Για κάποιους που...

Είτε για όσους πρόσφατα μας εγκατέλειψαν, είτε για όσους η απουσία τους είναι ακόμα ηχηρή.
Λίγα λόγια για αυτούς που εγκατέλειψαν τα εγκόσμια.
Κάποιοι πλήρεις ημερών, άλλοι αναπάντεχα και αδόκητα, μερικοί με τρόπο βίαιο.



Η μέρα που ο κόσμος έχασε τον J. Clark - (Σαββάτο 8 Απριλίου 2017) PDF Print E-mail

Παρά ένα, πενήντα χρόνια από εκείνον το Απρίλη του '68. Τότε που έδυσε απρόσμενα, βίαια και αναπάντεχα το λαμπερό άστρο ενός πολύ ξεχωριστού ανθρώπου και οδηγού.

Ως οδηγός αγώνων αυτά που κάνουν τον Jimy Clark ξεχωριστό, αν όχι μοναδικό, δεν είναι ότι όπως αρκετοί άλλοι την εποχή εκείνη ήταν κι αυτός allrounder.

Ο,τι δηλαδή συμμετείχε σχεδόν παντού, όπως F1, Βρετανικό πρωτάθλημα τουρισμού, 500 μίλια Ινδιανάπολης, Tasman series, F2, RA.C. rally, 24 ώρες του Le Man, N.A.S.C.A.R. Ούτε πως ήταν δυο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής F1 και νικητής στα 500 μίλια Ινδιανάπολης.

Δεν είναι μόνος σε αυτή τη μικρή κατηγορία. Ο ομόλογός του στην Lotus π.χ. ο Grahman Hill, τα είχε πετύχει και αυτός αυτά.

Αλλά μόνον αυτός είχε από την πρώτη του σεζόν στην F1 έως την τελευταία πάντα παρουσίες στο βάθρο, ενώ από το '62 έως το '68 είχε σε κάθε χρονιά πρώτες νίκες.

Επίσης μόνον αυτός σε επίπεδο συμμετοχών με μονοθέσια αυτοκίνητα είχε κάτσει αποκλειστικά σε μπάκετ Lotus. Τέλος, είχε το απαράμιλλο χάρισμα να είναι «...τόσο απαλός, τόσο καθαρός, τόσο φινετσάτος. Ποτέ δεν συμπεριφέρθηκε βίαια σε αυτοκίνητο, το χάιδευε και το όριζε», όπως είπε για αυτόν ο έτερος Σκοτσέζος πρωταθλητής J. Stewart.

Read more...
 
Καίτη Κουβάτσου – Κυρίτση - (Τρίτη 28 Μαρτίου 2017) PDF Print E-mail

in memoriam

Η Καίτη Κουβάτσου δέχτηκε το πλήγμα να γίνει η πρώτη γυναίκα στην Ελλάδα που έχασε το σύζυγό της σε δυστύχημα κατά τη διάρκεια αγώνων αυτοκινήτου. Ο Πέτρος Κουβάτσος σκοτώθηκε, στα 38 του χρόνια, το Σαββάτο 27 Ιουλίου του '63, στην τελευταία στροφή της ανάβασης Φιλερήμου στη Ρόδο.

H Καίτη (αριστερά) με την Τζούλια, τον Οκτώβριο του 2002, στην παρουσίαση του βιβλίου « η ειδική μου διαδρομή» του Σαράντη Αποστολίδη.

Ήταν ένα δυστύχημα η βιαιότητα και το αποτέλεσμα του οποίου, σοκάρισε την μικρή κλειστή κοινωνία των Ελληνικών αγώνων, που μέχρι τότε δεν είχε τέτοιου είδους απώλειες. Η Καίτη κατέβηκε στο νησί παντρεμένη και γύρισε χήρα.

Το χτύπημα ήταν πελώριο, αλλά όχι μόνον κατάφερε να ξαναφτιάξει τη ζωή της, να μεγαλώσει τα παιδιά της, να ξαναπαντρευτεί τον γιατρό Κυρίτση αλλά και να παραμείνει κοντά στο σπορ επί δεκαετίες με κυρίαρχο ρόλο στην Αγωνιστική Λέσχη Αυτοκινήτου. 

Τα θυμηθήκα όλα τούτα, με την είδηση του θανάτου της. Συλλυπητήρια στα παιδιά της Λυδία και Δημήτρη.

