Πρόσωπα

Προσωπογραφίες και όχι αγιογραφίες. Προσωπικότητες είτε κοντά μας, είτε μακρύτερα. Σε κάθε περίπτωση ενδιαφέρουσες.



Zora Arkus-Duntov - (Κυριακή 23 Ιουλίου 2017) PDF Print E-mail

Η ζωή του Zora Arkus-Duntov, ήταν μια μοναδική περιπέτεια, ένα σχεδόν απίστευτο σενάριο, που ελάχιστοι πολίτες εκείνου του κόσμου, του εικοστού αιώνα, θα μπορούσαν να βιώσουν. Η εξιστόρησή της αξίζει με το παραπάνω.

Όταν την 21η Απριλίου του ΄96 ο Z. Arkus - Duntov άφηνε στο Detroit την τελευταία του πνοή, ο χρονικογράφος και κάτοχος βραβείου Pulitzer, George Will, σημείωσε πως: «αν δεν θρηνήσεις τούτη την απώλεια δεν είσαι καλός Αμερικανός». Σε άλλη εφημερίδα γράφτηκε πως: «η παράδοση του Arkus-Duntov, θα παραμείνει ζωντανή όσο οι Corvette ρολάρουν στους ανοικτούς δρόμους». Γεννημένος ανήμερα Χριστούγεννα του 1909, στο Βέλγιο από γονείς Ρωσοεβραίους θα γινόταν λίγες δεκαετίες αργότερα, ο πνευματικός πατέρας της Corvette.

O δικός του πατέρας, ήταν μηχανικός ορυχείων και η μητέρα του φοιτήτρια Ιατρικής. Λίγο αργότερα, όταν οι γονείς του επέστρεψαν στη γενέτειρά τους, στο Λένινγκραντ, οι γονείς του χώρισαν. Έτσι ο νέος σύντροφος της μητέρας του, ο Josef Duntov, επίσης μηχανικός εξόρυξης, κατοικούσε μαζί τους. Ακόμη και μετά το διαζύγιο όμως, ο βιολογικός πατέρας του συνέχισε να συγκατοικεί και αυτός, στο ίδιο σπίτι. Από το σεβασμό προς τους δύο άνδρες της οικογένειας, τόσο ο Zora, όσο και ο αδελφός του Yura, κράτησαν και τα δυό επώνυμα: Arkus - Duntov.

Read more...
 
sir William Lyons - (Σαββάτο 15 Ιουλίου 2017) PDF Print E-mail

Από τότε που θεσμοθετήθηκαν οι αγώνες αυτοκινήτου στην Ελλάδα, το 1956, και για τα επόμενα έτη, η συμμετοχή σε αγώνα ανάβασης ή ταχύτητας με Jaguar ισοδυναμούσε, σχεδόν, με νίκη.

Ιούλιος '62. Δημήτρης «Τυφών» Νομικός με E Type στην ανάβαση Φιλερήμου στο νησί των Ιπποτών. Θα νικήσει με άνεση.

Μέχρι το τέλος του '59 από τους συνολικά 12 πρωταθληματικούς αγώνες αναβάσεων ή ταχύτητας οι νίκες στους δέκα, πήγαν σε οδηγούς Jag. Ήταν η εποχή των ΧΚ.  Ακολούθως, την πενταετία '62 - '66 στους αντίστοιχους 30 αγώνες οι 17 κατέληξαν σε οδηγούς Jag. Ήταν η εποχή της E type.

Κάτι παρόμοιο συνέβη και στον περίφημο αγώνα των 24 ωρών του Le Mans όπου τα βρετανικά αυτοκίνητα επικράτησαν πέντε φορές από το '51 έως το ΄57. Προφανώς δεν είναι τυχαίο ότι ανέβασαν την διανυθείσα απόσταση από τα 3.611 στα 4.397 χιλιόμετρα. Πέρα από την αγωνιστική ανωτερότητα, όμως, ήταν και το θέμα του πρεστίζ που ενέπνεαν οι Βρετανικές κατασκευές, οι οποίες βέβαια είχαν έναν πατέρα.

