Κινηματογράφος

 

για την 7η Τέχνη,
τον κόσμο της,
τους πρωταγωιστές της.



Ο Αμερικανός (27.09.2011) PDF Print E-mail

Στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, κάποιος κριτικός σημείωσε πως: “αυτή η ταινία θα είχε νόημα αν γυριζόταν το ’70”.

Χωρίς να υπάρχει η επιθυμία κριτικής των απόψεων του κριτικού, ας σημειωθεί ότι μάλλον βρίσκονται εκτός κλίματος. Εκτός κινηματογραφικού κλίματος και Ευρωπαϊκής κουλτούρας.

«Ο Αμερικανός» παρά το γεγονός ότι είναι μια Αμερικανική ταινία με έναν αμερικάνο πρωταγωνιστή σαφώς διακρίνεται από μια Ευρωπαϊκή κατεύθυνση. Δεν είναι μόνο το γεγονός ότι γυρίστηκε αποκλειστικά στο έδαφος της γηραιάς Ηπείρου, είναι και ο ρυθμός της.

Στην παραγωγή συναντώνται μερικές συνιστώσες που της δίνουν εξαιρετικά εύσημα.

Read more...
 
Θερινές κινηματογραφικές ιστορίες (15.09.2011) PDF Print E-mail

Σπάνιο, αν όχι μοναδικό φαινόμενο, σε παγκόσμια κλίμακα οι θερινοί κινηματογράφοι. Μετρώντας, στην πατρίδα μας, ήδη έναν αιώνα ζωής, έχουν αρκετά να διηγηθούν. Ιδού μερικά.


Ο κινηματογράφος σε αρκετές συνοικίες της Αθήνας έγινε γνωστός στις ευρύτερες μάζες από τις προβολές των μεταφερόμενων συνεργείων. Απλή η συνταγή. Ευρύχωρο όχημα, ώστε να μεταφέρει την μηχανή προβολής, αλάνα με λευκό τοίχο, ή τελάρο με πανί, «μαρίδα», πρεσβύτεροι με την καρέκλα ή το σκαμνί τους υπό μάλης και φύγαμε. Τα δημοτικά φώτα ήταν μια πολυτέλεια άρα το σκοτάδι εξασφαλισμένο. Ο κακός, συνήθως ήχος, ενίοτε κάποιες διακοπες λόγω της ταλαιπωρημένης κόπιας, δεν ήταν πρόβλημα και η επαφή με την τέχνη γινόταν.

Read more...
 
O καλός μας Θανάσης. (04.05.2011) PDF Print E-mail

Γεννημένος στο μεσοπόλεμο, ο Θανάσης Βέγγος, ένιωσε από μικρός το ζόρι της φτώχιας, της αδικίας, της πίεσης, το δράμα της ίδιας της Ελλάδας με λίγες λέξεις. Στα 26 του, ο Νίκος Κούνδουρος, γνωριμία από τα χρόνια της "αναμόρφωσης" στη Μακρόνησο, θα του εμπιστευθεί ένα ρόλο στην «Μαγική πόλη». Έτσι ξεκίνησε να ρολάρει στο χώρο της τέχνης. Όχι μόνον ως ηθοποιός, αλλά κάνοντας κάθε δουλειά υποστήριξης στα συνεργεία των πλατό.

Έτσι ήρθε ο "Δράκος", οι "Διακοπές στην Αίγινα", η "Μανταλένα", η "Συννεφιασμένη Κυριακή", ο "Ηλίας του 16ου", το "Ποτέ την Κυριακή". Έτσι ήρθε όλη του η ζωή, ο γάμος με την Ασημίνα, τα δυο τους  αγόρια, η οικογένεια τουs δηλαδή, και η σπουδαία πορεία του, σαν καλλιτέχνης, σύζυγος, πατέρας, πάνω από όλα όμως σαν Άνθρωπος.

Ο Θανάσης Βέγγος αφήνει ένα τεράστιο καλλιτεχνικό κληροδότημα, που κάποιοι ενδεχομένως να ξεπεράσουν. Αυτό όμως που θα μείνει αξεπέραστο, ίσως και απροσπέλαστο, πια στις μέρες μας, είναι η στάση της ζωής του.