υ.γ. επί προσωπικού:

«Γαλήνη» – Πόρος ’63
Από την κατοικία του Στέφανου και της Έρας Ζάννου, τη « Γαλήνη» στον Πόρο, είχαν παρελάσει οι περισσότεροι των Ελλήνων αγωνιζομένων των αρχών της δεκαετίας του ’60 μαζί με τις οικογένειές τους. Νωρίτερα είχαν αφήσει το στίγμα τους σε αυτό το μοναδικό κτίσμα ο Ελ. Βενιζέλος, ο Γ. Σεφέρης, ο Γιάννης Τσαρούχης, ο Καραγάτσης, ο Henry Millerι.

Read more...
 
John Surtees (1934 -2017) - (Τετάρτη 15 Μαρτίου 2017) PDF Print E-mail

Εγκαταλείποντας τον μάταιο κόσμο μας, ο John Surtees, σφράγισε μια ιστορία μοναδική. Πιθανότατα δε, και εις το διηνεκές, ανεπανάληπτη. Γεννημένος στο Tatsfield του Surrey στις 11 Φεβρουαρίου του '34 έχει το αποκλειστικό προνόμιο, να κατέχει παγκόσμιους τίτλους στους κορυφαίους θεσμούς τόσο στο δίτροχο όσο και στο τετράτροχο σύμπαν.

Μετρά τρεις τίτλους στα 350 δίτροχα c.c. τέσσερις στα 500 c.c., κορυφαία κατηγορία τότε που τους κατέκτησε στο δίτροχο κόσμο ('56, '58, '59, '60) και έναν στην F1 ('64). Σύνολο οκτώ. Αν προστεθεί και μια «ταπεινή» τρίτη θέση στις 24 ώρες του Le Mans το '64, έχουμε μια εικόνα γιατί το σύνολο των επιδόσεών του είναι πάρα πολύ απίθανο να βρει, ποτέ, μιμητές.

Επέζησε σε εποχές όπου οι φυλές των αναβατών και των οδηγών γνώριζαν μεγάλες απώλειες. Διακρίθηκε μέσα από συνθήκες πρωτόγονες σε σχέση με τις σημερινές. Τον Σεπτέμβρη του '65 καθώς κατέρρευσε το εμπρόσθιο σύστημα της Lola T70, σε δοκιμές στο σιρκουί  Mosport στον Καναδά, επέζησε μεν, με πολλαπλά κατάγματα δε. Με αλλεπάλληλες εγχειρήσεις η διαφορά ανάμεσα στα δυο πόδια του, μειώθηκε από τα δέκα εκατοστά αμέσως μετά τον τραυματισμό, στα 2,5.

Read more...
 
Roger Clark – (Τρίτη 31 Ιανουαρίου 2017) PDF Print E-mail

Γενάρης ’98, βραδάκι παραμονή εκκίνησης του 66ου rally Monte Carlo. Aνάμεσα από το Casino και το Cafe de Paris, η Ford παρουσιάζει την ομάδα της. Είναι η τελευταία χρονιά που θα συμμετείχε με Escort στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ράλυ.


Πληρώματα ο τετράκις παγκόσμιος ΚΚΚ με τον συνωνόματο Repo (#7)  και οι Βέλγοι Bruno Τhiry - Stephane Prevot (#8). Πέρα από τα χρώματα των χορηγών, διακρίνεται στα εμπρόσθια φτερά η φιγούρα του Roger Clark με την ημερομηνία γέννησης και θανάτου του (1939 – 1998). Ο Βρετανός ράλυμαν είχε χάσει τη ζωή του στις 12 εκείνου του Γενάρη, στα 59 του χρόνια από εγκεφαλικό επεισόδιο και η Ford δεν τον λησμόνησε. Δεκαπέντε χρόνια συνεργασίας ήταν αυτά.

Συνεπώνυμος, και σχεδόν συνομίληκος με τον Σκωτσέζο Jim (1936 - 1968), δεν είχε την τύχη να στεφθεί παγκόσμιος πρωταθλητής, αλλά έκανε περήφανους τους συμπατριώτες του, καθώς το ΄72, έσπασε μια αρνητική παράδοση 13 ετών, επικρατώντας στο R.A.C. με Escort, νικώντας όλους τους Σκανδιναβούς, που κυριαρχούσαν μέσα στο Ηνωμένο Βασίλειο επί μακρώ. Τέσσερα χρόνια αργότερα, το ΄76, με την δεύτερη νίκη του στο R.A.C., οδηγώντας πιά MK II, έγινε ο πρώτος Βρετανός που κέρδιζε αγώνα του νεοσύστατου WRC.

Πέρα από τις διακρίσεις όμως, ο Roger «το είχε». Λίγες εικόνες μας το αποδεικνύουν.

Read more...
 
