Για κάποιους που...

Είτε για όσους πρόσφατα μας εγκατέλειψαν, είτε για όσους η απουσία τους είναι ακόμα ηχηρή.
Λίγα λόγια για αυτούς που εγκατέλειψαν τα εγκόσμια.
Κάποιοι πλήρεις ημερών, άλλοι αναπάντεχα και αδόκητα, μερικοί με τρόπο βίαιο.



Δυο ημερομηνίες, πέντε θάνατοι και μία ισοβία. – Τετάρτη 13 Ιανουαρίου 2016 PDF Print E-mail

Απαρχές  της δεκαετίας του ’60. Ένας υπό διαμόρφωση κόσμος, που ζει στη θέρμη του ψυχρού πολέμου και μια Ελλάδα, που επιχειρεί να καλύψει τις βαθιές πληγές της από τη δεκαετία του ’40 ακολουθώντας όμως, διχαστικά μονοπάτια. Δυο ημερομηνίες που η σύμπτωση των καιρών, τις φέρνει να είναι μοιραίες για πέντε ανθρώπους και καθοριστική για άλλον έναν.

Ο Αριστοτέλης Ωνάσης είναι κυρίαρχος στην παγκόσμια ναυτιλία και ένας βαθύπλουτος,  πανούργος επιχειρηματίας.  Έχει χωρίσει με την Τίνα Λιβανού, έχει ερωμένη την Μαρία Κάλλας, αλλά περιστασιακά και την Lee Bouvier, αδελφή της πρώτης Κυρίας των Η.Π.Α. Jackie. Η  Lee, σε δεύτερο γάμο, είχε παντρευτεί τον Πολωνό πρίγκιπα, Stanisław Albrecht Radziwiłł για αυτό και σε πολλές περιπτώσεις αποκαλείται πριγκίπισσα.

Είναι μια σχέση που έχει γίνει γνωστή, δεν αρέσει καθόλου στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού και ο Bobby Kennedy, περισσότερο ως αδελφός του Προέδρου και λιγότερο ως υπουργός Δικαιοσύνης των Η.Π.Α. τηλεφωνεί στον Αρίστο λέγοντας:
«Θα ήταν προτιμότερο να μην ξαναδείται την πριγκίπισσα»
Ακολουθεί μια παύση και αμέσως μετά ο Σμυρνιός απαντά:

Read more...
 
…εν λόγω ή έργω ή διανοία – Δευτέρα 11 Ιανουαρίου 2016 PDF Print E-mail

Κυριακή πρωί. Ψιλόβροχο, υγρασία,  καιρός κλειστός.  Μυρωδιά από  λιβάνι παρούσα και έντονη, την ώρα που η καπνιά του αναδυόταν σαν ελάχιστη συμβολή, στη θολή ατμόσφαιρα. Οι μικρές φλόγες από τα κεράκια αγωνιούσαν να κρατηθούν ζωντανές, κόντρα στις ελαφρές ριπές του αέρα, ενάντια στις λεπτές σταγόνες της βροχής. Κι’ έτσι  αδελφωμένα που ήταν και τα τρία μαζί, κάποιο έδινε τη φλόγα του στον διπλανό μόλις έσβηνε. Κι όλα κρατιόντουσαν αναμμένα.

Σαν τους ανθρώπους,  που όταν βρίσκονται  μαζί σε κάτι δυσάρεστο,  κάποιος θα πεί, ή θα κάμει κάτι, για να δώσει κουράγιο στους υπόλοιπους. Ενίοτε και στον εαυτό του.


Αυτά κοιτούσα αφηρημένος, εκεί έτρεχε ο λογισμός μου,  την ώρα που ο παππάς τελούσε το μνημόσυνο, μέχρι την  ώρα που άκουσα:

«…Παν αμάρτημα το παρ’ αυτού πραχθέν εν λόγω ή έργω ή διανοία, ως αγαθός και φιλάνθρωπος Θεός, συγχώρησον ότι ουκ έστιν άνθρωπος, ος ζήσεται και ουχ αμαρτήσει, συ γαρ μόνος εκτός αμαρτίας υπάρχεις, η δικαιοσύνη σου δικαιοσύνη εις τον αιώνα, και ο νόμος σου αλήθεια.»

