Το Τατόι που δεν έγινε – (Παρασκευή 9 Νοεμβρίου 2018) PDF Print E-mail

Το 1972 διεξήχθη ένα περίεργο πρωτάθλημα ταχύτητας. Ο θανάσιμος τραυματισμός του Γιάννη «Μαύρου» Μεϊμαρίδη, τον Οκτώβρη της προηγούμενης χρονιάς στη Ρόδο, σήμανε το τέλος των streets circuits. Έτσι όλο το βάρος του θεσμού, πέρασε στο στρατιωτικό αεροδρόμιο της Δεκέλειας.

Εδώ εικονίζονται τέσσερις διεκδικητές του τίτλου, εκείνης της χρονιάς. Επικεφαλής ο  Γιώργος Μοσχούς με την GTAm της «Μότορ Ελλάς», μόλις διακρίνεται πίσω του η οροφή από το δεξιοτίμονο Escort της «Κοντέλης» που οδηγούσε ο Παύλος Μαδεντζής, ακολουθεί η γαλάζια «Άσσος» Α110 του «Σιρόκο» και η δυο – δυο της «Electronica» με τον G. Ragusa.

Στο Τατόι λοιπόν, τελέστηκαν έξι συνολικά αγώνες που σύστησαν τον τίτλο του πρωταθλητή ταχύτητας του ‘72. Ένα ακόμα ασυνήθιστο γεγονός ήταν ότι δυο από αυτές τις έξι αναμετρήσεις διοργανώθηκαν, την επόμενη χρονιά. Το ’73.  Ένας στις 28 Ιανουαρίου και ο τελευταίος, στις 11 Φεβρουαρίου. Η παραδοξότητα θα κλείσει με έναν αγώνα που δεν έγινε.

Για την ακρίβεια ήταν προγραμματισμένος στις 14 Ιανουαρίου.

Τελέστηκαν κανονικά, βάσει προγράμματος οι δοκιμές κατάταξης το Σαββάτο 13 Ιανουαρίου.

Συμμετείχαν 26 αυτοκίνητα. Οι 12 πρώτοι είχαν όπως αναφέρονται στον πίνακα, αριστερά.

Η GTAm του Μοσχού, έχοντας κάποιο τεχνικό πρόβλημα, δεν ήταν έτοιμη και του επετράπη να κάνει τις δοκιμές με κάποια ομάδας 1, Veloce.

Καμιά σημασία όμως, δεν είχαν τούτες οι επιδόσεις, καθώς την επόμενη μέρα μια χιονόπτωση έκανε προβληματική ακόμα και την προσέγγιση στο αεροδρόμιο.

Στις εικόνες που ακολουθούν αντικρίζουμε το μέγεθος του προβλήματος.

Ο «Ιαβέρης», που είχε αρχίσει να ξετυλίγει το μέγεθος του σπουδαίου ταλέντου του, έχει φθάσει με το ΤΤ στην πύλη του αεροδρομίου φορώντας ένα τακίμι ultra grip, έτοιμος, ως συνήθως, για όλα.

Με στενά ελαστικά στον πίσω άξονα και η μπερλινέτα του «Σιρόκο», στην νότια πύλη του Τατοίου μέσα στο λευκό τοπίο.

Περισσότερο περιπετειώδης πάντως, ήταν η άφιξη του φωτογράφου στο στρατιωτικό αεροδρόμιο. Πριν τα 17 του ο Τ.Α., έχει πάρει το πρωινό δρομολόγιο του Ο.Σ.Ε. από το σταθμό Λαρίσης, κατέβηκε στη Δεκέλεια, και απο εκεί ποδαράτο μέχρι το αεροδρόμιο. Πιο επίπονη η επιστροφή, μέσα στο χιονιά με το πόδι μέχρι τον ηλεκτρικό της Κηφισιάς.

Σε ότι αφορά την εξέλιξη του πρωταθλήματος ο Γιώργος κέρδισε τον αγώνα του Γενάρη, έκανε έναν φοβερό ταχύτερο γύρο στον αγώνα του Φλεβάρη (2’:11’’:8), όπου ένα σκασμένο ελαστικό τον έριξε στην 2η θέση πίσω από τον «Σιρόκο» ο οποίος με την σοφία και την μεθοδικότητα που τον διέκρινε, κατέκτησε με σχετική άνεση τον τίτλο, σημειώνοντας τρείς νίκες και δυο δεύτερες θέσεις .