H νέα 911 (κάτι παραπάνω από «καλό» αυτοκίνητο) (29.01.2012) |
Στην ευρύτερη περιοχή της Valencia, γνωριστήκαμε την νέα 911 Carrera. Κάτω από έναν ανοιξιάτικο ουρανό με θερμοκρασίες αρκετά υψηλότερες από τις Ελληνικές, παρουσίαστηκε η τελευταία γενιά του διαχρονικότερου κουπέ της αυτοκινητικής ιστορίας. Η έβδομη γενιά λοιπόν της 911, γνωστή και ως 991, ήρθε κατάφορτη τεχνολογίας και έμφορτη σημαντικών εξελίξεων. Έτσι επιγραμματικά, ας αναφερθεί το Porsche Dynamic Chassis Control, που αναδιαρθρώθηκε εκ βάθρων, το Porsche Torque Vectoring, που προσφέρεται σε δυο εκδόσεις, αλλά και οι βελτιώσεις στο PCM, με τέσσερις νέους αισθητήρες. Τώρα πως γίνεται και το εξακύλινδρο επίπεδο μοτέρ της, ενώ είναι μικρότερου κυβισμού (- 200 κ.εκ.), να παράγει περισσότερη ισχύ (+5 ίππους),να δαπανά λιγότερο καύσιμο (-16%), ενώ με 194 γρ./χλμ. CO2, να είναι το πρώτο σπορ αυτοκίνητο της Porsche που βρίσκεται κάτω από τα 200 γρ./χλμ. είναι κάτι που μπορούν να το απαντήσουν οι τεχνολόγοι του εργοστασίου. Παραπλήσια απάντηση θα δοθεί και στο ερώτημα πως το νέο επανασχεδιασμένο (κατασκευασμένο από αλουμίνιο και χάλυβα) αμάξωμα, είναι κατά 45 κιλά ελαφρύτερο από το προηγούμενο, ενώ η ακαμψία του αυξήθηκε κατά 20%. Οι απαντήσεις είναι προφανείς. Μέσα από συνεχή έρευνα και εξέλιξη. Να μην λησμονηθεί επίσης, ότι είναι το πρώτο όχημα μαζικής παραγωγής με επτατάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Λίγο ή πολύ βέβαια, όλα αυτά καθώς και πολλά άλλα τεχνικά χαρακτηριστικά είναι γνωστά από τον Σεπτέμβρη του 2011, οπότε και παρουσιάστηκε στο σαλόνι της Φρανκφούρτης. Αυτό που αναμενόταν με ανυπομονησία ήταν η δια ζώσης επαφή με την 7η γενιά της 911, πράγμα που έλαβε χώρα, στους δρόμους γύρω από την Ισπανική πόλη. Η πρώτη η γνωριμία έγινε στον ελεγχόμενο χώρο μεγάλου parking στο λιμάνι. Εκεί έμπειροι οδηγοί του εργοστασίου έδειξαν το Launch Control και το σύνολο των ηλεκτρονικών πακέτων που φέρει το όχημα, σε μια πολύ στενή, κλειστή ενίοτε και επί τούτου βρεγμένη διαδρομή. Η ουσιαστική γνωριμία όμως έγινε την επόμενη μέρα, σε ένα σύνολο σχεδόν 200 χιλιομέτρων που περιελάμβανε κάθε κάθε είδος δρόμου, από ανοικτό αυτοκινητόδρομο (Α-3 για Μαδρίτη), επίπεδους ήσυχους επαρχιακούς, αλλά και “στριφτερές” ιδιαίτερης ομορφιάς ορεινές διαδρομές (Serre del Caballon) όπου η νέα 911 ξεδίπλωσε το χαρακτήρα της.