Read more...
 
There will be blood (12.12.2010) PDF Print E-mail

Το πρώτο κρατικό τηλεοπτικό κανάλι προέβαλε χθες (Σάββατο 11/12ου), την ταινία του Paul Thomas Anderson, «There will be blood» (ελληνικός τίτλος: «θα χυθεί αίμα»).

Δεν είναι εύκολο να αντισταθείς και να μην γράψεις λίγα λόγια.

Η παραγωγή δεν αποτελεί την ιστορία κάποιου ασύδοτα φιλόδοξου, που εξελίσσεται πριν από 100 χρόνια, στο λυκαυγές του 20ού αιώνα. Δεν θέτει απλώς τα ερωτήματα.

Φλερτάρει ανοικτά με την ιδέα ότι δίνει απαντήσεις σε ότι βασανίζει τη σύγχρονη Αμερική και η πρότασή της, τα περιλαμβάνει όλα.

Από τους λόγους που ωθείται ο άνθρωπος στη σκληρότητα, τις αιτίες της βίας, τους ρόλους της εκκλησίας, την επιβίωση, την μεταμόρφωση σε αδίστακτο πλάσμα, την κυρίαρχη θέση της οικονομικής ισχύος ακόμα και την εξάρτηση από το αλκοόλ.

Read more...
 
Coco Chanel & Igor Stravinsky (07.09.2010) PDF Print E-mail

H  ταινία είναι μια Γαλλική παραγωγή σε σκηνοθεσία του γεννημένου στην Ολλανδία αλλά με γαλλική κουλτούρα Jan Kounen και αποτελεί άλλο ένα παράδειγμα ενδιαφέρουσας Ευρωπαϊκής κινηματογραφίας.

Αναφέρεται στην ερωτική σχέση του μουσουργού Igor Stravinsky και της σχεδιάστριας μόδας Coco Chanel.

Δεν είναι γνωστό πόσο ακέραια αποδίδει τα γεγονότα η παραγωγή, που σύμφωνα τουλάχιστονμε τους δημιουργούς της υπάρχουν σημεία υπερβολής, αλλά αυτό αφορά ίσως μόνον τους ιστορικούς. Σε καθαρά καλλιτεχνικό πλαίσιο η ταινία

Read more...
 
Nothing but the truth (26.07.2010) PDF Print E-mail

Σε αυτή την παραγωγή του 2008, ο Rod Lurie θίγει με τέχνη μια σειρά από σοβαρά και επίκαιρα θέματα. Παίρνοντας αφορμή από το αληθινό περιστατικό της δημοσιογράφου Judith Miller (η οποία φυλακίσθηκε για τρεις μήνες, με την κατηγορία της ασέβειας προς το δικαστήριο αρνούμενη να αποκαλύψει τις πηγές της) στήνει αριστοτεχνικά μια παρόμοια πλοκή. Ο σκηνοθέτης διαχειρίζεται με προσοχή, φειδώ και βάθος τα αναδυόμενα προβλήματα σμιλεύοντας με επιδεξιότητα τους χαρακτήρες του.

Read more...
 
ΟCTPOB (26.05.2010) PDF Print E-mail

Η πίστη. Αν αυτό είναι το θέμα της ταινίας του Pavel Lungin δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το προσεγγίζει με μια σχεδόν απάνθρωπη αυστηρότητα.

Είναι μια δημιουργία που καταρρίπτει την πιθανότητα κάθε συνεννόησης ανάμεσα σε θρησκευόμενους και μη.

Αν η ζωή είναι μια ανελέητη τιμωρία για τις αμαρτίες, ο θάνατος προβάλλεται σαν η μόνη λύτρωση. Αν η ζωή είναι μια αφόρητη δέσμευση, τότε ο θάνατος έρχεται σαν μοναδική απελευθέρωση.

Ο πρωταγωνιστής, αναγκάζεται να σκοτώσει για να επιζήσει και αυτό τον στοιχειώνει. Διασώζεται από μια μοναστική κοινότητα, στην οποία δεν καταφέρνει να αφομοιωθεί. Περνούν χρόνια τριάντα. Ζει ως ερημίτης, πνιγμένος από το βάρος της αμαρτίας του. Η ιδιαιτερότητα του τον οδηγεί σε ακρότητες. Η καθημερινότητά του είναι μια ατελείωτη προσευχή, μια μετάνοια, μια γονυκλισία. Μια συντριβή.