Τότε σκέφτηκα, τι αμαρτίες μπορεί να έχει φορτωθεί ένα κορίτσι που αποχαιρέτησε τα εγκόσμια πριν τα είκοσί του,  και μάλιστα εν λόγω ή έργω ή διανοία, πριν γίνει καν γυναίκα, πριν

Read more...
 
Δημήτρης «Τυφών» Νομικός - Σαββάτο 2 Ιανουαρίου 2016 PDF Print E-mail

Την δεύτερη μέρα των Χριστουγέννων, ένας ακόμα πρωταθλητής των Ελληνικών αγώνων αυτοκινήτου εγκατέλειψε τα εγκόσμια.

Ο λόγος για τον  Δημήτρη «Τυφώνα» Νομικό, πρωταθλητή Tαχύτητας του 1962.

Εκείνη τη χρονιά, o Δ.Ν., συμμετείχε στην Πάρνηθα (8ος γενικής)  και τη Ριτσώνα (18ος) με Αlfa Romeo G.Τ.Ι.

Πήρε τις νίκες στην ανάβαση Φιλερήμου και στούς αγώνες ταχύτητας σε Ρόδο και  Κέρκυρα με Jag E type, ενώ ήρθε δεύτερος στο 3ωρο Τατόι με Lancia Flaminia super Leggera.

Πέραν των αναμετρήσεων που προσμετρούσαν στο πρωταθλήμα Ταχύτητας, συμμετείχε και στο ράλυ Ακρόπολις με την Alfa και συνοδηγό τον «Θωρ». Εκεί, ολοκλήρωσε 23ος γενικής & 3ος στην Α/4.

Τελος στο Φθινοπωρινό ραλύ συμμετείχε με τον Μ. Κοτσώνη μέσα σε ένα A.U. 100S, μα δεν κατάφεραν να αντικρίσουν την καρώ σημαία.

Όταν, στο τέλος του '62, κατέκτησε τον τίτλο, Θα γράψει το περιοδικό «Βολάν», δια χειρός Μπάμπη «Θείου» Διαμαντόπουλου:

Read more...
 
Γιώργος Ραπτόπουλος: Ψυχή αδάμαστη - Κυριακή 18 Οκτωβρίου 2015 PDF Print E-mail

Ο Γιώργος Ραπτόπουλος, εμβληματική μορφή των μεταπολεμικών αγώνων αυτοκινήτου, ξεψύχισε την πρώτη πρωινή της Κυριακής 18 Οκτωβρίου.


Ήταν 85 χρονών. Σε αυτό το χρονικό διάστημα, έζησε τόσα και τέτοια που ελάχιστοι της γενιάς του έζησαν.

Ο Γιώργος ήταν μια γέφυρα ανάμεσα στην Ελλάδα, στο αυτοκίνητο, στους αγώνες  που χάθηκαν και στο άνοστο συνονθύλευμα που διαδέχτηκε όλα τα προηγούμενα. Αυτόν τον πολτό που φαίνεται να κυριαρχεί στις μέρες μας.

Read more...
 
O κόσμος και η εποχή του Μάκη - Παρασκευή 16 Οκτωβρίου 2015 PDF Print E-mail

O Δημήτρης «Μάκης» Σαλιάρης εγκατέλειψε τα εγκόσμια χθες, 15 Οκτωβρίου 2015. Ακριβώς 71 χρόνια και δυο μήνες μετά την γέννησή του. Είχε έρθει στον κόσμο ανήμερα της Παναγίας του ’44. Σε αυτό το χρονικό διάστημα, σε αυτό το πέρασμα έζησε μια πλούσια ζωή, έναν βίο γεμάτο από εμπειρίες.

