TellingStories
Διακοπές στην Αίγινα – (Τρίτη 22 Οκτωβρίου 2019) PDF Print E-mail

…και καθώς ο Οκτώβριος έμπαινε στο τελευταίο του δεκαήμερο, οι θερμοκρασίες παρέμεναν καλοκαιρινές, η βραδινή υγρασία προσπαθούσε αρκετά επιτυχώς να αντικαταστήσει τις βροχές στις περιοχές που δεν έβρεχε και ο ήλιος, αν και η διάρκεια της βασιλείας του στο 24ωρο ολοένα και μίκραινε, έστελνε ανεμπόδιστος, από σύννεφα, τις ακτίνες του στην Αττική.


Σαββατάκι, στην Αίγινα. Σχεδόν απρογραμμάτιστα. Πλήθη από αλλοπρόσαλλες φυλές κατακλύζουν την νήσον.  Πούλμαν, εκ της πρωτευούσης, καταφθάνουσι σωρηδόν. Εις το εσωτερικόν τους, βρίσκονται ως επί το πλείστον, κυρίες. Όχι απαραίτητα απόμαχες, μα σίγουρα παλαίμαχες, όχι σίγουρα θρησκόληπτες αλλά βεβαίως θρησκευόμενες, βαθιά στην κλιμακτήριο, εννοείται χωρίς άνδρες, οι περισσότεροι εκ των οποίων έχουν αποχαιρετήσει τον μάταιο μας κόσμο. Σκοπός της επίσκεψής τους ένα προσκύνημα, ένα κεράκι στον άγιο Νεκτάριο, μεγάλη του η χάρη.

Read more...
 
Το εφτακοσαράκι – (Παρασκευή 19 Ιουλίου 2019) PDF Print E-mail

Με ταξίδια είναι καταχωρημένο, αυτό το μικρό αυτοκίνητο στην μνήμη μου. Από τις αρχές της δεκαετίας του ’60. Ταξίδια που ξεκινούσαν αξημέρωτα και τέλειωναν το απόγευμα. Και πολλά άλλα χιλιόμετρα. Αστικά, επαρχιακά. Σε ένα τόπο που είχε ελάχιστα κοινά σημεία με τον σημερινό.

Το εφτακοσαράκι, που μας ήρθε από την ίδια περιοχή απ’ όπου μας κατέφθασε και ο Όθων, ήταν ένα ιδανικό όχημα για την Ελλάδα του ’60. Σπορτίφ, μικρό, πανέμορφο, απλό. Στην οικογένεια εισήλθε αρχές του '61 και αποχώρησε το ’64, με τρείς διαφορετικές εκδόσεις. Μπορώ να θυμηθώ με ευκρίνεια, τους χώρους του, τα υφάσματα στο εσωτερικό, το ήχο του κινητήρα, ακόμα και τις μυρωδιές του.

Μπορώ να τα θυμηθώ, αφενός διότι ήταν κάτι πολύ ευχάριστο και φωτεινό, αφετέρου διότι σε εκείνη την ηλικία η συνείδηση λειτουργεί σαν σφουγγάρι. Συγκρατεί. Ειδικά τα έντονα.

Έτσι, όταν πριν λίγες μέρες βρέθηκε στα χέρια μου ένα έντυπο της Λέσχης (Μηνιαία επιθώρησις της Ε.Λ.Π.Α.) από το φθινόπωρο του ’60, με έγχρωμο εξώφυλλο, τεράστια πολυτέλεια για την εποχή, βρήκα στο εσωτερικό ολοσέλιδη παρουσίαση του 700. Καθώς και ημισέλιδη ρεκλάμα.

Read more...
 
Χαμένη άνοιξη - (Τρίτη 14 Απριλίου 2020) PDF Print E-mail

Ευχόμενος να μην παρεξηγηθώ από τους αναγνώστες του Στρατή Τσίρκα, για τον δανεισμένο μεν ταιριαστό δε λόγω ημερών και συνθηκών τίτλο, ένα μικρό φωτογραφικό σημείωμα για μια εποχή που περνούμε με δυσκολία, με αρκετές απειλές και άδηλη εξέλιξη.

