Jeep: Τότε και τώρα - Δευτέρα 9 Μαρτίου 2015 PDF Print E-mail

O πόλεμος είναι πατέρας και κυρίαρχος των πάντων, όπως μας προειδοποίησε ο Ηράκλειτος πριν από 2.600 χρόνια: «πόλεμος πάντων μὲν πατήρ ἐστι, πάντων δὲ βασιλεύς»
Η ρήση του Εφέσιου ατυχώς για την ανθρωπότητα δείχνει να έχει εφαρμογή μέχρι τον 21ο αιώνα, παρά τις όποιες εξελίξεις του ανθρώπινου γένους.
Ένα άριστο δείγμα που αποδεικνύει τη διορατικότητα του Έλληνα φιλόσοφου είναι η παρουσία της Jeep στο παγκόσμιο αυτοκινητικό γίγνεσθαι.

Ότι υπάρχει σήμερα, γεννήθηκε από τις ανάγκες του Αμερικάνικου Γενικού Επιτελείου. Έτσι ντο θέρος του '40 η Αμερικανική κυβέρνηση προκήρυξε διαγωνισμό για την προμήθεια ενός ελαφριού οχήματος αναγνώρισης με τις εξής προδιαγραφές: Βάρος κάτω των 589 κιλών, ωφέλιμο φορτίο 272 κιλά, μεταξόνιο μικρότερο από 1,9 μ. ύψος λιγότερο από 914χιλ., τετρακίνηση με βοηθητικό κιβώτιο δυο ταχυτήτων , αναδιπλούμενο παρμπρίζ, φώτα συσκότισης.



Τρία εργοστάσια ανταποκρίθηκαν. Η Willys-Overland η Bantam Car Manufacturing Company και η Ford.
Σχεδιαστές και μηχανικοί όλων των εργοστασίων εργάστηκαν ταχύτατα και σε λιγότερο από δυο μήνες παρέδωσαν τα πρωτότυπά τους. προς έλεγχο και δοκιμή.
Άμεσα έλαβαν και οι τρεις εταιρείες την εντολή να παραδώσουν αλλά 70 οχήματα. Ταυτόχρονα έγινε σαφές ότι το όριο του βάρους ήταν εκτός πραγματικότητας και αναθεωρήθηκε. Παραδόθηκαν άλλα 1.500 οχήματα από κάθε εργοστάσιο μετά την άνοιξη του '41 και τότε η κυβέρνηση μετά από εξαντλητικές δοκιμές,πήρε την απόφασή της. Έδωσε το συμβόλαιο στη  Willys-Overland και εγεννήθη το Jeep.

Υπάρχουν διάφορες ερμηνείες για το πως προήλθε η ονομασία, αλλά αυτό που έχει σημασία, είναι ότι καθώς η Willys-Overland κατασκεύασε πάνω από 368.000 οχήματα και ακολούθως η Ford, ύστερα από άδεια, άλλα 277.000, για τις ανάγκες των συμμαχικών ενόπλων δυνάμεων, το αξιόπιστο αυτό όχημα, με όλα τα υπηρεσιακά του προσόντα αναμφίβολα συνέβαλε στην τελική επικράτηση
Ο πόλεμος τελείωσε αλλά όχι και οι ανάγκες για τετρακίνητα οχήματα., έτσι η Willys κατοχύρωσε το εμπορικό σήμα «Jeep» και ξεκίνησε η παραγωγή πολιτικών αυτοκινήτων, με το όνομα Jeep.

Έχουν περάσει εβδομήντα χρόνια από τότε και η Jeep δικαιωματικά έχει τον τίτλο της παλαιότερης φίρμας μαζικής παραγωγής τετρακίνητων οχημάτων. Η Land Rover είναι κατά τρία χρόνια νεώτερη.
Το 1953 πουλήθηκε στον βιομήχανο Henry J. Kaiser, στο υψηλό για την εποχή ποσό των 60 εκατομμυρίων δολαρίων. Παρέμεινε αδιάκοπα στην παραγωγή παρουσιάζοντας δεκάδες μοντέλα πάντα με την ίδια τετρακίνητη λογική, είτε για να εξυπηρετήσουν επαγγελματικούς σκοπούς είτε για να προσφέρουν ψυχαγωγία. Υπάρχει ο ισχυρισμός ότι είναι η πλέον αναγνωρίσιμη Αμερικάνικη εμπορική επωνυμία μετά το γνωστό αναψυκτικό.

Τον Αύγουστο του 2014 πέρασε στην κυριότητα της νεοιδρυθείσας Fiat Chrysler Automobiles. Σε τεχνικό, υπηρεσιακό επίπεδο υπάρχει μια τεράστια διαφορά από τα πρώτα μεταπολεμικά Jeep και στο σημερινό Renegade, που χτίζεται πάνω στο πάτωμα του 500 Χ, το οποίο φέρει την νέα αρχιτεκτονική δόμησης 4Χ4 small wide.

Αλλά έτσι είναι πάνω στον πλανήτη που ζούμε και για να επιστρέψουμε από εκεί που ξεκινήσαμε:«Τα πάντα ρεί», όπως επίσης μας έχει πληροφορήσει ο Εφέσιος