Η αυθυποβολή της θρησκείας, του δίνει δυνάμεις Μεσσία. Λαϊκοί τον επισκέπτονται για τις υπερφυσικές του δυνάμεις. Το θαύμα εμφανίζεται όπως στη βάση της πίστης. Ως Θεμέλιο και ο σκηνοθέτης θίγει τα θέματα. Άμβλωση, Υγεία, χαμένοι σύντροφοι, Ψυχική υγεία, τρυφηλότητα, όλα τα πλησιάζει, όλα τα θεραπεύει ο πατήρ Ανατόλυ.

Όλα εκτός από τον εαυτό του.

Read more...
 
Το νησί των καταραμένων (26.04.2010) PDF Print E-mail

Ότι ο Scorsese είναι σπουδαίος κινηματογραφικός μάστορας δεν αποτελεί είδηση. Ότι ο di Caprio έχει στο ενεργητικό του σημαντικές ερμηνείες δεν επιδέχεται αμφισβητήσεις. Ότι οι συνεργασίες που είχαν μεταξύ τους στο παρελθόν (Gangs of new York 2002, The Aviator 2004, The Departed 2006) ήταν άρτιες δημιουργίες είναι γεγονός. Ότι όλες αυτές οι παραγωγές προχώρησαν και εμπορικά καλά (193, 213, 289 εκατομ. $ εισπράξεις ) είναι ομολογημένο, όπως και τα κέρδη τους καθότι οι προϋπολογισμοί τους ήταν αντίστοιχα 97, 110, 90 που σημαίνει ότι ξεπέρασαν τα 400 (!) εκατομ. $ κέρδη και οι τρεις.

Αναμενόμενο λοιπόν ότι και το shutter island θα ήταν επιτυχία και θα πήγαινε καλά εισπρακτικά. Έτσι με «μόλις» 80 εκατ. $ προϋπολογισμό έχει ήδη εισπράξει σε παγκόσμια κλίμακα 246 προσφέροντας στους παραγωγούς κέρδη 166 εκ. $, παρά το γεγονός ότι μετατέθηκε η πρεμιέρα του από τον Οκτώβριο του 2009 στο Φεβρουάριο του 2010. Αυτά σε ότι αφορά τα νούμερα της βιομηχανίας του θεάματος. Σε ότι έχει να κάνει με το καλλιτεχνικό κομμάτι απολαμβάνουμε άλλη μια δουλειά με ξεχωριστούς συντελεστές.

Read more...
 
Il Divo (19.04.2010) PDF Print E-mail

Κινηματογραφικές παραγωγές σαν το «Il Divo» κομίζουν δύο ξεχωριστές προσφορές. Σε πολιτικό επίπεδο, αποκαλύπτουν το βάθος των διάφορων μη φανερών αλλά ισχυρών πόλων της εξουσίας και σε καλλιτεχνικό, το μέτρο της διαφοράς των πολιτισμών ανάμεσα στις δυο πλευρές του Ατλαντικού.

Η ταινία είναι ένα είδος πολιτικής βιογραφίας του Gulio Andreotti, του Χριστιανοδημοκράτη πολιτικού που βρέθηκε τρεις φορές στην πρωθυπουργία της Ιταλίας για οκτώ συνολικά χρόνια, ενώ ανέλαβε επί πολλά έτη σημαντικά υπουργεία (Εξωτερικών, Άμυνας, Εσωτερικών)

Read more...
 
The ghost writer (10.04.2010) PDF Print E-mail

Οι ταινίες του Polanski, συγκεντρώνουν ελάχιστες πιθανότητες να είναι αδιάφορες. Μπορεί κάποια να είναι δύσμορφη, στη συνείδηση ενός θεατή που η προσωπική ζωή του Πολωνού τον επηρεάζει περισσότερο από τη δημιουργική. Πόσοι τέτοιοι να επιμένουν να βλέπουν τις ταινίες αν αισθάνονται έτσι;

Read more...
 
<< Start < Prev 1 2 Next > End >>

Page 2 of 2