Christovão Ferreira & Ayrton Senna - (Τρίτη 2 Αυγούστου 2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
Μετά από 24χρονη δραστηριότητα στην οποία τέθηκε επικεφαλής της ιεραποστολικής αποστολής, συνελήφθη. Μετά από πεντάωρα βασανιστήρια από τα παλικάρια της Τογκουγκάβα Σογκουνάτε, της τελευταίας φεουδαλικής στρατοκρατικής κυβέρνησης, μοιραία, λησμόνησε τους Ιησουίτες, τα διδάγματά τους και τον Χριστιανισμό. O Christovão Ferreira ως διερμηνέας. (Από την μελέτη του Hubert Cieslik)
Δεν ήταν ούτε ο πρώτος ούτε ο τελευταίος. Ηταν όμως ο πιο φημισμένος από τους αποκαλούμενους «πεσόντας κληρικούς». Τώρα για το τι λογική είχε να στέλνονται Ιησουίτες στην άλλη άκρη της Γης να προσηλυτίσουν Ιάπωνες, ας ερωτηθεί κάποιος πιστός καθολικός. Τέλος πάντων, ο Ferreira ασπάσθηκε τον βουδισμό, παντρεύτηκε και μια Γιαπωνεζούλα, έγραψε αρκετά βιβλία και λέγεται ότι στο τέλος της ζωής του, το ξαναγύρισε στον Ιησουιτισμό, οπότε τον ξαναπαρέλαβαν τα παλικάρια της Τογκουγκάβα Σογκουνάτε. Δεν ήταν τόσο ευγενείς όσο την πρώτη φορά και τον έστειλαν για τον ύπνο, τον αιώνιο. Φέτος κάποια στιγμή θα κυκλοφορήσει και μια ταινία που γύρισε ο Martin Scorsese με αντικείμενο την περιπέτεια της ζωής του. Για τη ζωή του επίσης έχειο γράψει σύγγραμμα ιστορικό, ο S. J. Hubert Cieslik, με τίτλο The Case of Christovão Ferreira. Για τους ενδιαφερόμενους υπάρχει στο διαδίκτυο. Οπως και να ‘χει, η θρησκευτική πίστη, όσο και αν σε μερικούς φαίνεται ανερμήνευτη, για κάποιους άλλους είναι ο βασικότερος πυλώνας της ζωής. Σε αυτούς συγκαταλεγόταν και ο Ayrton Senna da Silva. Κι επειδή λευκός και γηγενής Βραζιλιάνος δεν γίνεται, προφανώς ήταν απόγονος Πορτογάλων εποίκων. Εκδηλώνοντας μια βαθιά θρησκευτική πίστη, που σε όσους δεν ήταν κοντά του εκδηλώθηκε έντονα μετά το Μονακό του '88. Τότε που σε εκείνο τον κολασμένο γύρο στο πριγκιπάτο ποιος ξέρει τι είδε. Με τους Λατίνους ποτέ δεν ξέρεις. Τότε που ήταν η λατρεμένη φιγούρα των Ιαπώνων μηχανικών της Honda. Τότε που οι τηλεμετρίες μαρτυρούσαν λιγότερα από τα πορτογαλέζικα αγγλικά του. Τρία μόλις χρόνια νωρίτερα, ο προικισμένος Βραζιλιάνος κατακτούσε, εκεί που οι παππούδες του είχαν ρίζες, στη μητροπολιτική Πορτογαλία, την πρώτη του νίκη της καριέρας του στο Estoril με μια Lotus βαμμένη όπως και η ζωή του. Χρυσή και μαύρη μαζί. Υπό καταρρακτώδη βροχή, ο Ayrton ήταν αυτός που κέρδισε, όχι το μονοθέσιο. Κι όπως είχε δηλώσει, η νίκη στο Estoril του ΄85, ήταν πιο σπουδαία από εκείνη του Donigton του '93, όπου οδηγούσε με ενεργητική ανάρτηση και όλοι την προσκυνούμε.
Προτελευταίο Σαββατοκύριακο του Ιουλίου του ΄16, είκοσι ένα χρόνια μετά την πρώτη μου βόλτα στο Estoril, είμαι έτοιμος να γνωρίσω ένα από τα πιο ενδιαφέροντα αυτοκίνητα που κατασκεύασε ποτέ η Honda. Και σαν παιχνίδισμα της τύχης, φθάνοντας στην πίστα, να ένα NSX πρώτης γενιάς, σε χρώμα κίτρινο και σε άψογη κατάσταση. Ανήκει σε έναν ντόπιο γιατρό που το παραχώρησε ευγενικά, για την παρουσίαση της δεύτερης γενιάς. Μια ειδική έκδοση προς τιμήν του Ayrton Senna, με μικρές, διακριτικές σχεδιαστικές παρεμβάσεις που το κάνουν ιδιαίτερο. Μπροστά από τους οπίσθιους τροχούς είναι γραμμένο και το επώνυμο εκείνου που επιμελήθηκε τις διαφορές. Ferreira! Οχι Cristóvão, γιατί θα ήταν μια σκανδαλώδης σύμπτωση, αλλά Antonio. Σημαντικά στενότερο, μα και μακρύτερο, μπροστά και πίσω από τους δύο άξονες, λιγότερο επιθετικό, περισσότερο «γλυκό», μας δίνει το μέτρο της εποχής του και τις διαφορές με το σήμερα.
|