Dr. D.Α. Cooley & Θείος Πάνος – (Τρίτη 29 Νοεμβρίου 2016) PDF Print E-mail

Ανόρεχτα ξεφύλλιζα την εφημερίδα «The Dallas Morning news», το βράδυ του Σαββάτου 20 Νοεμβρίου, περιμένοντας να περάσει η ώρα για την πτήση της επιστροφής, από το αεροδρόμιο Fort Worth του Dallas της πολιτείας του Τέξας.

Έως τη στιγμή που σκόνταψα στην είδηση της σελίδας 1Β. Ήταν η κάλυψη του θανάτου του Dr. Denton Arthur Cooley μαζί με ένα αφιέρωμα για τη ζωή του. Πριν από 42 χρόνια άκουσα, για πρώτη φορά, το επώνυμο αυτό ως μια θεότητα της Ιατρικής που λατρευόταν μέχρι την Ελλάδα. Κι αυτό, διότι εγχείρησε τον Θείο Πάνο που τούτυχε ένα βαρβάτο έμφραγμα.

Το πλήγμα, που παρ' ολίγο να του στοιχίζει τη ζωή λίγο πριν τα πενήντα του χρόνια, του συνέβη  πάνω στα επιτελικά τραπέζια του Γ.Ε.Σ., στην δίνη της κρίσης του Κυπριακού. Αξιωματικός καριέρας, μάχιμος με συμμετοχή στον Εμφύλιο, με σχολή πολέμου, με θητεία στην  ΕΛ.ΔΥ.Κ. Άνθρωπος με βαθιά εντιμότητα και ντομπροσύνη. Με το θείο με χώριζαν σημαντικές ιδεολογικές διαφορές. Μας ένωνε μια πολύ μεγαλύτερη, αμοιβαία, ανυστερόβουλη αγάπη. Όπως και ανταλλαγές βιβλίων, συζητήσεις επί συζητήσεων και απόπειρες  για την ερμηνεία του παρελθόντος.

Αφού λοιπόν του έκατσε το έμφραγμα, τελειώνοντας κατ’ ουσίαν την καριέρα του, η υπηρεσία τον έστειλε στο Τέξας και στα μαγικά χέρια του Dr. Cooley. Έτσι άκουσα από την οικογένεια: «Τον Πάνο θα τον εγχειρήσει ο καλύτερος γιατρός του κόσμου».

Read more...
 
Maximo lider 1920 - 2016 - (Σαββάτο 26 Νοεμβρίου 2016) PDF Print E-mail

H ιστορία μας εμπαίζει. Σαν μια θεότητα που μας εξουσιάζει δεν μας αφήνει να αποφασίσουμε, για μια σειρά από υποθέσεις που μας αφορούν, ή έστω μας ιντριγκάρουν. Την ίδια στιγμή που Κουβανοί εξόριστοι στο Miami πανηγύριζαν για την είδηση του θανάτου του Fidel, άλλοι τόσοι κάπου αλλού, έκλαιγαν από οδύνη.

Fidel. Ο μαχητής που έκανε αντάρτικο επί τρία σχεδόν χρόνια στα βουνά της Sierra Maestra, κατάφερε να εκδιώξει ένα σάπιο καθεστώς, και έκανε την θριαμβευτική  είσοδο στην Αβάνα την πρωτοχρονιά του ’59. Έγινε ο ίδιος εξουσία και τότε συνέβησαν πολλά.
Βρέθηκε στη δίνη του πιο ακραίου συμβάντος του Ψυχρού πολέμου, έπαιξε ένα πρωταγωνιστικό ρόλο, σε μια κρίση που έφερε τον πλανήτη πιο κοντά από ποτέ σε μια πυρηνική σύγκρουση, αφού η ακεραιότητα της πατρίδας είχε προκληθεί από την ανοηCIA του κόλπου των χοίρων.
Όταν εξουσιάζεις τα πράγματα αλλάζουν.

Read more...
 
The Racing Baron - (Δευτέρα 7 Νοεμβρίου 2016) PDF Print E-mail

Μεγαλωμένος με τα αυστηρά πρότυπα, του πατέρα του Πρώσου αξιωματικού, αλλά και με την ιδιαίτερη φροντίδα που μοιραία κουβαλούσε η ευγενική του καταγωγή, ο γεννημένος το 1911 Fritz von Hanstein, δεν άργησε να δείξει τις προτιμήσεις του.

Όταν μετά την εφηβεία του, τα άλογα της οικογένειας του φαίνονταν ήδη πολύ αργά, τον κέρδισε ο δίτροχος κόσμος. Ο 20ος αιώνας ερχόταν με τρομερή ταχύτητα και ο νεαρός Fritz ήταν παραπάνω από έτοιμος όχι μόνον να τον ακολουθήσει αλλά και να τον ανταγωνιστεί.