Read more...
 
Bruce McLaren - (Τετάρτη 28 Ιουνίου 2017) PDF Print E-mail

Δεν ήταν ο πρώτος πιλότος της F1 που σύστησε την δική του ομάδα. Ανήκει όμως, στην πολύ μικρή κατηγορία των οδηγών που σκοράρισαν νίκες τόσο σε επίπεδο F1, όσο και στις 24 ώρες του Le Mans αλλά και στη σειρά Can Am. Μα το οδηγικό του κομμάτι, δεν ήταν παρά ένα, από τα πολλά, που συγκροτούσαν την ιδιαίτερη προσωπικότητά του.



Πέρα, λοιπόν, από τα οδηγικά του χαρίσματα, υπήρξε μηχανικός, σχεδιαστής, εφευρέτης ενώ χαρακτηρίστηκε και από οξυμένο επιχειρηματικό ένστικτο. Κι όλα αυτά σε 14 χρόνια ενήλικης ζωής. Η οποία, μάλιστα, δεν ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς. Στην τρυφερή ηλικία των εννέα χρόνων, διαγνώσθηκε με την νόσο Legg - Calve - Perthes. Μια διαταραχή της παιδικής ηλικίας όπου η ροή του αίματος προς την μηριαία κεφαλή ολοένα και λιγοστεύει δημιουργώντας προβλήματα. Έτσι το αριστερό πόδι του Bruce θα παρέμενε, κατά τι, πιο κοντό από το δεξί.

Read more...
 
Bonnie & Clyde - (Παρασκευή 16 Ιουνίου 2017) PDF Print E-mail

Η σύντομη, αιματηρή ιστορία, ενός παράνομου ζεύγους, που έδρασε στα χρόνια του μεσοπολέμου στις Η.Π.Α. Την εποχή της μεγάλης ύφεσης.
Ήταν η Bonnie Parker και ο Clyde Barrow

Υπάρχει η πληροφορία ότι η Bonnie δεν κάπνιζε. Το πούρο της εικόνας είναι ένα εικαστικό στοιχείο.

Οι κοινωνιολόγοι σταθερά υποστηρίζουν, ότι εγκληματικότητα, έχει γονείς. Τη φτώχεια, τη βία, τον αναλφαβητισμό και ασφαλώς την αδικία. Αυτό, βέβαια, δεν σημαίνει ότι όλοι όσοι στα τρυφερά τους χρόνια θα έχουν να αντιμετωπίσουν μια πραγματικότητα με τα παραπάνω χαρακτηριστικά, απαραίτητα θα γλιστρήσουν στο έγκλημα. Κάποιοι όμως δεν καταφέρνουν να αντισταθούν.

Read more...
 
Chevrolet bross - (Σαββάτο 27 Μαίου 2017) PDF Print E-mail

To στόρυ με την Αμερική ως την γη των ευκαιριών και τις τόσες αφηγήσεις μεγάλων επιτυχιών, δεν έχει μια ανάγνωση. Οι ζωές των αδελφών Chevrolet αποτελούν την άλλη, τη θλιβερή, όψη.



Διότι πως αλλιώς θα μπορούσαμε να προσεγγίσουμε το θέμα των αδελφών  Chevrolet; Από την Ευρώπη στην Αμερική ως μετανάστες για ένα καλύτερο οικονομικό μέλλον. Εμπνευσμένοι μηχανικοί, τολμηροί οδηγοί αγώνων, ιδρυτές  της ομώνυμης αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά με κάθε άλλο, παρά ευτυχές τέλος.

