 ευρώ. Την ίδια εποχή η έκδοση του Golf με τα 1.500 κ.εκ. ήταν τόσο ακριβοθώρητη που ερχόταν κατόπιν παραγγελίας, ενώ το πιο «εξωτικό» μοντέλο της VW ήταν το Scirocco 1,5 που στοίχιζε 350.390 Δρχ. ή 1.029 ευρώ. Κανένα μοντέλο του εργοστασίου που εισαγόταν στην Ελλάδα, δεν είχε περισσότερους από 90 ίππους, ενώ επίσης κανένα δεν ζύγισε περισσότερα από 900 κιλά.

 


Κατόπιν τούτων, ίσως συγχωρεθούν οι νοσταλγικές τάσεις κάποιων πρεσβυτέρων.