Στα 44 του χρόνια, το ‘55. Οι αγώνες, τότε, έκρυβαν περισσότερο θάνατο, αλλά αποκάλυπταν και περισσότερα χαμόγελα.

Κάπως έτσι κέρδισε και το παρατσούκλι "Huschke" έναν λεκτικό ιδιωματισμό που περιέγραφε την τολμηρή βιασύνη του. Από το 1956, αυτό το παρονόμι θα προστεθεί και επισήμως στο μακρύ του ονοματεπώνυμο για να ολοκληρωθεί ως Fritz Huschke Sittig Enno Werner von Hanstein.

Read more...
 
στην μνήμη του Γ. Ραπτόπουλου - (Tρίτη 18 Οκτωβρίου 2016) PDF Print E-mail

Ενα χρόνο νωρίτερα, ο Γιώργος Ραπτόπουλος, εγκατέλειπε τον μάταιο κόσμο μας.
Μετά από μια ζωή πλήρη, από χαρές και από λύπες. Ύστερα από βίο γεμάτο.

Παρέμεινε εργατικός, παραγωγικός, δραστήριος και ζωηρός έως το τελευταίο λεπτό της γήινης παρουσίας του. Θα το χαρακτηρίζαμε ως ιδανικό και ευλογημένο. Ας τον μνημονεύσουμε, λοιπόν, με ένα πεντάλεπτο

Read more...
 
James Byron Dean - (Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου 2016) PDF Print E-mail

O James Dean  εγκατέλειψε τον μάταιο κόσμο μας, νεότατος, στα 24 του, πριν καν γεννηθούν οι σημερινοί 60άρηδες. Παρά το γεγονός ότι στις μέρες μας, μόνον οι 80άρηδες τον έχουν ζήσει στην εποχή του, το στίγμα του ως ηθοποιός, ως προσωπικότητα είναι μεγάλο.

Με την πρώτη του Porsche. Την 356.

Με, ουσιαστικά, τρεις μοναχά ταινίες στο ενεργητικό του, εκ των οποίων οι δύο και μεγαλύτερες επιτυχίες κυκλοφόρησαν μετά τον θάνατό του, ο γεννημένος στην Ιντιάνα, αλλά με Καλιφορνέζικη κουλτούρα James Dean, άφησε ένα αξιοσημείωτο αποτύπωμα, που αντέχει στο χρόνο.

Οι λόγοι που συνέβη αυτό, έχουν να κάνουν ασφαλώς με τα δείγματα του ταλέντου που έδειξε, το είδος των ρόλων που ερμήνευσε, με το αδόκητο του θανάτου του, ασφαλώς με την εικόνα που είχε δημιουργήσει ως προσωπικότητα και με την καθαρότητα που είχε, καθώς ήταν πολύ νέος για να χρεωθεί με οτιδήποτε.

Αν δεν είχε συμβεί ότι συνέβη εκείνο το απόγευμα της 30ης Σεπτεμβρίου του '55, ο Dean σήμερα θα ήταν 85 ετών και ίσως να μην ήταν τέτοιο είδωλο. Ίσως, πάλι, η ιστορία της έβδομης Τέχνης, τουλάχιστον σε ότι αφορά το πολύ δυτικό της κομμάτι, να ήταν λίγο διαφορετική. Ακολουθεί η συνοπτική παράθεση των γεγονότων και των πρωταγωνιστών.

Read more...
 
...στην μνήμη του Νότη - (Τρίτη 20 Σεπτεμβρίου 2016) PDF Print E-mail

O Νότης Γιαγνίσης είχε κοσμήσει τουλάχιστον μια φορά το εξώφυλλο του Car and Driver. Πριν από 19 χρόνια (τ.95 Οκτώβριος '97), όταν πολύ πρόθυμα είχε συμμετάσχει στην πρώτη 24ωρη δοκιμασία που διοργανώθηκε στην Ελλάδα από το περιοδικό.
Στο σημείωμά μας, είχαμε αναφέρει:

«Γεννήθηκε το '54. Άρχισε να συμμετέχει στους αγώνες το '73 σε χωμάτινα ράλυ. Έχει συμμετάσχει σε 19 Ακρόπολις, πετυχαίνοντας 11 τερματισμούς. Όσες φορές τερμάτισε, κέρδισε την κατηγορία του! Από το '90 έως το '95 κατέκτησε δυο φορές την πρώτη και τρείς φορές την δεύτερη θέση στην κατηγορία Ν. Στις διακρίσεις του περιλαμβάνεται και ένα πρωτάθλημα 4Χ4.»

Read more...
 
More Articles...
<< Start < Prev 1 2 3 4 Next > End >>

Page 2 of 4