Ο μικρότερος Gaston έχασε τη ζωή του, στα 28, κατά τη διάρκεια αγώνα στο Beverly Hills. Ο μεσαίος Arthur, εννιά μέρες πριν συμπληρώσει τα 62 του χρεοκοπημένος πια, κρεμάστηκε πάσχοντας από βαθιά κατάθλιψη. Ο μεγαλύτερος Luis έχασε τη ζωή του 63 ετών, μετά από χειρουργικές επιπλοκές και ακρωτηριασμό του ποδιού του. 
Όταν τα τρία αδέλφια ξεκινούσαν την πορεία τους στο χώρο, με πολύ δουλειά και πίστη, όλα έδειχναν πιο ευοίωνα.

Read more...
 
Hans Ledwinka - (Τρίτη 9 Μαίου 2017) PDF Print E-mail

Πριν, ο Α. Hitler,  γίνει ακραία επικίνδυνος, τότε που οραματιζόταν τις εθνικές οδούς όπου η υπέρτερη, η περήφανη Άρια φυλή του, θα ταξίδευε εποχούμενη με αδιανόητες για την εποχή ταχύτητες προς Ανατολάς, αντικρίζοντας τα δημιουργήματα του Hans Ledwinka φέρεται ειπών: «Αυτό είναι το αυτοκίνητο για τους δρόμους μου». Έτσι τουλάχιστον καταγράφεται στη σχετική βιβλιογραφία.

Ο καγκελάριος και ο μηχανικός είχαν συναντηθεί μερικές φορές, είχαν δειπνήσει μαζί, σε μια χρονική περίοδο που και οι δυο είχαν στόχους. Είναι η ίδια περίοδος όπου εμπλέκεται ο Ferdinand Porsche και πέφτει ο σπόρος του ανταγωνισμού μα και της διχόνοιας ανάμεσα σε δυο μεγάλες προσωπικότητες, της υπό διαμόρφωση αυτοκινητοβιομηχανίας.

Σύμφωνα με ομολογία του Βοημού  Ferdinand Porsche, για το ποιος αντέγραψε ποιόν: «Ε λοιπόν, κάποιες φορές κοιτούσα εγώ πάνω από τον ώμο του, κάποιες άλλες, εκείνος, πάνω από τον δικό μου ώμο».. H δικαστική απόφαση όμως, όπως θα δούμε, αντιμετώπισε διαφορετικά τα γεγονότα

Όπως και να έχει ο Hans Ledwinka γεννήθηκε τον Φεβρουάριο του 1878, στο Klosterneuburg, της κάτω Αυστρίας, τμήμα τότε, της Αυστροουγγρικής αυτοκρατορίας. Εκεί άφησε και την τελευταία του πνοή, το 1924, στα 41 του χρόνια ο Franz Kafka.

Εκείνη τη χρονιά, ο Ledwinka εργαζόταν στην Steyr. Είχε ξεκινήσει την επαγγελματική του καριέρα, ως μαθητευόμενος του θείου του Johann Zwiauer, και ενός  μηχανικού και κατασκευαστή εργαλείων. Έτσι απέκτησε τις πρώτες εμπειρίες του. Αργότερα, σπούδασε στην δημόσια σχολή Artisanry της Βιέννης και ακολούθως, το 1897, εργάστηκε ως σχεδιαστής μηχανικός στην  Nesselsdorfer -Wagenbau, εταιρεία που κατασκεύαζε τροχαίο σιδηροδρομικό υλικό. Κάποια χρόνια αργότερα θα γίνει γνωστή ως Tatra με την έδρα της στη Moravia, της ανατολικής Τσεχίας.

Read more...
 
Η μέρα που ο κόσμος έχασε τον J. Clark - (Σαββάτο 8 Απριλίου 2017) PDF Print E-mail

Παρά ένα, πενήντα χρόνια από εκείνον το Απρίλη του '68. Τότε που έδυσε απρόσμενα, βίαια και αναπάντεχα το λαμπερό άστρο ενός πολύ ξεχωριστού ανθρώπου και οδηγού.

Ως οδηγός αγώνων αυτά που κάνουν τον Jimy Clark ξεχωριστό, αν όχι μοναδικό, δεν είναι ότι όπως αρκετοί άλλοι την εποχή εκείνη ήταν κι αυτός allrounder.

