Soichiro, Ayrton & NSX - (Κυριακή 14 Αυγούστου 2016) PDF Print E-mail

Το αυτοκινητικό σύμπαν χρωστά στον ατίθασο Soichiro Honda. Χωρίς την δική του παρουσία, θα ήταν σαφώς πιο φτωχό. Γεμάτη οράματα, πνοή και καλπάζουσα δημιουργικότητα η Honda εξελίχθηκε από το '49 όταν ο ιδρυτής της, κατασκεύασε τον πρώτο κινητήρα εσωτερικής καύσης, σε ένα παγκόσμιο οικονομικό μέγεθος, μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα.

Στο απόγειο της φήμης της, τότε που με εκείνο το διαμάντι, τον  RA168E turbo V6 που είχαν στις πλάτες τους οι πιλότοι της McLaren, Ayrton Senna και Alain Prost, σάρωναν τα πάντα στον πιο ακραίο θεσμό του μηχανοκίνητου αθλητισμού του πλανήτη, μας γνώρισε το NSX και δικαιολόγησε ακόμα μια φορά την πρωτοπορία της.

Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά τον Οκτώβριο του 1989, στο αργυρό ιωβηλαίο της διεθνούς έκθεσης του Σικάγο. Οι Ιάπωνες έπρεπε να περιμένουν μέχρι τις 26 Οκτωβρίου της ίδιας χρονιάς για το αντικρίσουν στην έκθεση του Τόκυο. Τέσσερις μόλις μέρες, μετά από το Ιαπωνικό GP. Τότε που ο Ayrton έχασε το δικαίωμα διεκδίκησης ενός τίτλου, όταν οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να τον αποκλείσουν. Μια απόφαση  ολότελα άδικη.  Μια αδικία που έδωσε ένα ακόμα ισχυρό κίνητρο στον Βραζιλιάνο.

Στον Ayrton που λατρευόταν ως θεότητα από τους μηχανικούς της Honda. Ήταν ο εκλεκτός τους. Ο Σαμουράι τους. Στον Ayrton που βοήθησε στην εξέλιξη του NSX. το οποίο, άρχισε να διατίθεται το '90.

 



Ήταν το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής με ολότελα αλουμινένιο αμάξωμα, που έφερε έναν επίσης αλουμινένιο V6 τρίλιτρο κινητήρα VTEC στις πλάτες των δυο μπάκετ καθισμάτων. Στις τελικές δοκιμές εξέλιξης ο Ayrton είχε τον πρώτο λόγο, έβαλε τις δικές του γνώσεις και εμπειρίες. Την ίδια χρονιά ('90) πήρε τον δεύτερο τίτλο του με εκείνη την κίνηση Σαμουράι στο Ιαπωνικό GP. Το επόμενο έτος, επανέλαβε με επτά νίκες. Ήταν ο τελευταίος τίτλος της Honda. Μα ο Soichiro δεν ήταν εκεί να τον χαρεί.

Είχε εγκαταλείψει τον μάταιο κόσμο μας μια εβδομάδα πριν την νίκη του Ayrton στην Ουγγαρία. Λιγότεροι από 32 μήνες ζωής απέμεναν για τον Βραζιλιάνο πιλότο.
Σαν μια εκλεκτή κληρονομιά το NS-X (New Sportscar eXperimental) συνέχιζε να παράγεται. Και φέτος ήρθε η δεύτερη γενιά, για να μας θυμίσει πως οι σημαντικοί δημιουργοί, ανοίγουν τα συναρπαστικά μονοπάτια της αυτοκίνησης.