Scirocco R (12.02.2010) |
Όλα δείχνουν ότι η αντίληψη R, είναι όπως τη θέλει η VW. Μια δυνατή, έντιμη προσθιοκίνητη πρόταση, που μπορεί να βγάλει επιδόσεις, χωρίς να σε τρομάξει, χωρίς να χρειάζεται να πολεμήσεις. Η παρουσίαση του νέου μοντέλου, έλαβε χώρα κάτω από έναν νεφοσκεπή ουρανό στο αυτοκινητοδρόμιο των Μεγάρων με παρούσα μια εμβληματική μορφή του παγκόσμιου πρωταθλήματος ράλυ, τον Juha Kankkunen. Το Scirocco R δεν κρύβει τις προσθέσεις του, οι οποίες δεν είναι άλλες από την κορφή. Εφοδιάζεται με το (γνωστό) υπερτροφοδοτούμενο TSI δίλιτρο κινητήρα του ομίλου που, για την περίσταση, αποδίδει 265 ίππους, ενώ 350 Nm ροπής είναι διαθέσιμα από τις 2.500 σ.α.λ.Η ανάρτηση δεν θα μπορούσε να μην έχει σπορ ρύθμιση, ενώ διατίθεται προαιρετικά και η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη (DCC). Αλλαγές υπάρχουν και στο σύστημα πέδησης καθώς εφοδιάζεται με αεριζόμενους δίσκους σε όλους τους τροχούς με τη διάμετρο να είναι 345 χιλ. για εμπρός και 310 χιλ. για πίσω. Τέλος, όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα έχουν επανασχεδιαστεί για να ταιριάζουν στο σπορ χαρακτήρα της κατασκευής, ενώ συναντάμε και το ηλεκτρονικό μπλοκέ XDS που πρωτοείδαμε στο GTI Golf τελευταίας γενιάς. Καθώς λοιπόν οι κατασκευαστές του μας πληροφορούν ότι είναι το δυνατότερο Scirocco όλων των εποχών, οργάνωσαν την παρουσίαση στο φυσικό του χώρο. Στην πίστα.
Μας δόθηκε η ευκαιρία να συμπληρώσουμε λίγους γύρους, να οδηγήσουμε, να πιέσουμε και τελικά να χαρούμε αυτό το στιβαρό, δυνατό σύνολο με το 6ταχυτο κιβώτιο ταχυτήτων, διότι για όσους επιθυμήσουν υπάρχει και έκδοση DSG. Στο ασφαλές περιβάλλον του αυτοκινητοδρομίου η έκδοση R ξεδίπλωσε τα χαρίσματά της. Ίσως να μην είναι τόσο παιχνιδιάρικο όσο θα ήταν ένα όχημα με την αντίστοιχη δύναμη στον πίσω άξονα, αλλά είναι σαφώς πιο εύκολο και πιθανότατα πιο ευθύβολο. Δεν έδειξε καμιά τάση για υποστροφή, δεν άνοιγε τις τροχιές του αν και σε γλιστερές επιφάνειες και με τα ηλεκτρονικά εκτός, ίσως προβληματίσει. Σε κάθε περίπτωση όμως ξεδιπλώνει τα πλούσια χαρίσματά του, χωρίς να απαιτεί εξαιρετικές ικανότητες από το χειριστή. Η εκδήλωση στα Μέγαρα είχε και ένα νοσταλγικό άρωμα από το παρελθόν καθώς μερικοί τυχεροί απήλαυσαν δυο γύρους με την αγωνιστική έκδοση του R, ως συνοδηγοί του Juha Kankkunen. Ο Φινλανδός πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής, σημαντικός παράγοντας στην προσπάθεια του Γερμανικού εργοστασίου για την εξέλιξη των προϊόντων του, αποδείχθηκε άριστος «οικοδεσπότης» καθώς μας φιλοξένησε στο GT24 δείχνοντας μικρό μόνο τμήμα των αδιαμφισβήτητων προσόντων του. |