Όπως καταγράφει ο φίλος του Οδυσσέας: «... ήταν ο άνθρωπος που θα έδινε τα τελευταία του χρήματα για να κάνει τραπέζι στους φίλους του. Γεννήθηκε πλούσιος και πέθανε πτωχός, γιατί μοίρασε στη ζωή του απλόχερα την χαρά, το κέφι, τον ενθουσιασμό και ότι άλλο είχε και δεν είχε.»

Κάποιος άλλος φίλος του, είχε προ 20ετίας διηγηθεί, πως όταν έχασε, μπροστά στον Μάκη, κατά τη διάρκεια θαλάσσιων σπορ ένα ακριβό ρολόι, ο εκλιπών έλυσε το μπρασελέ του δικού του,  εξίσου ακριβού  και του το έδωσε με την προτροπή να μην στεναχωριέται.

Ο Μάκης, έκανε την είσοδό του στον μικρόκοσμο των Ελληνικών αγώνων αυτοκινήτου το ’69. Δυο μόλις χρόνια αργότερα, την πρώτη Κυριακή του Οκτωβρίου του ’71, στη Ρόδο, όπου αγωνίζεται με την GTA του φίλου Γιάννη «Μαύρου» Μεϊμαρίδη, που έχει περιέλθει στην κατοχή του, βιώνει την πιο σκληρή πλευρά των αγώνων. Είναι παρών στον βαρύτατο τραυματισμό του Γιάννη ο οποίος, μετά από τρία 24ωρα  εξέπνευσε.

Read more...
 
Elio de Angelis - σαν σήμερα - Παρασκευή 15 Μαίου 2015 PDF Print E-mail

“Είσαι τρελός; Σου δίνω την ευκαιρία!” Απάντησε ο Enzo Ferrari, κάπως εκνευρισμένος στον Elio όταν ο πιλότος έθεσε θέμα αμοιβής σε περίπτωση συνεργασίας. Kάπως έτσι, ο de Angelis, δεν οδήγησε ποτέ για την Scuderia. Ήταν δύο άνθρωποι, που ανήκαν σε διαφορετικές εποχές, που είχαν διαφορετικές νοοτροπίες.

Η απάντηση του «γέρου» στεναχώρησε τον Elio που κάθε άλλο παρά συνηθισμένος άνθρωπος ήταν. Γιατί ένας πιλότος που (με ίδιο υλικό) είναι ταχύτερος στις δοκιμές από τον Ayrton Senna είναι, εκ των πραγμάτων, ξεχωριστός. Πόσο μάλλον όταν, αφού βγει από το μονοθέσιο, μπορεί να ερμηνεύσει με άνεση κάθε απαιτητικό κλασσικό κομμάτι στο πιάνο.

«Ανολοκλήρωτη συμφωνία», ή ακόμα και «ο τελευταίος gentleman», ήταν οι χαρακτηρισμοί που τον συνόδευαν. Γεννήθηκε τον Μάρτιο (26) του ’58 στην Ρώμη. Ο πατέρας του, Giulio, που συμμετείχε σε αγώνες ράλυ με Lancia Aurelia, σημειώνοντας παράλληλα και αρκετές επιτυχίες σε αγώνες μηχανοκίνητων σκαφών, ασφαλώς επηρέασε τον νεαρό βλαστό ο οποίος ήδη στα 16 του βρίσκεται πλήρωμα στις προσπάθειες του γεννήτορα στα θηριώδη σκάφη.

Ταυτόχρονα στέφεται πρωταθλητής κάρτινγκ Ιταλίας. Τρία χρόνια αργότερα κερδίζει το πρωτάθλημα F3 της χώρας του ενώ πλασάρεται δεύτερος (πίσω απο τον Pironi) στο Monaco, που δεν θα του ξεφύγει, την επόμενη χρονιά.

Read more...
 
Bernd Rosemayer & Auto Union - Κυριακή 26 Απριλίου 2015 PDF Print E-mail

Πολύ πριν η Audi μας παρουσιάσει το πρώτο της ΤΤ, αρκετά πριν βρεθεί για δεύτερη φορά στο Ingolstadt, πριν καν περάσει από το Neckarsulm, τότε που ελάχιστοι από εμάς ήμασταν γεννημένοι, στην λαμπρή αλλά ταυτόχρονα και τόσο ναρκοθετημένη εποχή του μεσοπολέμου, ιδρύθηκε η Auto Union.