Ο,τι δηλαδή συμμετείχε σχεδόν παντού, όπως F1, Βρετανικό πρωτάθλημα τουρισμού, 500 μίλια Ινδιανάπολης, Tasman series, F2, RA.C. rally, 24 ώρες του Le Man, N.A.S.C.A.R. Ούτε πως ήταν δυο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής F1 και νικητής στα 500 μίλια Ινδιανάπολης.

Δεν είναι μόνος σε αυτή τη μικρή κατηγορία. Ο ομόλογός του στην Lotus π.χ. ο Grahman Hill, τα είχε πετύχει και αυτός αυτά.

Αλλά μόνον αυτός είχε από την πρώτη του σεζόν στην F1 έως την τελευταία πάντα παρουσίες στο βάθρο, ενώ από το '62 έως το '68 είχε σε κάθε χρονιά πρώτες νίκες.

Επίσης μόνον αυτός σε επίπεδο συμμετοχών με μονοθέσια αυτοκίνητα είχε κάτσει αποκλειστικά σε μπάκετ Lotus. Τέλος, είχε το απαράμιλλο χάρισμα να είναι «...τόσο απαλός, τόσο καθαρός, τόσο φινετσάτος. Ποτέ δεν συμπεριφέρθηκε βίαια σε αυτοκίνητο, το χάιδευε και το όριζε», όπως είπε για αυτόν ο έτερος Σκοτσέζος πρωταθλητής J. Stewart.

Read more...
 
Αλέξης Σοφιανόπουλος – (Τρίτη 4 Απριλίου 2017) PDF Print E-mail

Γνώρισα τον Αλέξη Σοφιανόπουλο, αρχές της δεκαετίας του '70. Στους αγώνες. Έβλεπα και τη δουλειά του, που ήταν διαφορετική. Χωρίς καμιά αμφιβολία, κόμιζε έναν αέρα φωτογραφικής ανανέωσης στο Ελληνικό αγωνιστικό γίγνεσθαι. Χρησιμοποιούσε ευρυγώνιους, σούπερ τελέ, αλλά και μηχανές 6Χ7. Έκανε ξεχωριστά πορτραίτα, δούλευε πάνω σε άλλα κάδρα.

Ήταν άνθρωπος της εποχής του. Για την ακρίβεια μπροστά, αρκετά μπροστά από την εποχή του. Μα ταυτόχρονα, εκείνη την εποχή, η Ελλάδα βρισκόταν πίσω από την εποχή της. ΄Ετσι το κενό ήταν μεγάλο. Όπως και νάχει, ο Αλέξης δεν ξεχώριζε μόνον από τον τρόπο που φωτογράφιζε, ξεχώριζε και ως άνθρωπος. Από τον τρόπο που ντυνόταν, που συμπεριφερόταν. Ευγενής, εγκάρδιος και συμπαθής.  Τα γράφω όλα αυτά διότι πρόσφατα ό Τάσος μου είπε ότι συναντήθηκαν τυχαία με τον Αλέξη, μίλησαν, θυμήθηκαν και συγκινήθηκαν.

...Μάιος 1977                                     Διονυσίου Αρεοπαγίτου                                           ...Μαίος 2011

Κι έτσι θυμήθηκα κι εγώ με τη σειρά μου, όταν πριν σαράντα χρόνια βρεθήκαμε υπό κοινή επαγγελματική σκέπη, τις λίγες δουλειές που κάμαμε μαζί και εκείνο το 24ο Δ.Ρ.Α. όταν συνταξιδέψαμε την τελευταία μέρα του Μαίου του '77 μέχρι την Καλαμπάκα. Σε μια άλλη Ελλάδα. Για ένα διαφορετικό αγώνα, που ο χρόνος τον έχει τυλίξει με μια λαμπερή νοσταλγία. Αλλά και σε μια διαφορετική πρακτική, όπου η φωτογραφία ήταν περισσότερο καλλιτέχνημα και λιγότερο χειρισμός υπολογιστών.

