Τέσσερα ιστορικά καταστήματα – Σαββάτο 21 Νοεμβρίου 2015 - Αυτοκίνησις Α.Ε. PDF Print E-mail
Article Index
Τέσσερα ιστορικά καταστήματα – Σαββάτο 21 Νοεμβρίου 2015
Σ. Ζαλμάς Ε.Π.Ε.
Ιαβέρης Ε.Π.Ε.
Γ. Μοσχούς Ε.Π.Ε.
Αυτοκίνησις Α.Ε.
All Pages

Αυτοκίνησις Α.Ε. (Κηφισίας 12)



Η σύσταση της Αυτοκίνησης υπήρξε αναμφίβολα μια καινοτομία στην εμπορία των αυτοκινήτων. Σε μια χρονική περίοδο όπου η αγορά του αυτοκινήτου βρισκόταν συγκεντρωμένη στο κέντρο (Συγγρού, Καλλιρρόης, Μιχαλακοπούλου), η Αυτοκίνηση εγκαθίσταται στην Κηφισίας, στον Παράδεισο Αμαρουσίου.

Είναι ένα περίεργο κτίριο που ξεφεύγει κατά πολύ από τα συνήθη. Αποτελεί μια σχεδιαστική καινοτομία και έτσι θα συνεχίσει την πορεία του. Είναι σαφώς εκτός αγοράς. Απέναντι της εκτός από τα εκπαιδευτήρια Ζηρίδη, Παπαϊωάννου και Γερμανική βρίσκεται τερματικός σταθμός των αστικών λεωφορείων και λίγο πιο κάτω η σχολή Αστυνομίας. Γύρω τριγύρω, αρκετή ανεκμετάλλευτη, ακόμα, γη.

Έχει όμως πρωτότυπο όνομα, ακόμα πιο πρωτότυπη εμφάνιση με την ξύλινη παγόδα σχεδίασης Τουλιάτου, ενώ στηρίζεται σε ένα πολυμετοχικό σχήμα. Ως μέτοχοι εμφανίζονται οι Μιχάλης Βεργίτσης, Θέμης Κονταράτος, Χρήστος Δαμάσκος, Περικλής -Λάκης- Φωτιάδης, ενώ μέσα στο εταιρικό σχήμα βρίσκεται και ο Δημήτρης - Μάκης – Σαλιάρης, που αναλαμβάνει να τρέξει την επιχείρηση.

Ιούλιος του 1971. Καθισμένοι στη χλόη πλατείας των Χανίων, ο Σταύρος που συμμετείχε στο μοναδικό πρωταθληματικό street circuit των Χανίων και ο Μάκης ως θεατής. Στη μέση η Ντόρα, σύζυγος του Μάκη.

Ο προσφάτως εκλιπών Μάκης, προερχόταν από μια μεγάλη περιπέτεια με την οικογενειακή επιχείρηση παραγωγής και συσκευασίας χυμών και ήδη ήταν, στο τέλος της δεκαετίας του ‘70, ένα υπολογίσιμο όνομα στο χώρο των αγώνων. Πρωτοπόρος και εκεί, με μια εξωτική μορφή εμπλοκής, καθότι τα πρωτότυπα ήταν terra incognita και αρκετά επικίνδυνα για τα ελληνικά πράγματα.

Η καινοτομία της Αυτοκίνησης, δεν ήταν μόνον στην τοποθεσία και στο κτιριακό κομμάτι. Στόχευσε εύστοχα σε μια μεταλλασσόμενη καταναλωτική συμπεριφορά. Δεν πουλούσε μόνον αυτοκίνητα, αλλά και ρούχα και κάτι περισσότερο. Έναν άλλο τρόπο προσέγγισης. Δεν απευθυνόταν σε όλο το καταναλωτικό κοινό αλλά εστίασε σε ένα κομμάτι του, στο υπό διαμόρφωση, βορειοπροαστίτικο. Δεν ήταν τόσο μεγάλο αλλά είχε οικονομική ισχύ. Και θα αποκτούσε ακόμα περισσότερη.

Ήταν μια πετυχημένη σκέψη, που μετά από δυο περίπου χρόνια λειτουργίας προσέκρουσε στον διπλασιασμό των φόρων στα εισαγόμενα αυτοκίνητα, την οποία αιφνιδιαστικά επέβαλε  η κυβέρνηση του και εθνάρχη αποκαλούμενου. Ιούλιος του ’79 ήταν, όταν ο τότε υπουργός  Συντονισμού (αργότερα ’90 – '93 και πρωθυπουργός) επέβαλε τα νέα μέτρα. Η αγορά πάγωσε, οι μέρες πολλών καταστημάτων ήταν πια μετρημένες.

Σύντομα ο Μάκης έκανε άλλο ένα μεγάλο βήμα και στηριζόμενος στα νεανικά του ένστικτα, μετέτρεψε το κατάστημα, σε χώρο διασκέδασης. Η Αυτοκίνηση έμελλε να αλλάξει την νυκτερινή Αθήνα, πιθανότατα να εισάγει τον όρο clubbing και σε κάθε περίπτωση να γνωρίσει μεγάλη επιτυχία. Μα αυτό είναι μια άλλη ιστορία.

Όπως σύντομα πέρασε στην Ιστορία και η παγόδα με την πρώτη της μορφή, θύμα και αυτή της θυελλώδους ανάπτυξης της Κηφισίας.

(Λίγα περισσότερα για τον Μάκη και την Αυτοκίνηση εδώ:  O κόσμος και η εποχή του Μάκη)







Φλεβάρης του '73. Τατόι. Μάκης και Γιώργος. Και οι δύο με Alfa.