Στα μέσα της δεκαετίας του '30, δεν ξέρουμε ποια φώτιση έδωσε στον Willy Walb, αγωνιστικό διευθυντή της Audi, το θάρρος να προσφέρει μια ευκαιρία στον Bernd Rosemayer μέσα στο Ring. Ο Bernd ήταν μόλις 25 χρονών, διακεκριμένος μεν αναβάτης, μα χωρίς καμιά πείρα στους τέσσερις τροχούς.

Ο μύθος τον θέλει να εμφανίζετε όχι με φόρμα, αλλά με κοστούμι, διότι έκρινε ότι έπρεπε να ντυθεί ανάλογα, για την πρώτη του επαφή με αγωνιστικό αυτοκίνητο. Και τι αυτοκίνητο! Με 16 κυλίνδρους από έξι λίτρα, το δημιούργημα του Dr. F. Porsche απέδιδε 520 πρωτόγονους ίππους, σε μια πρωτοποριακή για την εποχή του τεχνολογία και απαιτούσε έμπειρους, ατρόμητους χειριστές.

Ο Rosemayer έλαμψε ευθύς εκ πρώτης στιγμής. Στην πρώτη του πλήρη σεζόν, το '36 στέφεται πρωταθλητής Ευρώπης, κόντρα σε πελώρια μεγέθη, όπως οι Νuvolari, Caracciola, Varzi. Πιλοτάρει τα Auto Union με τρόπο ανεπανάληπτο, με θάρρος ανείπωτο.

Δεν περιορίζει το θάρρος του μέσα στις πίστες, καθώς αρνείται να γραφτεί στο εθνικοσοσιαλιτικό κόμμα, γυρνώντας την πλάτη στον Heinrich Himmler. Νυμφεύεται μια άλλη ατρόμητη ψυχή την πιλότο Elly Beinhorn που είχε σαρώσει τον πλανήτη με ένα Stearman.

Read more...
 
.. . για την 21η Μαρτίου – Σαββάτο 21 Μαρτίου 2015 PDF Print E-mail

Τέσσερις μέρες πριν την σπουδαιότερη Ελληνική γιορτή.

Σαράντα πέντε χρόνια νωρίτερα, σαν σήμερα, έφευγε από τον μάταιο κόσμο μας, ο Μανώλης Χιώτης.
Ο γεννημένος στη  Θεσσαλονίκη, μεγαλωμένος στο Ναύπλιο, αλλά ζυμωμένος από τα 16 του στις νότες του τόπου και στο πάλκο, πέθανε μόλις 49 ετών.


Ήταν υπεύθυνος για διάφορα θέματα που προέκυψαν στην ντόπια μουσική σκηνή. Όπως για την τέταρτη χορδή στο μπουζούκι, αν και πολλοί αυτή την αλλαγή την πιστώνουν στον δεξιοτέχνη Στέφανο Σπιτάμπελο, τη χρήση ενισχυτή αλλά κυρίως για το διαβατήριο που εξέδωσε σε αυτό το λαϊκό και υπό διωγμό όργανο, ώστε να περάσει από τους τεκέδες στα σαλόνια.

Συνέθεσε τετραψήφιο αριθμό τραγουδιών, υπήρξε ξεχωριστός σολίστας, αληθινός βιρτουόζος σε τέτοιο βαθμό που είχε αποσπάσει την προσοχή και τον θαυμασμό του Jimmy Hendrix.
Το γεγονός ότι προσεκλήθη στον Λευκό Οίκο ώστε να παίξει για τον L.B.J. ή για το πριγκιπικό ζεύγος του Μόντε Κάρλο είναι ιδιαίτερα συμβάντα.
Αλλά όχι τόσο, όσο το ύφος που έδωσε στον «Επιτάφιο» του Ρίτσου που μελοποίησε ο Μ. Θεοδωράκης, ή με το τυρρανικά κοφτό «Πολλές φορές», ή τον σπαραχτικό «Κυρ Αντώνη» του Μ. Χατζιδάκι  και τόσα άλλα.  
Στον Μίκη χρωστάμε μια συγκινητική περιγραφή της προτελευταίας μέρας της ζωής του Χιώτη.

