Gunman & November Man - Πέμπτη 2 Απριλίου 2015 |
E! δεν είναι αυτό, ακριβώς, που περιμένεις από τον Sean Penn. Ανακαλύπτεις βέβαια κάποιες σημειώσεις για την σημασία της αληθινής, ισχυρής φιλίας, όπως και το ακριβώς αντίθετο, δηλαδή την απώλεια της καθώς και τα συνεπακόλουθα.
Έντονο και το στοιχείο του έρωτα καθώς και το τι είναι δυνατόν να κάνει κάποιος, κάποια, μέχρι που μπορεί να φτάσει, υποτασσόμενος στην εξουσία του. Δεν λησμονούμε και το ηθογραφικό κομμάτι που προβάλλεται και λειτουργεί ως ιδεολογικός άξονας. Ο Τρίτος Κόσμος που λειτουργεί ως ένας τεράστιος ανεκμετάλλευτος πλούτος τον οποίον ορέγονται ανενδοίαστα οι πολυεθνικές. Μέσα από σκοτεινά κανάλια δεν διστάζουν να προχωρούν σε δολοφονίες, προκειμένου να πετύχουν τους σκοπούς τους. Όλα τούτα, ανάμεσα σε ένα απίστευτο πιστολίδι, πολλούς κινηματογραφικούς φόνους και αντίστοιχη βία. Εντυπωσιακά πλάνα, ενδιαφέροντες φωτισμοί, ήχοι κλείστρων όπλων και ανελέητα κυνηγητά. Πέρα από τον Penn, υπάρχει, για να μην πούμε κυριαρχεί και η Ρωμαία Jasmine Trinca. Αυτό το πλάσμα, που στην συγκεκριμένη παραγωγή, δεν έχει αποφασίσει αν είναι κορίτσι ή γυναίκα, αλλά που συγκεντρώνει τα πλεονεκτήματα και των δύο. Κοντά της, ο γοητευτικός σε πληθώρα ρόλων Ray Winstone και ο Javier Bardem. Σχεδόν 30 χρόνια μετά το Αt the close range, εκεί όπου ακούγεται και η φωνή της προηγούμενης συζύγου του Madonna, στο ταιριαστό για την περίπτωση Live to tell, ο Penn, είναι πιο αξιοπρόσεκτος ακόμα και σε αυτούς τους «μαζικούς» ρόλους. Είναι επίσης πιο γυμνασμένος, στα όρια του ακραίου με τη γράμμωση και τον όγκο που συχνά μας επιδεικνύει. Κι όλα αυτά στην ηλικία των 55 χρονών, διακοσμημένα μάλιστα με δυο χρυσά αγαλματίδια της Ακαδημίας Κινηματογράφου και έντονη πολιτική, κοινωνική, φιλανθρωπική και αντιπολεμική δράση. Τέλος αυτές οι δυο ταινίες του, με το χρονικό σκαλοπάτι που μεσολαβεί μας δίνουν άλλη μια φορά το χάσμα στο κόστος των παραγωγών. Κάτι περισσότερο από 6 εκ. δολάρια η πρώτη, 40 κόστισε το Gunman!
Με διαφορετικό σενάριο, αλλά παρόμοια πλοκή, δηλαδή πιστολίδι, πολλούς κινηματογραφικούς φόνους, μάχες σώμα με σώμα, βία, αίμα και τους ενισχυμένους ήχους από τα μέταλλα των κλείστρων των όπλων, μεθοδεύεται το σενάριο στο November Man. Πρωταγωνιστής και εδώ, ένας ώριμος άνδρας, καθώς όσοι ευτυχούν να φθάσουν τα 62, έτσι πρέπει να θεωρούνται. Ο μέχρι το 2005, και για τέσσερις ταινίες James Bond, συναντά την Olga Kurilenko, που επίσης έχει βρεθεί στα πλατώ ταινίας Bond, του Quantum of Solace, το 2008 και συνθέτουν τα πρόσωπα κλειδιά της υπόθεσης. Μας οδηγούν στα σκοτεινά, ενίοτε και βρώμικα μονοπάτια των μυστικών υπηρεσιών, τα παιχνίδια που παίζονται στην παγκόσμια σκακιέρα, σε μια αναμέτρηση όπου δυσκολεύεσαι να καταλάβεις πόσο κακοί είναι οι κακοί και πόσο καλοί είναι οι καλοί. Ανατροπές επί ανατροπών και στο φόντο τα αίσχη που συνέβησαν στον πόλεμο της Τσετσενίας. Υπάρχει ένα τέλος ευτυχές, αποδίδεται δικαιοσύνη, ο κόσμος αποκτά τις εύθραυστες ισορροπίες του και εμείς ένα χαμόγελο αισιοδοξίας. Με τόσο φονικό και τέτοιο καταιγσμό πυρός θα ήταν και κρίμα να μην ολοκληρωθεί έτσι... Πέρα από το φανστασιακή πλοκή πάντως, επιχειρείται σεναρικά μια γέφυρα με την πραγματικότητα σε ότι αφορά την ανατίναξη κτιρίου που πυτοδότησε τον δεύτερο πόλεμο της Τστσενίας. Μια αναμέτρηση που στοίχισε, περίπου, 70.000 νεκρούς. Δεν θα μπορούσαμε να πούμε ότι έγινε θερμά αποδεκτό από τους κριτικούς, αυτό όμως καθόλου δεν το εμπόδισε να εισπράξει, κατ΄αρχήν, τα υπερδιπλάσια (32,6 εκ. δολ) από τον προϋπολογισμό του (15 εκ.δολ.)
|