Αν και η 911 δεν έχει ανάγκη από ορισμούς, περιορισμούς και εποχές. Αποτελεί μια συνεχώς εξελισσόμενη ιδέα. Βέβαια ακούγεται προκλητικό, στην Ελλάδα του σήμερα, να διατεθούν 152.000€ για την πιο «οικονομική» Carrera. Εξεταζόμενο από άλλη οπτική αποτελεί μια ακόμα απόδειξη της αποτυχίας του φορολογικού συστήματος του τόπου. Ανίκανη η δημόσια μηχανή να σχεδιάσει, να εφαρμόσει ένα δίκαιο φορολογικό σύστημα νομοθετεί με πανικό και αδικία. Κοντά σε αυτό, κάθε φορά που βρισκόμαστε σε αποστολή στο εξωτερικό είμαστε, εκ των πραγμάτων, υποχρεωμένοι, να αναλαμβάνουμε και το ρόλο του αυτόκλητου υπερασπιστή των τεκταινομένων στην Ελλάδα. Αντε τώρα, να κάνεις μια σύντομη αναδρομή στο πρόσφατο παρελθόν, να μιλήσεις με νούμερα, με συνιστώσες, για το ιστορικό προτσές (sic), και να φθάσεις στο σήμερα δικαιολογώντας, δικαιώνοντας τον μέσο Έλληνα. Ανεξάρτητα από όλα τούτα, η νέα 911 είναι κάτι παραπάνω από ένα «καλό» αυτοκίνητο. Είναι ένα σύμβολο, που οδεύει στο μισό αιώνα αδιάλειπτης παρουσίας στο παγκόσμιο αυτοκινητικό γίγνεσθαι. Σε ένα τόσο σκληρά ανταγωνιστικό κόσμο, αυτό, μόνον τυχαίο δεν είναι. Ολίγα περί Valencia Όπως και να έχει το θέμα, η Valencia είναι μια ανοικτή πόλη. Οι λίγες ώρες που βρέθηκα εκεί, δεν μου δίνουν το δικαίωμα ούτε να την γνωρίσω ούτε πολύ περισσότερο να την κρίνω, μιλώ μόνον για μια πρώτη εικόνα. Έτσι μετά τον απέραντα βίαιο και τραγικό εμφύλιο που βίωσε η χώρα στον μεσοπόλεμο, η πόλη βρέθηκε σε ιδιαίτερα δεινή θέση. Η τοπική διάλεκτος απαγορεύτηκε να ομιλείται και να διδάσκεται, καθώς το καθεστώς του Καουντίγιο δεν είχε ευαισθησίες, ειδικά στους δημοκρατικούς θύλακες όπως ήταν και η Valencia. Αντίθετα στις μέρες μας η διδασκαλία της Valencian είναι υποχρεωτική. Το ’57 η πόλη βίωσε μια τρομερή πλημμύρα, που ανάγκασε τις αρχές σε μια σειρά μεγάλων έργων προκειμένου να μην επαναληφθούν οι ίδιες καταστάσεις.
Στις μέρες μας η Valencia προφανώς βιώνει την λαμπρότερη περίοδό της. Με δήμαρχο από το 1991(!) τη Rita Barberá, φιλοξενεί τόσο τον παγκοσμίως φημισμένο ιστιοπλοϊκό αγώνα Americas cup όπως και το Ευρωπαϊκό αγώνα Grand Prix της F1 . Η πόλη που γέννησε τον Santiago Calatrava φέρει έντονα την υπογραφή του, αλλά ταυτόχρονα διατηρεί το χρώμα του παρελθόντος. Στην ευρύτερη περιοχή, βρίθουν οι πορτοκαλεώνες, εκτεταμένοι, καλοσυντηρημένοι, με τα δένδρα κατάφορτα από καρπούς, δώρο αληθινό της φύσης που οι ντόπιοι το αξιοποιούν στο έπακρο. Μια μικρή, αλλά εξαίρετη γεύση από το παρελθόν, κυριολεκτικώς και μεταφορικώς, είχα από την επίσκεψη στο παλιό τμήμα της πόλης όπου βρίσκεται η παραδοσιακή ταβέρνα «Casa Montana» που σε 24 χρόνια θα κλείσει δύο αιώνες(!) λειτουργίας. Εκεί βρέθηκα εξ αιτίας της τυχαίας γνωριμίας με δυο Θεσσαλονικείς που ζούν και εργάζονται εκεί. Της Κατερίνας και του Πάνου (γνωστού και με το παρονόμι «Δόκιμος»), και είχα τη τύχη τόσο της συναναστροφής μαζί τους όσο και ενός γεύματος. Ας είναι καλά ο φίλος τους, έτερος (γνωστός) Θεσσαλονικεύς, ονόματι Χάρης, που συνταξιδεύαμε και μας σύστησε. |