περί ηλεκτροκίνησης - Παρασκευή 30 Οκτωβρίου 2015 |
Είναι τεράστιο το σκαλοπάτι που χωρίζει την αυτοκίνηση των θερμικών κινητήρων από την ηλεκτροκίνηση. Αποτελεί σχεδόν άλλο τρόπο κίνησης. Τόσο σε καθημερινές συνήθειες, αφού δεν ανεφοδιάζεσαι αλλά φορτίζεις, συνεπώς ξεχνάς τα υγρά καύσιμα, όσο σε επίπεδο συντήρησης. Ένα ηλεκτρικό μοτέρ, δεν χρειάζεται ούτε λάδια, ούτε ρυθμίσεις, ούτε αντλίες, ούτε άλλα λιπαντικά.
Κι όταν λέμε ηλεκτρικό, εννοούμε αμιγώς ηλεκτρικό. Αυτά τα range extender, τα hybrid plug in, οι προτάσεις τύπου Ampera, δεν πρέπει να λογαριάζονται ως δείγματα καθαρόαιμης ηλεκτροκίνησης, όπως οτιδήποτε επιβάλει έστω και περιστασιακά την επίσκεψη σε σταθμούς καυσίμων, ή ακόμα πιο πολύ την χρήση μίζας και κατά συνέπεια την ενεργοποίηση θερμικού κινητήρα. Είναι περίπου βέβαιο όμως, ότι όσο πιο γρήγορα η ηλεκτροκίνηση αποκτήσει ελαφρότερους, μικρότερους, αποδοτικότερους συσσωρευτές, που θα φορτίζουν γρηγορότερα, που θα αντέχουν πολλούς κύκλους φόρτισης χωρίς να χάνουν σε απόδοση, τόσο πιο πολύ θα απειλήσουν τους θερμικούς. αντιπάλους τους.
|