Περί "κανονιών" και άλλων τινών (17.03.2010) |
Σε μια αγορά και κατ’ επέκταση σε μια κοινωνία με χρόνια νοσήματα, η κατάρρευση επιχειρήσεων δεν είναι κάτι το ασυνήθιστο. Όσο και αν αποτελεί ένα δυσάρεστο γεγονός είναι κάτι το αναμενόμενο. Αν μάλιστα εξερευνηθεί σε βάθος, ίσως να αποτελεί και το πρώτο αχνό σημάδι υγείας ή καλύτερα την πρώτη ένδειξη εξυγίανσης. Σαν ένα απόστημα που έσπασε. Προφανώς η αναφορά έχει να κάνει με την, αγορά του αυτοκινήτου. Η αναμενόμενη κατάρρευση ενός γνωστού και μεγάλου ονόματος στο χώρο της λιανικής, τροφοδότησε άλλη μια φορά παρόμοιες συζητήσεις, δημοσιεύματα και αποτελεί την αφορμή για τούτο το σημείωμα. Στο μικρό χρονικό διάστημα που η ύφεση πλήττει τον τόπο μας είναι η τρίτη μεγάλου μεγέθους επιχείρηση του κλάδου που υποκύπτει και προφανώς υπάρχουν πολύ περισσότερες μικρότερης επιφάνειας των οποίων η κατάρρευση δεν έγινε αισθητή και ενόχλησε μόνον τους λιγοστούς θιγμένους. Η κάθε μία είναι ξεχωριστή περίπτωση, με αρκετά όμως κοινά χαρακτηριστικά και κυρίως με κοινή κατάληξη. Ποιοι να ήταν άραγε οι λόγοι που τόσο μεγάλα σχήματα οδηγήθηκαν σε τόσο επώδυνο τέλος; Ας προσπαθήσουμε να δώσουμε απαντήσεις, ξεκινώντας από την κορφή:
1. Ο ρόλος των εισαγωγικών εταιρειών-αντιπροσωπειών, που από ένα σημείο και μετά δεν αντιμετώπισαν ονόματα αλλά νούμερα. Δεν τους ενδιέφερε το Ποιος και το Πως. Τους ενδιέφερε το Πόσα και το Πότε. Τα παράγωγα αυτής της πολιτικής τα εισπράττουν με την κατάρρευση των συνεργατών τους, χωρίς μάλιστα να αποτελούν μελλοντικά διδάγματα. Κάποια στιγμή θα πρέπει να αντιληφθούν ότι οι εγγυητικές επιστολές δεν τους προστατεύουν. Εκείνο που τους κατοχυρώνει τόσο απέναντι στο δίκτυο όσο και στη συνείδηση του κόσμου είναι η ειλικρινής, υγιής αντιμετώπιση ενός συνεργάτη και όχι η πατρωνία ή η δημιουργία προστατευομένων τινών. Από την εποχή που ο Νίκι Φιλίνης αντιπροσώπευε την D.K.W. ή την Rootes και το κυρίαρχο κλίμα του εργοδότη-εργαζομένων-πελατών ήταν φιλικό, ανοιχτό, άμεσο μα πάνω απ’ όλα προσωπικό, ως την εποχή που δημιουργούνται θέσεις εργασίας για after sales marketing specialist η απόσταση είναι μεγάλη και το σκηνικό όταν δεν είναι αδιάφορο, είναι άγριο. 2. Η επιθετική πολιτική των εταιρειών που γύρεψαν τη γρήγορη και άμετρη γιγάντωση τους σε ένα εξαιρετικά ανταγωνιστικό περιβάλλον. Εκεί συναντήθηκαν η επιχειρηματική φιλοδοξία, η απληστία, η μεγαλομανία, ο επαρχιωτισμός, η κουτοπονηριά, η επιθυμία για κυριαρχία.
|