Μερικές εικόνες και λίγα λόγια από τότε, θα θυμίσουν σε μερικούς ή θα γνωρίσουν σε άλλους, πρόσωπα, γεγονότα και συμβάντα.

Read more...
 
Roger Clark – (Τρίτη 31 Ιανουαρίου 2017) PDF Print E-mail

Γενάρης ’98, βραδάκι παραμονή εκκίνησης του 66ου rally Monte Carlo. Aνάμεσα από το Casino και το Cafe de Paris, η Ford παρουσιάζει την ομάδα της. Είναι η τελευταία χρονιά που θα συμμετείχε με Escort στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ράλυ.


Πληρώματα ο τετράκις παγκόσμιος ΚΚΚ με τον συνωνόματο Repo (#7)  και οι Βέλγοι Bruno Τhiry - Stephane Prevot (#8). Πέρα από τα χρώματα των χορηγών, διακρίνεται στα εμπρόσθια φτερά η φιγούρα του Roger Clark με την ημερομηνία γέννησης και θανάτου του (1939 – 1998). Ο Βρετανός ράλυμαν είχε χάσει τη ζωή του στις 12 εκείνου του Γενάρη, στα 59 του χρόνια από εγκεφαλικό επεισόδιο και η Ford δεν τον λησμόνησε. Δεκαπέντε χρόνια συνεργασίας ήταν αυτά.

Συνεπώνυμος, και σχεδόν συνομίληκος με τον Σκωτσέζο Jim (1936 - 1968), δεν είχε την τύχη να στεφθεί παγκόσμιος πρωταθλητής, αλλά έκανε περήφανους τους συμπατριώτες του, καθώς το ΄72, έσπασε μια αρνητική παράδοση 13 ετών, επικρατώντας στο R.A.C. με Escort, νικώντας όλους τους Σκανδιναβούς, που κυριαρχούσαν μέσα στο Ηνωμένο Βασίλειο επί μακρώ. Τέσσερα χρόνια αργότερα, το ΄76, με την δεύτερη νίκη του στο R.A.C., οδηγώντας πιά MK II, έγινε ο πρώτος Βρετανός που κέρδιζε αγώνα του νεοσύστατου WRC.

Πέρα από τις διακρίσεις όμως, ο Roger «το είχε». Λίγες εικόνες μας το αποδεικνύουν.

Read more...
 
Η Σιδηρά Κυρία και η Rover - (Παρασκευή 27 Ιανουαρίου 2017) PDF Print E-mail

Επιστρέφοντας από την Μ. Βρετανία και την παρουσίαση του νέου Countryman, ενός παραδοσιακού, κάποτε, Βρετανικού αυτοκινήτου, αλλά  Βαυαρικών συμφερόντων πλέον, μια ματιά, στα τοπικά φύλλα, τόσο στη Daily Telegraph, όσο και στην, επιτομή του ταμπλόιντ, Sun, έφερε μια ενδιαφέρουσα είδηση.

H σιδηρά κυρία, της Βρετανικής πολιτικής σκηνής, η Margaret Thatcher, η πρώτη γυναίκα αρχηγός του συντηρητικού κόμματος και η πρώτη γυναίκα πρωθυπουργός του Ηνωμένου Βασιλείου, έκανε κάτι ασυνήθιστο προκειμένου να βοηθήσει την αυτοκινητοβιομηχανία του τόπου της, το καλοκαίρι του ΄86.

Για να δώσει μια ώθηση στην Rover, που τόσο την είχε ανάγκη, καθώς πολεμούσε με τα ξεπερασμένα Maestro και Μontego, έπεσε η ιδέα να οδηγήσει την ναυαρχίδα του εργοστασίου, το μοντέλο 800,  που τότε λανσαρίστηκε, αντικαθιστώντας το SD1.

Υπήρχε όμως ένα πρόβλημα.

Read more...
 
More Articles...
<< Start < Prev 1 2 3 Next > End >>

Page 1 of 3