για τα 70χρονα του Zuffenhausen (μέρος Ι/IV) – (Σαββάτο 21 Ιουλίου 2018) PDF Print E-mail

Κανείς δεν μπορούσε να προβλέψει ότι αυτό που ξεκίνησε προπολεμικά με την συνεργασία του ναζιστικού καθεστώτος τόσο σε πολιτικό, όσο και  πολεμικό επίπεδο, μπορούσε να εξελιχθεί, κόντρα στην συντριβή της Γερμανίας, και παρά τον εγκλεισμό του ιδρυτή στις φυλακές τις Dijon, σε ένα τόσο ισχυρό εμπορικό σήμα.


Η ιστορία της Porsche είναι πολύ Γερμανική, είναι ενδιαφέρουσα, ενώ στο τέλος αποδεικνύεται και άκρως επιτυχημένη. Επιτυχημένη κατ’ αρχάς διότι είναι κερδοφόρα ως επιχείρηση, ακολούθως διότι έχει μακρά πορεία.  Επίσης διότι αυτό που παράγει τυγχάνει καθολικής εκτίμησης και τέλος επειδή έχει πείσει το παγκόσμιο κοινό, ότι το πορτκλέ με το θυρεό από το Τσουφενχάουζεν, αποτελεί απόδειξη κοινωνικής επιτυχίας. Μοιραία το προϊόν μετατρέπεται έτσι, σε κάτι περισσότερο από καλό αυτοκίνητο.

Επτά επί επτά εικονογραφημένες, προσωπικού περιεχομένου, ιστορίες, σύνολο 49,  για τα 70χρονα της Porsche. Σε τέσσερις συνέχειες.

(μέρος πρώτο, από τέσσερα - Ιανουάριος 1993 – Σεπτέμβριος 2008)

 

Ιανουάριος ’93. Από το Ταίναρο έως το Διδυμότειχο, ένα είδος σάρωσης της πατρίδας, σε γεωγραφικό μήκος και πλάτος.

Σε μια εποχή που προετοίμαζε τα μελλοντικά της βήματα. Σε μια περίοδο μεσοβέζικη. Με την Ευρώπη να μας έρχεται μέσα από τις συνθήκες του Μάαστριχτ και του Σένγκεν, η κυβέρνηση Κων/νου Μητσοτάκη έμπαινε, χωρίς να το ξέρει, στους τελευταίους μήνες της ζωής της.

H ανομβρία πλήττει τον τόπο, αλλά η περίφημη απόσυρση έχει απογειώσει την αγορά αυτοκινήτου, όταν ο Βολιώτης πολίστας κορυφώνει τον τιτάνιο αγώνα του να μας ξεβλαχέψει.

Όπως και να έχει η Carrera 4, ήταν ένα πολύ σπάνιο αυτοκίνητο για το Ελληνικό μέτρο εκείνης της εποχής.

Ήταν τα 3.600 αερόψυκτα, κ.εκ της, οι 250 ίπποι της, η τετρακίνηση, αλλά και οι τόσο σημαντικές διαφορές από το μοντέλο που αντικατέστησε.

Με τον κωδικό 964 ήταν ένα απρόσιτο όνειρο.

Μετά από 3.200 χλμ. και πέντε μέρες συμβίωσης, με κάθε καιρική συνθήκη, ο χωρισμός δεν ήταν κάτι εύκολο.

Θα χρειάζονταν άλλα έντεκα χρόνια, από τον Γενάρη του 1993 για να πραγματοποιηθεί η ζεύξη Ρίου – Αντιρρίου, ένα πολύπλοκο τεχνικό έργο, και έως τότε η επικοινωνία ανάμεσα σε Πελοπόννησο και Στερεά θα την εξυπηρετούσαν αποκλειστικά τα φέρυ.

Η λευκή 964 ανάμεσα σε πιο ταπεινά τροχοφόρα.

 

 

Στους άδειους δρόμους της Ηπείρου. Με τα εμπρόσθια φτερά να ξεχωρίζουν.

 

Νέα Σάντα. Δέκα χρόνια πριν την εικόνα, τον Γενάρη του ’83, πέρασα αρκετά βράδια στα 5Φ όπου περήφανα ποζάρει μπροστά τους η Carrera 4. Λίγα μέτρα μακρύτερα έδρευε το μηχανοκίνητο σύνταγμα Πεζικού, στο στρατόπεδο Χατζηωάννου, αν ενθυμούμαι καλώς, άλλο ένα σημείο μιας αρκετά πολυκύμαντης θητείας.

 

 

Σεπτέμβριος 1999

Ταξίδι στας Η.Π.Α. Μichigan. Στις μεγαλειώδεις λίμνες.

Ann Arbor. Ζωντανή φοιτητούπολη και έδρα παγκοσμίου φήμης αυτοκινητικού περιοδικού.

Έχουν μαζεμένα 100 διαλεκτά οχήματα.

Ανάμεσά τους και μια γκρίζα Carrera 4 ως όχημα δοκιμής μακράς διαρκείας.

Ανήκουστα πράγματα.

Το βλέμμα έλκεται από την παρουσία της Boxster. Όνομα από την σύντμηση των λέξεων boxer & roadster.

Κάπου εδώ περνά η αερόψυξη στο παρελθόν, ενώ ο διομισάλιτρος ατμοσφαιρικός, μετακινείται λίγο πιο μπροστά και το σύνολο ταυτοποιείται ως κεντρομήχανο.

Λένε ότι η παρουσία της και η εμπορική της πορεία, έσωσε το εργοστάσιο από σημαντικά οικονομικά προβλήματα.

 

 

Παιχνιδιάρα και ατίθαση στην κίνηση, μέχρι που...

 

...μέχρι που ο Μίτσελ σου περνάει τα βραχιόλια για να μάθεις, να μην έχεις τάσεις για αντικοινωνικές συμπεριφορές.

 

Στην πατρίδα βέβαια τα πράγματα είναι διαφορετικά.

Στο βουνό όπου το 56 και το ’57 Borgward και Porsche έδωσαν ιστορικές μονομαχίες, μισό αιώνα και κάτι αργότερα μια Boxster ακολουθεί τα μονοπάτια της προγονικής 550 Spider. Η Borgward έχει σβήσει από τον χάρτη και η Porsche έχει αποκτήσει γιγαντιαίες διαστάσεις.

 

Πάρνηθα, και το παιχνίδι, παιχνίδι, σε μια από τις τελευταίες αριστερές φουρκέτες πριν την κορφή.

 

Εως το τελευταίο φως της μέρας.

 

Σεπτέμβριος 2009. Λομβαρδία. Ένα τοπίο εξαιρετικής ομορφιάς, περιμετρικά της μεγαλύτερης λίμνης της Ιταλίας, της Garda, επέλεξαν οι Γερμανοί ώστε να παρουσιάσουν τις νέες σειρές της 911 Targa.

 

Στο φέρυ που διαπόρθμευσε τα αυτοκίνητα απέναντι κατελήφθη ολοκληρωτικά από τα γερμανικά κουπέ, κάθε χρώματος.

 

Το φθινόπωρο ερχόταν με κάποια ελαφρά σύννεφα, που καθόλου δεν εμπόδισαν τις Targa να δικαιολογήσουν το όνομά τους.

 

το δεύτερο μέρος την Κυριακή 29 Ιουλίου