Αθήνα - Monte Carlo (’27 - ’39) – (Τρίτη 3 Ιουλίου 2018) PDF Print E-mail

Ενδιαφέρουσα και τολμηρή η ιδέα, να προστεθεί η Αθήνα, τον Γενάρη του  2019, ως σημείο εκκίνησης του Ιστορικού ράλυ Μόντε Κάρλο, ξύπνησε μνήμες.


Ένα μικρό αφιέρωμα, σε εποχές παλαιότερες όταν η ελληνική πρωτεύουσα, αποτελούσε κομμάτι του ιστορικότερου αγώνα ράλυ του κόσμου. Σήμερα οι προπολεμικές αναφορές. Μεθαύριο οι μεταπολεμικές.

 

 

Δεκάεξι χρόνια μετά τον πρώτο αγώνα, το 1927, και έξι μόλις διοργανώσεις, καθότι μεσολάβησε ο πρώτος Μεγάλος πόλεμος του 20ου αιώνα, μια από τις πόλεις που φιλοξενούσε τις εκκινήσεις, ήταν η Αθήνα.

Από το βιβλίο του Graham Robson «Monte Carlo rally the golden age», μια εξαιρετική δουλειά, βλέπουμε την περιγραφή του συγγραφέα.

Πως παρά τον ήπιο χειμώνα της Μεσογείου, η διάβαση των ορεινών όγκων της Βαλκανικής θα ήταν μια σφαγή, καθώς ο χειμώνας ενσκήπτει με μεγάλη σφοδρότητα.

Μας δίνει και το παράδειγμα του υπολοχαγού Lamarche, που ταλαιπωρήθηκε σε εκείνον το αγώνα, πρώτος από πολλούς που υπέφερε από τα λευκά Βαλκάνια.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ιδού η διαδρομή του 1931 και οι πόλεις που φιλοξένησαν την εκκίνηση. Μόλις 3.756 χιλιόμετρα η διαδρομή από την Αθήνα. Γίνεται σαφές ότι η συμμετοχή στα Μonte εκείνης της εποχής, ήταν μια πελώρια περιπέτεια.

 

Αρκετές οι συμμετοχές της Αθήνας το ’34, 26 για την ακρίβεια, καμιά Ελληνική. Ας ξεχωρίσουμε με το νο 101 πάνω στην Delahaye, την κυρία Lucy O'Reilly Schell, γεννημένη στα τέλη του 19ου αιώνα, από εύπορη οικογένεια και με ξεχωριστή παρουσία στο μότορσπορ, αρκετή ώστε να της δοθεί ο χαρακτηρισμός speedqueen. πριγκίπισσα της ταχύτητας. Ιδού πως υποδέχθηκε ο Ελληνικός Τύπος την άφιξή της.

Για όσους νομίζουν ότι κάτι τέτοιο ήταν εύκολο για μια γυναίκα στον μεσοπόλεμο, έστω αν ήταν και τόσο εύπορη όσο και η Lucy O'Reilly Schell, ας θυμηθούμε ότι στο θαυμαστό πριγκιπάτο του Μονακό το γυναικείο φύλο απέκτησε δικαίωμα ψήφου το 1962. Στη δε δημοκρατική Ελβετία δέκα χρόνια αργότερα, το ’72 ενώ στην οπισθοδρομική Τουρκία, την χρονιά που μας ήρθε η Lucy στην Αθήνα. Το ’34.

Στην αιωνία Ελλάδα, σε επίπεδο τοπικών - δημοτικών εκλογών το '30 και σε επίπεδο εθνικών - βουλευτικών εκλογών, το '52. όποτε τέλος πάντων, γίνονταν εκλογές.

 

Εκκίνηση του Rallye Monte Carlo του ’35 στην Αθήνα. Η λίστα με τα έξι πληρώματα που εκκίνησαν από τις 09:51 έως τις 09:56, εκείνο το πρωινό της 19ης Ιανουαρίου του ’35.

 

Ένα από τα έξι αυτοκίνητα αυτή η Chrysler Airflow με το νούμερο 46. Οδηγός ο Τh. Η. Wisdom όπως συνάγεται από τις συμμετοχές. Διακρίνουμε στο φόντο την μορφή του Παναθηναϊκού σταδίου, 38 μόλις χρόνια μετά την τέλεση των πρώτων σύγχρονων Ολυμπιακών αγώνων, εκεί.

 

Να και η διαδρομή του ’36. Η Αθήνα σταθερά στα σημεία εκκίνησης

 

Μια Hotchkiss με το νούμερο 2, πάνω στο πλασέ του rallye Monte Carlo. Δίπλα της, κομψός και γραβατοφορεμένος ο JeanTrevoux. Στα 31 του χρόνια τότε, ο Γάλλος οδηγός έχει ήδη μια νίκη ως συνοδηγός στο Monte, το ’32 δίπλα στον Louis Gas μέσα σε μια Hotchkiss AM 80S.

Στην ποιητική μαυρόασπρη εικόνα, τον βλέπουμε λίγες μέρες πριν την εκκίνηση του Monte, από την προπολεμική πόλη της Αθήνας μπροστά από τους στύλους του Ολυημπίου Διός. Πολύ περισσότερα για τον οδηγό και την εποχή του εδω: Ο Jean Τrevoux στους στύλους του Ολυμπίου Διός.

 

Από την εκκίνηση του Rallye Monte Carlo του ’37 στην Αθήνα. Ανάμεσα στην ομάδα που ποζάρει μπροστά στο Θέατρο Ηρώδου του Αττικού διακρίνονται, στο κέντρο η Λουκία Πάππου, δεύτερος από δεξιά ο Παναγής Γιαννουλάτος και τέταρτος από δεξιά ο Απόστολος Νικολαΐδης.

 

Οι Γιαννουλάτος και Νικολαΐδης παίρνουν εκκίνηση στο Rallye Monte Carlo του ’37 μπροστά στο Θέατρο Ηρώδου του Αττικού. Στην λίστα με τους 81 τερματίσαντες εκείνης της χρονιάς δεν εμφανίζονται. Μεταπολεμικά θα διατελέσουν κι οι δυο πρόεδροι της Ε.Λ.Π.Α. Ο Απόστολος Νικολαίδης θα διαδεχθεί, το θέρος του ‘61 τον Παναγή Γιαννουλάτο.

 

Controle de passage στο Rallye Monte Carlo του ’37 από τους εφόρους Θ. Πετρούτσο (δεξιά) και Λ. Πτέρη. Οι πινακίδες δείχνουν τη σωστή κατεύθυνση για τη Βέροια.

 

Τον Σεπτέμβριο του ’39 οι στρατιές της Βέρμαχτ, διασχίζουν τα σύνορα της Πολωνίας αρχίζοντας το μακρύ ταξίδι του σκότους, που στοίχισε περισσότερα από 50 εκατομμύρια θύματα.  Κάθε αυτοκινητική δραστηριότητα στην Ευρώπη σταματά. Μέχρι τότε, 13 από τα 18 Monte είχαν ξεκινήσει και από την Αθήνα.