Ακολουθούν δώδεκα εικόνες, από την χλωρίδα που δείχνει αδιάφορη για τα πάθη της ανθρωπότητας και πολύ καλά κάνει, έτσι για να μην λησμονήσουμε την ιεροτελεστία της εποχής, που ότι και να συμβαίνει, μπουμπούκι στο μπουμπουκι, επανέρχεται.

Read more...
 
Οι μεσάζοντες των Μνημονίων – (Σαββάτο 26 Οκτωβρίου 2019) PDF Print E-mail

Μεσάζοντες. Μια χρήσιμη επαγγελματική τάξη. Ωστόσο, ανήκουν στους επιτηδευματίες, στους οποίους, οι πολίτες απευθύνονται από ανάγκη. Ειδικά σε εποχές κρίσεων. Δεν είναι σαφές, πως, τίνι τρόπω δηλαδή,  κάποιος βαπτίζεται μεσίτης, αλλά όπως σε όλα τα επαγγέλματα έτσι και σε αυτό υπάρχουν οι καλοί και οι κακοί λειτουργοί.


Τουτέστιν οι σοβαροί, οι χαβαλέδες, οι φιλόδοξοι, οι εργατικοί, οι αγχώδεις, οι τενεκέδες και οι συνδυασμοί αυτών. Αφήνουμε τους σοβαρούς, τους σωστούς και τους αποτελεσματικούς ασχολίαστους και ασχολούμαστε με τους προβληματικούς. Πίσω από μια προβληματική συμπεριφορά, μπορεί να κρύβεται οτιδήποτε. Όπως συμφορά ή απάτη, δράμα ή αναλγησία, τεμπελιά ή αμοραλισμός, μπορεί και αδιέξοδο. Είναι μυστήριο μέγεθος η ζωή, και οι ανάγκες την κάνουν ακόμα πιο μυστήρια.

Να λοιπόν μια, εκ των πραγμάτων, μελέτη και ουχί θεωρητικής μορφής, πάνω στους εκπροσώπους της φυλής των μεσαζόντων. Μια ντουζίνα περιπτώσεων, που επιχειρεί να χαρτογραφήσει τα θολά νερά των μεσητικών οριζόντων, στις νεφώδεις και ατελείωτες, μνημονιακές μέρες που διανύει ο τόπος.

Read more...
 
Περί δύο ερμηνειών - (Κυριακή 19 Σεπτεμβρίου 2021) PDF Print E-mail

Το Δ.Ρ.Α. ξεκίνησε την πορεία του το 1953. Στα 69 χρόνια της ύπαρξής του, φέτος στην 65η διοργάνωση, ήταν η πρώτη φορά που το ελληνικό κράτος αγόρασε την παρουσία του στο παγκόσμιο θεσμό. Ήταν επίσης η πρώτη φορά που προβλήθηκε τόσο πολύ, που διαφημίστηκε, που υποστηρίχτηκε με τόσο σθένος από τους κρατικούς φορείς, οι οποίοι συνήθως το αγνοούσαν.

Επί τούτων υφίστανται δυο ερμηνείες.

Στην εικόνα, πάνω, από το 27ο, οι «Σιρόκο» - Μακρυνός με τη «Μπουμπού». Μάιος του 1980, στο Πελοποννησιακό κομμάτι και στο δρόμο για τον όγδοο και τελευταίο τερματισμό σε Δ.Ρ.Α. από τα 11 που συμμετείχε ο οδηγός. Συνοπτικά ακολουθούν οι θέσεις που κατέλαβε στην γενική κατάταξη, στην παρένθεση οι θέσεις του ανάμεσα στις ελληνικές συμμετοχές και τέλος το όχημα. 1969 6ος/(2ος) Κadett, 1970 7ος/(1ος) Κadett, 1972 8ος/(1ος) A110,  1975 2ος/(1ος) A110, 1976 2ος/(1ος) A 110, 1977 5ος/(1ος) 160J, 1978 6ος/(1ος) Stratos, 1980 9ος/(1ος) Stratos. Το 1971 (από καδένα εκκεντροφόρου) και το 1973 (από κιβώτιο ταχυτήτων) είχε εγκαταλείψει με την Α110 και το 1979  (από πλήμνη) με την Stratos.

Read more...
 
<< Start < Prev 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Next > End >>

Page 1 of 398