Αστέρες & οχήματα (26.09.2010) |
![]() |
![]() |
![]() |
Μεταφέρω συντόμως : Ο Thierry Henry, που φέτος πήγε στας Η.Π.Α για τα τελευταία ένσημα, είναι κάτοχος Porsche Carrera GT, Mercedes SLR και Aston Martin Vanquish,ο Nicolas Anelka Superamerica Ferrari, ο Christiano Ronaldo Bugatti Veyron, ο Mathieu Valbuena Lamborghini Gallardo Spyder. Μάλιστα. Όταν ο Michael Ballack είχε πρωτοπάρει μεταγραφή στην Chelsea, υπέφερε από κάποιους τραυματισμούς και όταν κατέφθανε στις προπονήσεις με τη λευκή Lambo του σχολίαζαν οι κακεντρεχείς συμπαίκτες του: «έφθασε το ασθενοφόρο». Να μην λησμονήσουμε βεβαίως την καταστροφή της 599 GTB του C. Ronaldo όταν ακόμα ήταν στην Manchester και την πρόσφατη περιποίηση του R8 από τον Μario Balotelli. Τι μπορεί να σημαίνουν όλα τούτα; Ότι παιδιά 20 ή έστω νέοι 30 χρονών, έχουν τη δύναμη να αποκτήσουν μερικά από τα πιο εξωτικά ή ακριβά οχήματα του κόσμου δίνοντας μόνον ένα μικρό κλάσμα των ετήσιων αποδοχών τους. Χωρίς να έχουν οποιαδήποτε αυτοκινητική ή οδηγική κουλτούρα κατέχουν μερικά από τα καλύτερα αυτοκινητικά προϊόντα του πλανήτη.Δηλαδή όλοι οι άλλοι νεόπλουτοι έχουν; Έρχεται η επόμενη ερώτηση. Όχι ασφαλώς, εξ’ άλλου η τόσο αναπτυσσόμενη κατηγορία των πολυτελών οχημάτων εκεί ακριβώς οφείλει τη δύναμή της. Στην ασταμάτητη επέλαση των νεόπλουτων. Δεν έχει χαρακτήρα κοινωνικής κριτικής αυτό το σημείωμα, ούτε φιλοδοξεί να «βάλει τα πράγματα στη θέση τους».Θα περιοριστεί σε μια σειρά παρατηρήσεων. Οι σύγχρονοι ποδοσφαιριστές είναι πρωταγωνιστές ενός σόου που δίνεται σε διπλές παραστάσεις ανά εβδομάδα επί μήνες στην Ευρώπη. Προπόνηση, παιχνίδι, προπόνηση, αεροπλάνο, παιχνίδι εκτός έδρας και ούτω καθ’ εξής. Συλλογικό και ευρωπαϊκό επίπεδο, δηλαδή εθνικά πρωταθλήματα και Champions ή Europe league. Εκατομμύρια εισιτήρια, ανυπολόγιστος τηλεοπτικός χρόνος με τα αντίστοιχα δικαιώματα, διαφημίσεις, χρυσοί χορηγοί, μεγάλοι χορηγοί, τζίροι ασύλληπτοι, για να μην ακουμπήσουμε το βρώμικο κουτί της Πανδώρας, τη νόμιμη ή παράνομη στοιχηματική. Ε σε αυτό το πελώριο οικονομικό κύκλο να μην έχουν και οι πρωταγωνιστές αυτής της πανδαισίας, οι ποδοσφαιριστές το μερίδιο τους; Ε οι καλύτεροι να μην έχουν το μεγαλύτερο; Λογικό ακούγεται. Τι διαμαρτυρόμαστε;
Στην Ελλάδα, το φαινόμενο έχει μικρότερες διαστάσεις. Ο Djibril Cisse που φέρεται ως πραγματικά παθιασμένος με τα αυτοκίνητα, έχει ανάμεσα σε άλλα ένα Hummer H2 και μια Chrysler 300C, ενώ υποτίθεται ότι τον Σεπτέμβρη κατέστρεψε μία Bentley αξίας 300.000 €! Ανάλογα με τις κομμωτικές του προτιμήσεις και τη δερματοστιξία του κινούνται και οι αυτοκινητικές του επιλογές.
Και όχι δεν είναι το ίδιο. Όποιος παλιότερος θυμηθεί το Γιώργο Δεληκάρη να βολτάρει με τη Veloce Spyder Πειραιά και Καλλιθέα πριν από 35 χρόνια, ας μην προβεί σε συγκρίσεις. Δεν είναι ίδιο, πρώτον διότι ο Γιώργος ήξερε μπάλα και δεύτερον σημαντικότερον διότι η παγκόσμια κοινωνία τότε ήταν πιο ισορροπημένη. Ο Παναθηναϊκός (π.χ.) του Απ. Νικολαίδη δε χρωστούσε, οι πρωθυπουργοί δεν είχαν, ανάμεσα στα άλλα, την ιδιοκτησία ποδοσφαιρικών ομάδων, τα παιχνίδια παίζονταν στα γήπεδα όχι στα τηλεοπτικά στούντιο, από ποδοσφαιριστές και όχι από νεόπλουτους και τα ακριβά αυτοκίνητα ήταν περισσότερο μια σχέση και λιγότερο μια «Δήλωση».
|