Read more...
 
Ο Βαγγέλης που χάσαμε – Τρίτη 17 Μαρτίου 2015 PDF Print E-mail

Κάτω από συνθήκες οι οποίες ακόμα ερευνώνται, ένα 20χρονο παιδί αποφάσισε να δώσει τέρμα στη ζωή του. Ένας όμορφος νέος άνθρωπος, συνεσταλμένος, πήρε μια απόφαση που κανείς δεν μπορεί, πια, να αναιρέσει.
Όπως συμβαίνει με όλες τις αυτοχειρίες, ήταν μια μόνιμη λύση για ένα προσωρινό πρόβλημα.



Αν η απώλειά του, έχει σχέση με το καθεστώς εκφοβισμού που επικρατούσε στη σχολή του, αν όντως υπάρχει υπόσταση στα περί πολιτικής παρέμβασης προκειμένου να καλυφθεί το θέμα, αν τέλος πάντων η ευγενική ψυχή του δεν άντεξε την εσκεμμένη, στοχοποιημένη χυδαιότητα του σήμερα, τον Βαγγέλη δεν τον έχασε μόνον η οικογένεια του. Τον έχασε όλη Ελλάδα.

Read more...
 
για την μνήμη του Νίκου - Δευτέρα 2 Φεβ. 2015 (επανάρτηση από τον 2ο του '14) PDF Print E-mail

...πέρασε ένας χρόνος και ακόμα ενοχλούμαι από την απουσία του. Έτσι, καλό θα είναι να τον μηνμονεύσουμε, πάλι.

Ο Νίκος Καπετανάκης ήταν μια πολύ ασυνήθιστη περίπτωση ανθρώπου. Τον διακατείχε μια αίσθηση σπάνιου χιούμορ. Η μνήμη μας είναι πλήρης από σπαρταριστές ιστορίες στις οποίες είχε πρωταγωνιστήσει αλλά και διηγηθεί σε όσους δεν είχαν την τύχη να τις ζήσουν. Ταυτόχρονα όμως, ήταν μια προσωπικότητα κατ' εξοχήν σοβαρή.

Στη ζωή του ασχολήθηκε με πολλά πράγματα. Η αυτοκινητική κοινότητα μπορεί να τον θυμάται για τις επιδόσεις του στους αγώνες και τις επιχειρηματικές του δραστηριότητες στον χώρο της εμπορίας και είναι αλήθεια ότι ο Νίκος ήταν σχεδόν παντού. Αγωνιζόμενος, ιδρυτικό μέλος και πρόεδρος του Σ.Ο.Α.Α., ιδρυτικό μέλος του Σ.Β.Ο.Α.Α. πρόεδρος του Aγωνιστικού τμήματος της Λέσχης, μέλος της Ε.θ.Ε.Α., πρόεδρος του Πειθαρχικού, μέλος της επιτροπής της πίστας του Ορχομενού, σχεδόν τα πάντα.

Ιούλιος 2002, στην εκκίνηση του ιστορικού ράλυ Ακρόπολις

Η επαγγελματική του ζωή ήταν ακόμα πιο πλήρης. Ιδιοκτήτης μαρμαράδικου, αλλά και καταστήματος πωλήσεως αυτοκινήτων, όπως και σκαφών. Κατασκευαστής ακινήτων, θεατρικός επιμελητής, καλλιτεχνικός διευθυντής, ενώ έχει παίξει και στον κινηματογράφο (5.000 ψέμματα). Πιθανότατα δε, κάτι θα λησμονώ.

Read more...
 
More Articles...
<< Start < Prev 1 2 3 Next > End >>

Page 2 of 3