Άνθρωποι & απώλειες, διακρίσεις & γεγονότα - Δευτέρα 24 Ιουνίου 2013 PDF Print E-mail

Ο θάνατος του Allan Simonsen, σκίασε τη φετινή διοργάνωση, του φημισμένου αγώνα των 24 ωρών του Le Mans. Ο 34χρονος Δανός οδηγός, ένας allrounder επαγγελματίας με το σημερινό νόημα του όρου, αφήνει πίσω του, σύζυγο και μια κόρη ενός έτους. Το δυστύχημα που συνέβη στο τρίτο μόλις γύρο είναι δυσερμήνευτο. Οδηγώντας μια Aston Martin Vantage με την οποία μάλιστα είχε πετύχει τον ταχύτερο χρόνο στην κατηγορία του (GTE Am με 3:57.776), έστριψε στην Terrte Rouge, γλίστρησε λίγο η ουρά και την επόμενη χρονική στιγμή ξεκόλησε απότομα όλο το αυτοκίνητο από την άλλη πλευρά και αφρενάριστο συνετρίβη πάνω στα αρμκό. Σχεδόν ανεξήγητο. Ο οδηγός, ανεσύρθη βαριά τραυματισμένος και παρά τις προσπάθειες της ιατρικής ομάδας κατέληξε μετά από λίγο, μέσα στο ιατρικό κέντρο της πίστας, όπως ανέφερε το σχετικό ρεοπρτάζ.

Allan Simonsen

Ο εκλιπών, ήταν πεπειραμένος οδηγός. Ακολουθούσε διεθνή καριέρα από το 2000, ενώ είχε, από το 2007, επτά διαδοχικές συμμετοχές στο Le Mans με καλύτερο αποτέλεσμα το 2010, όταν τερμάτισε 12ος γενικής και 2ος στην κλάση του με μια Ferrari 430 GT2.

Στον αντίποδα, βρίσκεται ο συμπατριώτης του, Tom Kristensen. Η πρώτη του συμμετοχή στον εξαντλητικό αγώνα ήταν το 1997, στα 29 του χρόνια, μαζί με τον St. Johanson και τον Mic.Alboreto στην ομάδα του Τ. Walkinshaw. Πρώτη συμμετοχή, πρώτη νίκη. Εντάξει το έχουν κάνει κι άλλοι αυτό και μάλιστα αρκετά νεώτεροι. Αν δεν με απατά η μνήμη μου, οι δυο Αυστριακοί. Το ΄65 ο J. Rindt στα 23 του και 31 χρόνια αργότερα, το ’96, ο A. Wurz στα 22 του. O Johan, o Michele και ο Tom δεν ζούν πιά, αλλά αυτό το σπορ, έχει το χαρακτηριστικό ότι προχωρεί πάντα ανεξάρτητα από τις απώλειες. Διότι πάντα υπάρχουν περισσότεροι πρόθυμοι να καλύψουν τις κενές θέσεις, αυτών που αναχωρούν.

Tom Kristensen

Ο Kristensen λοιπόν, επίσης συμπατριώτης του φημισμένου παραμυθά Hans Christian Andersen σιγά – σιγά έκτισε το δικό του απίστευτο μύθο. Εντάξει και μέχρι το 2004. Με πέντε διαδοχικές νίκες ισοφάρισε το ρεκόρ νικών του Βέλγου J. Ickx. Αλλά ακολούθησαν άλλες τρείς φτάνοντας στο απλησίαστο νούμερο εννέα. Όσοι και οι τίτλοι του S. Loeb στο WRC. Κι’ αν ο Γάλλος βαρέθηκε ή κουράστηκε να πρωταγωνιστεί ας δούμε αν του χρόνου, ο Δανός θα έχει διψήφιο νούμερο νικών. Μοναδικές και οι στιγμές του ένθερμου εναγκαλισμού του με τον Ickx στον τερματισμό, πριν το podium και πάνω σε αυτό. Ο Βέλγος είναι άλλη μια πελώρια προσωπικότητα με νίκες και παρ’ ολίγο τίτλο στην F1, νίκες στο Le Mans, και στο Paris Dakar. Πράγματα που δεν γίνονται στις μέρες μας.

Στα 45 του πια, ο Kristensen,στο φετινό podium, ήταν μετρημένος και θλιμμένος για την απώλεια του Simonsen, ενώ αφιέρωσε τη νίκη του στον αδικοχαμένο συμπατριώτη του. Στα δεξιά του, δεύτερος με την ομάδα της Toyota, βρισκόταν ο Antony Davidson. Ο 34χρονος Βρετανός, συμμετείχε φέτος για έκτη φορά στον αγώνα. Στην περσινή διοργάνωση είχε ένα τρομακρικό ατύχημα από το οποίο ανεσύρθη με συντετριμμένους σπονδύλους. Μετά από επεμβάσεις και αρκετή αναμονή ξαναγύρισε φέτος υγιής, ανταγωνιστικός και μαζί με τον Wurz και τον Ελβετό S. Buemi, ανέβηκε στη δεύτερη θέση του βάθρου, τεράστια επιτυχία αν αναλογισθούμε την κραταιά κυριαρχία των Audi.

 

 

 

Antony Davidson

Τα μηχανοκίνητα σπορ, ασκούν μια τεράστια έλξη παρά την επικινδυνότητα που αναδύουν. Ίσως και για αυτό ακριβώς. Ίσως μάλιστα πάψουν να είναι τόσο θελκτικά αν κάποτε η τεχνολογία και ο χρόνος, μας κομίσουν ασφαλείς αγώνες, πράγμα όχι και τόσο εφικτό, τουλάχιστον με αυτά που γνωρίζουνμε και καταλαβαίνουμε σήμερα. Μέχρι τότε κι άν συμβεί ποτέ αυτό, θα γίνονται ολοένα και πιο ασφαλείς, αλλά δεν θα πάψουμε να μετρούμε θύματα έστω και σποραδικά.


Jochen Rindt Le Mans '65. Άλλες εποχές

.                                                                                                 Alex Wurz